Re: Storm Ciaran
Geplaatst: 05 nov 2023, 00:55
In het Nederlandse Haelen (nabij Roermond) had men wat minder geluk, daar was een boom omgevallen en leunde deze tegen de bovenleiding. Een trein heeft deze vervolgens geraakt.
Ik neem aan bladeren, toch geen tegenwind ?Eimai schreef: ↑03 nov 2023, 15:39Niet alleen daar, toen we terug sneller dan 80 mochten dacht ik van, 't zou leuk zijn als ik die snelheid ook kon halen. Antislip van mijn 18 was continu bezig en bij het afremmen kwamen de ontremmers van mijn m6 continu tussen op een manier die ik nog niet heb meegemaakt.Yassine_TB schreef: ↑03 nov 2023, 14:59 Ik heb de adhesie op de helling tussen Luik en Ans nog nooit zo slecht geweten als tijdens deze storm. Met de E544 ben ik de helling bijna niet bovengeraakt (ondanks dat ik twee locs had), op een bepaald moment was het kruipen aan 2km/u.
De E542 was er al stilgevallen, dus we stonden daar bijna stil met twee treinen![]()
Ik denk dat Infrabel nog eens snel wat brieven moet rondsturen...iedereen is nu in stemming...DR-fan schreef: ↑04 nov 2023, 12:45Wel, als dan al die bomen gebrekkig onderhouden zijn, was die snelheidsbeperking dus wel degelijk verantwoord.pietje schreef: ↑04 nov 2023, 11:59Dat heb ik toch uitgelegd: van gebrekkig onderhoud van bomen en bossen.
Als alle bomen naast spoorwegen volgens de wetgeving zouden beperkt worden, kunnen die hoegenaamd niet op de sporen terecht komen.
Net zoals rondvliegende tuinhuisjes en tramopolines: in het oostelijk deel van België waren de windsnelheden echt niet van die sterkte dat normaal bevestigd materiaal zou kunnen gaan vliegen.
Maar dat doet toch nog altijd niets af aan mijn eerdere conclusie:DR-fan schreef: ↑04 nov 2023, 12:45Wel, als dan al die bomen gebrekkig onderhouden zijn, was die snelheidsbeperking dus wel degelijk verantwoord.pietje schreef: ↑04 nov 2023, 11:59Dat heb ik toch uitgelegd: van gebrekkig onderhoud van bomen en bossen.
Als alle bomen naast spoorwegen volgens de wetgeving zouden beperkt worden, kunnen die hoegenaamd niet op de sporen terecht komen.
Net zoals rondvliegende tuinhuisjes en tramopolines: in het oostelijk deel van België waren de windsnelheden echt niet van die sterkte dat normaal bevestigd materiaal zou kunnen gaan vliegen.
Dus graag onmiddellijk een taskforce opstarten bij Infrabel die vanaf nu zorgt voor handhaving van de omgeving zodat er bij een volgende storm onmogelijk nog een boom de dienstregeling kan verstoren. Want op dit moment zijn er blijkbaar veel teveel plekken waar dat onvoldoende opgevolgd wordt.Als de snelheidsbeperkingen al noodzakelijk zouden geweest zijn, zegt dat vooral veel over de staat van onze infrastructuur (en daar reken ik uiteraard ook de omgeving bij)
En dan hebben we het nog niet over golfplaten, dekzeilen en zelfs complete daken die al eens in de bovenleiding of op het spoor vliegen. Alles platleggen in een strook van 500 m langs de spoorlijnen, dat zou pas vooruitziend zijnpietje schreef: ↑05 nov 2023, 15:07 Dus graag onmiddellijk een taskforce opstarten bij Infrabel die vanaf nu zorgt voor handhaving van de omgeving zodat er bij een volgende storm onmogelijk nog een boom de dienstregeling kan verstoren. Want op dit moment zijn er blijkbaar veel teveel plekken waar dat onvoldoende opgevolgd wordt.
Maar ik vrees dat mijn verwachtingen weer veel te hoog liggen.