Zouden die korte keringen wel mogelijk zijn eens de trein 200km/h kan rijden?Klassiekje schreef: ↑03 apr 2025, 18:04 Die korte keringen in Rotterdam de laatste tijd zijn er vooral door spoorwerken. Behalve vrijdag, zaterdag en zondag, dan zijn ze voorzien.
Op 'normale' dagen is dit niet mogelijk door te weinig spoorcapaciteit.
EuroCity Brussel - Rotterdam
Re: EuroCity Brussel - Rotterdam
Re: EuroCity Brussel - Rotterdam
Shrek schreef: ↑13 apr 2025, 02:30Zouden die korte keringen wel mogelijk zijn eens de trein 200km/h kan rijden?Klassiekje schreef: ↑03 apr 2025, 18:04 Die korte keringen in Rotterdam de laatste tijd zijn er vooral door spoorwerken. Behalve vrijdag, zaterdag en zondag, dan zijn ze voorzien.
Op 'normale' dagen is dit niet mogelijk door te weinig spoorcapaciteit.
Als je weet dat het huidige vertrek in Breda richting Rotterdam om u26 is en dat er om u23 nog een andere trein hetzelfde (Breda Rotterdam) doet ga je zwaar moeten puzzelen om daar iets te vinden.
Re: EuroCity Brussel - Rotterdam
Een kering van 20 minuten is eigenlijk niet zo kort.Steven schreef: ↑16 apr 2025, 09:08Als je weet dat het huidige vertrek in Breda richting Rotterdam om u26 is en dat er om u23 nog een andere trein hetzelfde (Breda Rotterdam) doet ga je zwaar moeten puzzelen om daar iets te vinden.Shrek schreef: ↑13 apr 2025, 02:30Zouden die korte keringen wel mogelijk zijn eens de trein 200km/h kan rijden?Klassiekje schreef: ↑03 apr 2025, 18:04 Die korte keringen in Rotterdam de laatste tijd zijn er vooral door spoorwerken. Behalve vrijdag, zaterdag en zondag, dan zijn ze voorzien.
Op 'normale' dagen is dit niet mogelijk door te weinig spoorcapaciteit.
Met 200 km/h ga je iets eerder in Breda aankomen vanuit Antwerpen (en later uit Breda vertrekken), waardoor hopelijk de aansluiting op/van de 3600 naar/uit Zwolle kan worden hersteld. Tussen Breda en Rotterdam zal het denk ik zoals nu blijven, tenzij de kering versneld kan worden.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: EuroCity Brussel - Rotterdam
De kering in Breda verkorten wordt in ieder geval onmogelijk met het nieuwe materieel want dat zal met MUX gebeuren en daarvoor moet je telkens de panto neerlaten en de hele stuurpost buiten dienst zetten.
Re: EuroCity Brussel - Rotterdam
Dat materieel is dus in feite niet geschikt voor een efficiënte treindienst.Klassiekje schreef: ↑16 apr 2025, 09:38 De kering in Breda verkorten wordt in ieder geval onmogelijk met het nieuwe materieel want dat zal met MUX gebeuren en daarvoor moet je telkens de panto neerlaten en de hele stuurpost buiten dienst zetten.
Re: EuroCity Brussel - Rotterdam
Dat is eerder het systeem mux dat het niet toelaat en het ZWS systeem van de Duitsers wel. Bij het gebruik van mux blijft men uitgaan van fysieke knoppen om spanningen te kiezen daar waar dit tegenwoordig een software keuze is in plaats van een hard ware keuze. De i11 stuurijtuigen hebben nog steeds fysieke schakelaars om spanningen te kiezen. De schakelaar om de stroomafnemer te bevelen is bij de i11 een fysieke draaiknop op een traxx is dat een monostabiele impulsschakelaar. Heel verschillend in werking dus.rvdborgt schreef: ↑16 apr 2025, 09:54Dat materieel is dus in feite niet geschikt voor een efficiënte treindienst.Klassiekje schreef: ↑16 apr 2025, 09:38 De kering in Breda verkorten wordt in ieder geval onmogelijk met het nieuwe materieel want dat zal met MUX gebeuren en daarvoor moet je telkens de panto neerlaten en de hele stuurpost buiten dienst zetten.