Aan 160km/h kan het ook met ETCS1, dat is geen ideale situatie maar wordt voorlopig nog gedoogd.
Dienstregeling december 2021
Re: Dienstregeling december 2021
Re: Dienstregeling december 2021
Gedoogd is het juiste woord, er mag slechts 1 trein in ETCS level 1 rijden op elk gegeven moment.
Re: Dienstregeling december 2021
De piekuurtreinen naar Noorderkempen zouden vanaf december ook met type 18 en M6 worden omdat treinen met enkel level 1 niet meer in de dienstregeling gezet mogen worden.
Wat ze gaan voorzien als er weer eens een Benelux uitvalt, geen idee. Nu staat er heel de dag een desirootje klaar op Groenenhoek maar hoe dat vanaf december gaat zijn?
-
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
- Locatie: antwerpen
Re: Dienstregeling december 2021
Een ms96 die op de relatie Antwerpen-lille rijdt kan daar komen als ze reeds etcs hebben. Is het ook niet verstandig dat de nmbs begint met het activeren van etcs2 op de desiros?
Re: Dienstregeling december 2021
Dat contract moet eerst rond zijn en daarna moet Siemens de hardware nog installeren. Dat is dus niet voor meteen.dantjebram72 schreef: ↑14 okt 2021, 13:38 Een ms96 die op de relatie Antwerpen-lille rijdt kan daar komen als ze reeds etcs hebben. Is het ook niet verstandig dat de nmbs begint met het activeren van etcs2 op de desiros?
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Dienstregeling december 2021
Mooi, dan zal 7227 Noorderkempen-luchthaven ook met M6 gaan, vroeg opstaan heeft terug zijn nutEimai schreef: ↑14 okt 2021, 13:15De piekuurtreinen naar Noorderkempen zouden vanaf december ook met type 18 en M6 worden omdat treinen met enkel level 1 niet meer in de dienstregeling gezet mogen worden.
Wat ze gaan voorzien als er weer eens een Benelux uitvalt, geen idee. Nu staat er heel de dag een desirootje klaar op Groenenhoek maar hoe dat vanaf december gaat zijn?
Re: Dienstregeling december 2021
Ik mag hopen dat ze daar geen volwaardige M6-stam voor inzetten? Alle respect voor de Noorderkempen-pendelaars, maar een stuk of 3-4 M6'en zouden ruimschoots moeten volstaan...
Re: Dienstregeling december 2021
Treinen te Antwerpen splitsen of gewoon korter maken voor dat kleine stuk (t.o.v. Het totale traject) lijkt mij een veel zottere kost 

-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling december 2021
Trouwens, de grote kost zit hem toch in het al dan niet laten rijden van een trein, met hoeveel of hoe weinig rijtuigen ook? Personeel kost geld, rijpad kost geld, tractie kost geld; maar of er drie M6'en aanhangen of acht zal niet zoveel uitmaken, lijkt mij - als (toegegeven!) buitenstaander.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Dienstregeling december 2021
Grote (extra) kosten zal dat niet opleveren, maar een of twee lange M6-stammen komen niet zomaar uit de lucht gevallen. Ze zullen dus van andere verbindingen weggehaald moeten worden, ofwel misschien nog net uit reservematerieel gehaald worden maar dan ongetwijfeld ook ten koste van flexibiliteit elders.
Re: Dienstregeling december 2021
Overigens zie je in de routeplanner nog steeds hetzelfde patroon als nu in de nieuwe dienstregeling. Buiten de pendels naar Antwerpen en de genoemde rit naar de luchthaven gaat het ook om een vroege trein naar Puurs, die dan opgaat in de S32. Daar zie ik toch niet bepaald M6 op komen. Ofwel worden al die ritten dus nog door elkaar geschud, ofwel zal er toch nog even MS08 actief blijven.
Re: Dienstregeling december 2021
Op lijn 4 is mogelijk desiro toegelaten als het de enige trein op de lijn is?
Het aantal rijtuigen lijkt mij zeer relevant qua kosten wegens het aantal TBG's.
Het aantal rijtuigen lijkt mij zeer relevant qua kosten wegens het aantal TBG's.
Re: Dienstregeling december 2021
Volgens laatste info gaat 7226 terug leeg naar Noorderkempen om 7227 te verzekeren, en 7227 gaat dan tot de luchthaven (en terug leeg tot Antwerpen om daar zo'n nieuwe rechtstreekse Hasselt te doen), dus geen M6 naar Puurs. En het lijkt voor alle treinen naar Noorderkempen een type 19 en 5 M6'en te zijn.Steve schreef: ↑14 okt 2021, 20:09 Overigens zie je in de routeplanner nog steeds hetzelfde patroon als nu in de nieuwe dienstregeling. Buiten de pendels naar Antwerpen en de genoemde rit naar de luchthaven gaat het ook om een vroege trein naar Puurs, die dan opgaat in de S32. Daar zie ik toch niet bepaald M6 op komen. Ofwel worden al die ritten dus nog door elkaar geschud, ofwel zal er toch nog even MS08 actief blijven.
Re: Dienstregeling december 2021
Hoi, ik betwijfel dat de 7226 terug leeg naar Noorderkempen gaat om de 7227 te verzekeren. De 7226 komt pas om 06h53 aan te Puurs en de 7227 vertrekt in de Noorderkempen om 06h59Eimai schreef: ↑15 okt 2021, 13:19Volgens laatste info gaat 7226 terug leeg naar Noorderkempen om 7227 te verzekeren, en 7227 gaat dan tot de luchthaven (en terug leeg tot Antwerpen om daar zo'n nieuwe rechtstreekse Hasselt te doen), dus geen M6 naar Puurs. En het lijkt voor alle treinen naar Noorderkempen een type 19 en 5 M6'en te zijn.Steve schreef: ↑14 okt 2021, 20:09 Overigens zie je in de routeplanner nog steeds hetzelfde patroon als nu in de nieuwe dienstregeling. Buiten de pendels naar Antwerpen en de genoemde rit naar de luchthaven gaat het ook om een vroege trein naar Puurs, die dan opgaat in de S32. Daar zie ik toch niet bepaald M6 op komen. Ofwel worden al die ritten dus nog door elkaar geschud, ofwel zal er toch nog even MS08 actief blijven.
Re: Dienstregeling december 2021
Volgens mij bedoelt Eimai dat die 7226 ook echt beperkt wordt tot Antwerpen en dan terugkeert naar Noorderkempen (nu krijgt hij daar immers een ander nummer en rijdt verder als 2576).
Zou een en ander dan wel betekenen dat die 19 + 5 M6 ook actief zal zijn naar de luchthaven en op de nieuwe IC naar Hasselt?
Zou een en ander dan wel betekenen dat die 19 + 5 M6 ook actief zal zijn naar de luchthaven en op de nieuwe IC naar Hasselt?