Bestaan die rijtuigen al niet?Terminus schreef:Er loopt een project om bepaalde I10-rijtuigen te voorzien van enkele fietsplaatsen, speciaal voor de IC Luik-Luxemburg.
Dat zal dan ook maar voor enkele maanden zijn, als ik het zo lees...
IC Luxemburg
Re: IC Luik-Luxemburg
Re: IC Luik-Luxemburg
I10 zal niet zijn. Hij zal de I6 rijtuigen bedoelen.Shrek schreef:Bestaan die rijtuigen al niet?Terminus schreef:Er loopt een project om bepaalde I10-rijtuigen te voorzien van enkele fietsplaatsen, speciaal voor de IC Luik-Luxemburg.
Dat zal dan ook maar voor enkele maanden zijn, als ik het zo lees...
Re: IC Luik-Luxemburg
"Hij" kent echt wel het verschil tussen een I6 en een I10. (sorry, even op mijn teen getrapt omdat mijn treinkennis in twijfel wordt getrokken
Neen, het gaat wel degelijk om I10-rijtuigen en deze subseries zou de benaming I10V krijgen.
groeten
Kevin


Neen, het gaat wel degelijk om I10-rijtuigen en deze subseries zou de benaming I10V krijgen.
groeten
Kevin
Re: IC Luik-Luxemburg
Vanwaar deze keuze voor de I10V's, aangezien ook de I6'en in revisie gaan? Of bieden de I6'en dan niet genoeg plek, en gaat men hier dan bijvoorbeeld een half rijtuig geschikt maken voor fietsen?
Re: IC Luik-Luxemburg
Goed nieuws voor de I6-fans: De homologatie van de Desiro zou belangrijke vertraging oplopen, waardoor de 3000+I6/I10 toch nog enkele jaren op het net te zien zal zijn.
Re: IC Luik-Luxemburg
Dat is wel bijzonder nieuws om te lezen. Is bekend waarom dit gelijk enkele jaren uitstel geeft?
Re: IC Luik-Luxemburg
Iets met softwareversies van de Desiro. als je een softwareversie hoger moet heb je direct eel vertraging, kijk maar hoe lang het geduurd heeft voor er Traxxen in ETCS konden rijden.Nadleeh schreef:Dat is wel bijzonder nieuws om te lezen. Is bekend waarom dit gelijk enkele jaren uitstel geeft?
Re: IC Luik-Luxemburg
Het is inderdaad te hopen dat de HLE18 toelating krijgt, anders zou alleen de CFL 3000 overblijven voor de getrokken diensten? Is men met de HLE13 ook bezig voor toelating voor ETCS-Luxemburg?
Re: IC Luik-Luxemburg
Neen, er bestaat niet zoiets als een ETCS-dialectje. Ze gebruiken wel dezelfde versie als in Belgie (2.3.0d), maar het probleem zou elders liggen. De details ken ik helaas niet.dentheo schreef:Heeft Luxemburg ook een eigen ETCS dialectje ??
Re: IC Luik-Luxemburg
13,18, M6Bx en I11BDx zullen allemaal ooit een homologatie krijgen. Maar gezien de 13 zelfs in België nog niet met ETCS mag rijden zal die niet voor meteen zijn. Hoe dan ook is de CFL 3000 wel gehomologeerd en zal de Luik-Luxemburg dus nog even in de huidige vorm kunnen blijven.Nadleeh schreef:Het is inderdaad te hopen dat de HLE18 toelating krijgt, anders zou alleen de CFL 3000 overblijven voor de getrokken diensten? Is men met de HLE13 ook bezig voor toelating voor ETCS-Luxemburg?
Re: IC Luik-Luxemburg
Even Off-topic: Mogen er nog CFL3000 met goederentreintreinen rijden via de Athus-Meuse naar Antwerpen?
Re: IC Luik-Luxemburg
Men noemt dit een nationale variant, waaraan voldaan moet worden.dentheo schreef:Heeft Luxemburg ook een eigen ETCS dialectje ??