Re: Federaal regeerakkoord 2025 - 2029
Geplaatst: 22 feb 2025, 12:57
Ik heb de indruk dat er ook op andere verbindingen nog behoorlijk veel uitval is vandaag. Op die manier heeft een alternatieve dienstregeling niet zo veel zin.
Welke lijst is nu de juiste dan?rvdborgt schreef: ↑22 feb 2025, 11:04En vandaag blijkt dat 7,5 EC-treinparen zijn uitgevallen. NMSB binnenland had dus grotendeels gelijk. Maar intern afstemmen en informeren is blijkbaar moeilijk.rvdborgt schreef: ↑21 feb 2025, 13:44De NMBS laat inmiddels weten dat er geen andere treinen uitvallen. Dus alleen de 4 treinen die op b-europe.com worden genoemd, vallen uit.rvdborgt schreef: ↑21 feb 2025, 10:01 4 EC-treinparen rijden in ieder geval niet maar er is mogelijk nog meer uitval. De binnenlandse NMBS-planner laat in ieder geval morgen nog 4 andere EC-treinparen uitvallen, waardoor maar de helft van de EC's zou rijden, zeer ongelijk over de dag verdeeld. Andere dagen heb ik nog niet bekeken.
https://treinposities.nl/treinseries/9200/2025-02-22 is correct want daar zie je wat er uiteindelijk is opgeheven. Momenteel 8 treinparen voor vandaag. Alleen gedeeltelijk opgeheven treinen in België komen niet altijd door.delta schreef: ↑22 feb 2025, 13:47Welke lijst is nu de juiste dan?rvdborgt schreef: ↑22 feb 2025, 11:04En vandaag blijkt dat 7,5 EC-treinparen zijn uitgevallen. NMSB binnenland had dus grotendeels gelijk. Maar intern afstemmen en informeren is blijkbaar moeilijk.
Er is blijkbaar iets misgelopen tussen diegene die de treindienst plannen en diegene die de personeelsinzet plannen, en dan voornamelijk in West-Vlaanderen.
Het frapante is dat de uitgevallen treinen niet eens treinen zijn met NMBS personeel (op gebied van besturing).rvdborgt schreef: ↑22 feb 2025, 14:05https://treinposities.nl/treinseries/9200/2025-02-22 is correct want daar zie je wat er uiteindelijk is opgeheven. Momenteel 8 treinparen voor vandaag. Alleen gedeeltelijk opgeheven treinen in België komen niet altijd door.delta schreef: ↑22 feb 2025, 13:47Welke lijst is nu de juiste dan?rvdborgt schreef: ↑22 feb 2025, 11:04
En vandaag blijkt dat 7,5 EC-treinparen zijn uitgevallen. NMSB binnenland had dus grotendeels gelijk. Maar intern afstemmen en informeren is blijkbaar moeilijk.
Dank voor de info! En een dikke proficiat voor de mensen die gewoon hun werk doen, eerder dan te willen het water te beletten om naar de zee te lopen.ostbahnhof schreef: ↑22 feb 2025, 17:12 Situatie vanuit Antwerpen Berchem
zeer beperke dienstregeling vandaag.
Worden al die treinen dan normaal door Belgische bestuurders gereden?Larch schreef: ↑21 feb 2025, 09:20 De NMBS website is nog niet aangepast voor de ICE treinen.
Hieronder de info van DB:
Betroffen sind folgende Verbindungen im Fernverkehr:
am 21.02.2025
ICE 12 Frankfurt (M) - Bruxelles fällt aus
am 22.02.2025
ICE 10 Frankfurt (M) - Bruxelles fällt aus
ICE 12 Frankfurt (M) - Bruxelles fällt aus
ICE 11 Bruxelles - Frankfurt (M) fällt aus
ICE 16 fällt zwischen Köln und Bruxelles aus
ICE 315 fällt zwischen Bruxelles und Köln aus
am 23.02.2025
ICE 10 Frankfurt (M) - Bruxelles fällt aus
ICE 11 Bruxelles - Frankfurt (M) fällt aus
ICE 16 Frankfurt (M) - Bruxelles fällt aus
ICE 17 Bruxelles - Frankfurt (M) fällt aus
ik zou nu op je woorden letten, want als je op de staking wil reageren met wat je uit de pers weet, weet je eigenlijk zo goed als niets, de politiek doet er nog een schepje bij en staat openlijk te liegen. bepaalde Franstaligen politiekers beweren dat ze niet werden op gesprek gevraagd daar waar ik al het bewijs gezien heb van een aangetekend schrijven met datum 18/02 naar de bewuste persoon. bepaalde Vlaamse politiekers doen dan weer alsof het enkel gaat over de leeftijd van 55 jaar waarbij sommige op pensioen mogen (enkel rijdend personeel met minimaal 30 jaar dienst, in 2023 was dit goed voor 7 mensen, de gemiddelde leeftijd van een spoorman om op pensioen te gaan is 61 dat van de gemiddelde belg 63). Dat diezelfde overheid in 2005 de pensioenkas van de NMBS heeft overgenomen en de inhoud er van (naar het schijnt zo 429 miljoen) heeft opgebruikt om de begroting wat op te smukken. Dat diezelfde overheid nu vraagt om langer te werken (want het geld is op), minder pensioen er voor wil geven en bijkomende nog heel wat premies van knelpuntberoepen wil schrappen/verminderen. Maar dat diezelfde dames en heren zichzelf op 55 op pensioen laten gaan met bedragen waar iedereen van omvalt. Dat ze recht hebben op uittredingsvergoedingen ook al doen ze ondertussen een andere job....jan_olieslagers schreef: ↑22 feb 2025, 19:01Dank voor de info! En een dikke proficiat voor de mensen die gewoon hun werk doen, eerder dan te willen het water te beletten om naar de zee te lopen.ostbahnhof schreef: ↑22 feb 2025, 17:12 Situatie vanuit Antwerpen Berchem
zeer beperke dienstregeling vandaag.
Dat is dan weer het nadeel van een "uitzonderingsstatuut", dat maar van toepassing is op een relatief kleine groep.
De levensverwachting van mensen met wisselende uren of ploegenwerk is nog altijd ±10 jaar minder dan anderen, hoe is dit dan eerlijk?pietje schreef: ↑23 feb 2025, 09:22Dat is dan weer het nadeel van een "uitzonderingsstatuut", dat maar van toepassing is op een relatief kleine groep.
Het is voor politici zeer gemakkelijk om het publiek uit te leggen/wijs te maken dat dit onhoudbaar is en dat er drastisch in gesnoeid moet worden.
Zelfs de vakbonden beseffen dat ze hiervoor bij de belastingbetaler geen draagvlak (meer) hebben.
Vergeet niet dat in de privé het ook jaren de normaalste zaak was om op 58 en zelfs vroeger met (brug-)pensioen te gaan, maar dat men deze onbetaalbare dingen ook al jaren geleden geschrapt heeft.
Daarom is het zo belangrijk dat de pensioenrechten tussen alle categorieën werknemers gelijk geschakeld wordt, zowel qua leeftijd als financieel zou het totaal geen verschil mogen maken in welk stelsel je tewerkgesteld bent.
Inderdaad, heel wat mensen die zo’n uren doen sterven heel wat vroeger maar dat brengt niemand in rekening. Het is altijd grof om te zien dat mensen die het niet ondergaan even gaan uitleggen hoe mensen moeten leven die zich wel geven voor anderen. Die een stukje gezondheid offeren en alle bijkomende nadelen dragen zonder enige vorm van respect, zelfs als we langer moeten werken kunnen de meeste er mee leven. Had de regering gewoon gezegd iedereen werkt 2 jaar langer bovenop de huidige regels dan hadden ze waarschijnlijk amper commotie veroorzaakt. Maar nu is het langer werken voor minder te krijgen. Bij de spoorwegen is het zo dat personeel extra stort in een afzonderlijke kas der pensioenen om hun hoger pensioen te rechtvaardigen (ik de prive noemen we dat doorgaans een 2de zuil), nu zeggen dat je geen recht hebt op dat geld noem ik diefstal van de politiek. Alsof je een spaarboekje vult en dat andere gaan lopen met het gestorte bedrag. Antwoord eerlijk voor jezelf of je het blauw blauw zou laten als je zoveel geld zou verliezen? Als we zo blijven redeneren kunnen ze beter beginnen zoeken achter 7000 nieuwe mensen om rijdend personeel te worden. Oh ja voor diegene die roepen om de privé, daar krijgen machinisten doorgaans een 1000 euro meer per maand hebben een betere hospitalisatieverzekering, een degelijke 2de pijler voor pensioen en zal de klant ( de reiziger dus) het gelag betalen.Klassiekje schreef: ↑23 feb 2025, 11:14De levensverwachting van mensen met wisselende uren of ploegenwerk is nog altijd ±10 jaar minder dan anderen, hoe is dit dan eerlijk?pietje schreef: ↑23 feb 2025, 09:22Dat is dan weer het nadeel van een "uitzonderingsstatuut", dat maar van toepassing is op een relatief kleine groep.
Het is voor politici zeer gemakkelijk om het publiek uit te leggen/wijs te maken dat dit onhoudbaar is en dat er drastisch in gesnoeid moet worden.
Zelfs de vakbonden beseffen dat ze hiervoor bij de belastingbetaler geen draagvlak (meer) hebben.
Vergeet niet dat in de privé het ook jaren de normaalste zaak was om op 58 en zelfs vroeger met (brug-)pensioen te gaan, maar dat men deze onbetaalbare dingen ook al jaren geleden geschrapt heeft.
Daarom is het zo belangrijk dat de pensioenrechten tussen alle categorieën werknemers gelijk geschakeld wordt, zowel qua leeftijd als financieel zou het totaal geen verschil mogen maken in welk stelsel je tewerkgesteld bent.
En dan heb ik het óók over de zorg e.d.