Vraag er maar op los van DLC ben tb bij DLC!!!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Steven schreef:tja altijd maar zagen en klagen (soms wel terrecht) maar zoals jullie spreken is alsof een beginnend bedrijf totaal niets goed doet, vergelijkingen zijn bijna absurd in mijn ogen, dlc = bedrijf met weinig werknemers nmbs = bedrijf met (te) veel werknemers. de job van treinbestuurder is vrij zwaar (door de onregelmatige uren) ongeacht of dit nu bij de nmbs is of bij een van de prive operatoren (sncf, dlc en r4c zijn momenteel actief). wat mij betreft mag je niet ziende blind zijn en stellen dat bij de nmbs alles zoveel beter verloopt dan bij dlc want dat is even min juist
Geloof mij het is er in ieder geval veel beter.
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Steven schreef:bij de nmbs ook, maar dat ligt aan de persoon in kwestie he, bij de nmbs zijn we nu zover dat ze infosessies geven. dat bestond er vroeger niet toen ik in dienst kwam. om zo duidelijk te maken wat de job inhoud. vele mensen beginnen er aan zonder te weten aan wat ze beginnen en haken dan ook af en dat zijn er meer dan je denkt, ja zelfs bij de nmbs, gebrek aan motivatie, kennis, ....
Alles volledig op de firma schuiven vind ik fout, trouwens als je denkt da er bij de nmbs nooit treinbestuurders zijn die stoppen ben je wel degelijk mis, gebeurd hier evengoed.
Daar ben ik het bewijs van ;) maar was voor prive redenen
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

ben ook lid van greenpeace , al jaren trouwens. Maar ik schep daar niet zo mee op als jij, groentje. Das al. En ja, ik wil het beroep van TB beschermen voor in de toekomst, als ik daarbij bestempeld wordt als een klager en een zager, dan neem ik dat er gerust bij, ik vind mijn eigen persoonlijke imago daar ondergeschikt aan.

Ik zal blijven nieuwe treinbestuurders bewustmaken van de verschillen tussen de bedrijven, en dan moet iedereen de keuze voor zichzelf maken. Iedereen die wil mag mij daar vragen over stellen (ook privé trouwens) Ik ben ,al zeg ik het zelf, redelijk goed geinformeerd.
Allemaal nog ne goeienavond
Steven

Bericht door Steven »

tja miljaarde maar waarom zeg je dan enkel iets op dlc, niks op sncf niks op r4c? ik vind da ge daar toch de mist ingaat ze
Sander

Bericht door Sander »

Miljaarde schreef:Ik zal blijven nieuwe treinbestuurders bewustmaken van de verschillen tussen de bedrijven
Groot gelijk heb je, maar ik vind dat je er dan wel bij moet vermelden dat het ook goed kan gaan 'in het privé'. Kijk maar naar Nederland, daar hebben de meeste machinisten/TB's het beter naar hun zin in het privé dan bij Railion of NS/R. 't Is natuurlijk grotendeels een cultuurverschil, en je zult altijd van die ontevreden klanten blijven hebben, maar machinisten die zijn overgestapt van Railion naar bijvoorbeeld ERS of R4C hebben het daar veel meer naar hun plezier dan bij Railion/NSR. Als voorbeeld even dit. Ook op het forum van RolandRail merk je een toch wel hechte band tussen de machinisten van het privé, trouwens ook tussen Railion en het privé.
Bij Rail4Chem verdien je tegenwoordig net zoveel als Railion, en krijg je een auto van de zaak, dat zie ik bij Railion nog niet gebeuren.
Wie nu denkt van 'hee, dat wil ik ook eens meemaken': ACTS Nederland zoekt nog machinisten tussen de 20 en 30 jaar. Opleiding doen ze zelf. Ik heb overigens geen enkele band met ACTS.

Ik denk dat de waardering voor 'het privé' in België wel komt, als er meer van die kleine vervoerders komen. Zo ging het in Nederland ook, met de start van ACTS in 1998. In Nederland zijn de laatste jaren veel machinisten bij Railion vertrokken, omdat de collega's en oude bekenden ook weg gingen. Als het eerste schaap over de brug is...
't Is niet overal zo als bij DLC hè. Hoewel ik met deze uitspraak dan ook weer op moet passen: geef maar eens een subjectief oordeel, als je bijna alleen maar negatieve dingen hoort over DLC (en nee, nu hoef ik geen reactie van 'kijk eens hoe slecht het is' enzo)...
Ik sta hier echt niet te pleiten voor de duivel, net als Miljaarde al zei: je moet gewoon zelf weten aan welke kant van de lijn je gaat werken. Ik vertel hier slechts zoals ik het dagelijks ervaar en hoor, hoewel Nederland op het gebied van privatisering natuurlijk veel verder ontwikkeld is dan België, waar dat eigenlijk nog in de kinderschoenen staat (op het gebied van het goederenvervoer per spoor althans). Maar ik vind wel dat je altijd in je achterhoofd moet houden hoe het óók kan, met als voorbeeld Nederland (en niet Duitsland, waar allerlei flauwe acties tussen de vervoerders - kranen dicht draaien, handremmen aandraaien - aan de orde van de dag zijn).
Laatst gewijzigd door Sander op 26 nov 2006, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

omdat ik daar simpelweg niets over weet, Steven. Misschien kweet jij meer over het statuut van Sncf-bestuurders? Of van r4chembestuurders? Van Sncf weet ik wel dat ze samenwerken met B-cargo. In Kortrijk en in Antwerpen zijn er dienstwisselingen tussen sncf bestuurders en nmbs bestuurders. Maw als je een loc 36000 ziet, wil dat niet automatisch zeggen dat er een Franse bestuurder op zit. En er zijn ook Kortrijkzanen die naar Frankrijk rijden met een 36000.

Ik wil maar zeggen, welk bedrijf er rondrijdt, dat is voor mij maar bijzaak uiteindelijk. Wat ik wel belangrijk vind, dat is op welke manier de bestuurders worden behandeld en in welk arbeidssysteem ze moeten draaien. Op dat punt kunnen we toch geen achteruitgang accepteren? Ik alleszins niet. Het is toch te gek om zomaar die rijtijden van Dlc te accepteren voor het grotere belang van de mensen aan de top?

Dus als je meer weet, ik luister...
Steven

Bericht door Steven »

yep nu wat die sncf loks betreft weet ik al zeker doordat sncf een eigen depot wil in antwerpen ze naar de toekomst dus zelf alle treinen zullen doen en b cargo zal bedankt worden voor haar diensten vrees ik
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

We staan in deze aan dezelfde kant denk ik. Oren en ogen open houden zou ik zeggen, groeten
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Steven schreef:yep nu wat die sncf loks betreft weet ik al zeker doordat sncf een eigen depot wil in antwerpen ze naar de toekomst dus zelf alle treinen zullen doen en b cargo zal bedankt worden voor haar diensten vrees ik
Nee MEV gaat die treinen binnekort gaan rijden.
Steven

Bericht door Steven »

tb-DLC schreef:
Steven schreef:yep nu wat die sncf loks betreft weet ik al zeker doordat sncf een eigen depot wil in antwerpen ze naar de toekomst dus zelf alle treinen zullen doen en b cargo zal bedankt worden voor haar diensten vrees ik
Nee MEV gaat die treinen binnekort gaan rijden.
MEV = ???
het feit dan sncf een eigen stelplaats met bestuurders wil op antwerpen wil toch zeggen da ze die met eigen locs gaan rijden van sncf fret of anders vind ik zo een daad ni logisch :(, je zet toch geen stelplaats bestuurders neer om ze dan daar te laten zitten en anderen uw treinen te laten besturen?
edje

Bericht door edje »

MEV is een uitzendburo voor spoorwegpersoneel

http://www.mev-nl.nl/
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

edje schreef:MEV is een uitzendburo voor spoorwegpersoneel

Ja zo ver was ik ook al hoor, rijden die mss niet voor DLC ook???
paljas

Bericht door paljas »

groentje schreef: ...de BTTB...
:roll:
Sander

Bericht door Sander »

tb-DLC schreef:

Hij had het ook niet tegen jou... Maar die rijden inderdaad ook voor DLC, R4C, ERS, ACTS, HGK en nog veel meer vervoerders.
Steven

Bericht door Steven »

Sander schreef:
tb-DLC schreef:

Hij had het ook niet tegen jou... Maar die rijden inderdaad ook voor DLC, R4C, ERS, ACTS, HGK en nog veel meer vervoerders.
maar als sncf een stelplaats gaat maken in antwerpen, dan gaan ze daar wel eigen bestuurders willen, al dan niet belgen
Plaats reactie