Pagina 6 van 7

Geplaatst: 27 apr 2006, 12:10
door sable
Vergeet niet dat als men twee draden naast elkaar hebben dat het electrische weerstand van het geheel zakt. Ge ziet dat als ge twee weerstanden in parallel hebt in een circuit.
Vergeet ook niet dat hoge snelheidstreinen beperkte vermogen hebben onder 3kV, en dus niet met hen hoogste vermogen opereren. Als ze op hen hoogste vermogens werkte, dan zou de elektrische circuits uitbranden.

Geplaatst: 27 apr 2006, 13:13
door SIMPY.be
én daarinboven wordt een maximum vermogen nooit bereikt, én heb je recuperatie bij motoren, want een motor is ook een generator. Waardoor de stroom beperkt wordt. Maar toch dit vermogen geleverd wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_tractie

Geplaatst: 01 mei 2006, 13:55
door Steven
en nog effe vermelden dan op de klassieke lijnen die trein zijn max vermogen niet nodig heeft aangezien ze er toch maar 160 max mogen ipv 300

Geplaatst: 01 mei 2006, 14:12
door MGRoverdriver
Zou het eigenlijk haalbaar zijn om in België over teschakelen op 25kV. De kosten om bijna al het tractiemateriaal/treinstellen te vervangen zouden toch veel te hoog zijn.

Nu we toch over boveleiding bezig zijn. Waar staat de oudste bovenleidingspaal van het land? Ik denk dat ik hem tegengekomen ben vorige week.

Geplaatst: 01 mei 2006, 14:16
door Steven
die staan nog steeds op L25 tussen schaarbeek en haren de oudste paal en ja da is mogelijk maar da vraagt enorm veel tijd om de bovenleiding en materieel stapsgewijs te kunnen aanpassen, we spreken hier dus over decennia

Geplaatst: 01 mei 2006, 14:28
door Shrek
dat overschakelen is zeker haalbaar, het zal alleen lang duren. Het net moet stukje per stukje aangepast worden :wink:

Geplaatst: 01 mei 2006, 15:33
door MGRoverdriver
Steven schreef:die staan nog steeds op L25 tussen schaarbeek en haren de oudste paal en ja da is mogelijk maar da vraagt enorm veel tijd om de bovenleiding en materieel stapsgewijs te kunnen aanpassen, we spreken hier dus over decennia
idd,daar staan er ook nog. Ik zat met de paal op de netebrug in Duffel in mijn hoofd,die is ook uit 1935

Geplaatst: 01 mei 2006, 17:27
door RhB
Echter onze Noorderburen zijn wel vooruitziend, en gelijk hebben ze.
Nu al investeren, en later de vruchten plukken, dat noemt men goed bestuur. :idea:

Geplaatst: 01 mei 2006, 17:35
door Shrek
RhB schreef:Echter onze Noorderburen zijn wel vooruitziend, en gelijk hebben ze.
Nu al investeren, en later de vruchten plukken, dat noemt men goed bestuur. :idea:
de meeste "nieuwe" lijnen in België worden ook voorzien op 25kv hoor, ik denk aan dat stukje in fleurus en athus-arlon. :wink:

Geplaatst: 01 mei 2006, 17:41
door RhB
Dus toch, goed bestuur in de Frankrijkstraat, tenminste op dit vlak. Dus, als het eenmaal kan, dan is er nog hoop. :lol:

Geplaatst: 01 mei 2006, 17:58
door Steven
en de nieuwe portieken die voorzien worden hebben ni zo heel veel aanpassing nodig voor om te schakelen naar 25 kv

Geplaatst: 01 mei 2006, 18:45
door Shrek
Steven schreef:en de nieuwe portieken die voorzien worden hebben ni zo heel veel aanpassing nodig voor om te schakelen naar 25 kv
da zou ik ni zo zegge :roll:
bij de R3 steekt de isolator tussen die stalen driehoek en die armpjes waar de draden aanhangen, die afstand is te kort om daar nen 25kv isolator tussen te steken. Dus om die bovenleiding aan te passen moeten ze al in dieen driehoek beginne foefele das dus een heel nieuwe console eigelijk :P

Geplaatst: 01 mei 2006, 20:09
door Steven
je zou er nog van kunnen verschieten :-)

Geplaatst: 08 mei 2006, 10:05
door Shrek
Afbeelding op deze foto kunt ge toch goed zien da er geen 40 cm (of hoe lang is zon 25kv-isolator?) is op de plek waar nu de isolator hangt? :roll:
het verschil met onderstaande lijkt mij toch wel vrij groot :roll: Afbeelding

Geplaatst: 08 mei 2006, 12:25
door sable
Hoezo?

Het grootst verschil is de vierkante/ronde balk van boven.
Het is ook mogelijk om al de armen langs de mast omhoog te trekken en dan de isolatoren in te zetten.