Pagina 6 van 6

Geplaatst: 08 mar 2007, 16:12
door paljas
K V B schreef:
paljas schreef:Ik vind de prijs van een pintje een toch redelijk betrouwbare barometer! :D
Stel dat je in ruil voor twee keer zoveel voor een pintje voortaan maar de helft meer moet betalen voor al de rest. Zou je daar voor gaan?
Zolang het maar gene Stella of Maes is wel, ja!

Geplaatst: 09 mar 2007, 12:35
door K V B
paljas schreef:
K V B schreef:
paljas schreef:Ik vind de prijs van een pintje een toch redelijk betrouwbare barometer! :D
Stel dat je in ruil voor twee keer zoveel voor een pintje voortaan maar de helft meer moet betalen voor al de rest. Zou je daar voor gaan?
Zolang het maar gene Stella of Maes is wel, ja!
Zonder Belgisch bier valt overigens prima te overleven, ik heb daar een hoop ervaring mee.

Maar je snapt dus wel dat als je de levensduurte in verschillende landen wil vergelijken je niet alleen naar de bierprijs moet kijken. Vooral omdat pintjes in België in vergelijking met de rest van de wereld behoorlijk goedkoop zijn...

Geplaatst: 12 mar 2007, 12:01
door Patrick
Van de pilsjes terug naar de actualiteit:
deze morgen is de lijn opnieuw open voor verkeer. De wagons worden nu op een andere locatie onderzocht.
Gelezen op BBC.

Geplaatst: 12 mar 2007, 16:03
door K V B
Patrick schreef:Van de pilsjes terug naar de actualiteit:
deze morgen is de lijn opnieuw open voor verkeer. De wagons worden nu op een andere locatie onderzocht.
Gelezen op BBC.
En in het BBC artikel kan je oa: het volgende lezen:
He was hailed a hero by Virgin boss Sir Richard Branson, after it emerged he stayed at the controls as the train careered off the rails and down a steep embankment.
Vind ik wel een beetje bizar. Want wat kan een treinbestuurder anders doen dan blijven zitten en zich goed vasthouden als hij merkt dat zijn trein de sporen verlaten heeft...

Geplaatst: 13 mar 2007, 02:45
door Miljaarde
K V B schreef:
Miljaarde schreef:
Ik geef het u op een blaadje, de nmbs zal tegen 2009 op een break even draaien en erna met winst draaien, de cijfers evolueren nu al 3 jaar in die richting en dat is NIET dankzij privatiseringen...

Mvg
Dus in 2009 doet de NMBS het zonder overheidsbijdrage?
B-cargo, het onderdeel dat goederenvervoer doet, krijgt al een tijd geen subsidies meer. Met mijn vorige repliek doelde ik op B-cargo. Het reizigersverkeer op zich maakt zelfs winst als ik me goed herinner (moet eens mijn bronnen checken. De subsidies gaan vooral naar infrastructuur en materieel...

groetjes

Geplaatst: 13 mar 2007, 03:11
door Miljaarde
Subsidies aan het OV zijn ok, maar je moet er wel wat terug krijgen. Als ik zie dat in sommige landen men er in slaagt om voor minder belastingeld meer OV te krijgen stel ik mij toch wel een paar vragen... Dient de subsidie die het OV in België krijgt om de meerwaarde die OV biedt te vergoeden, of dient het gewoon om het personeel er mee te verwennen en de inefficiëntie te verbergen.


Belangrijke nuance toch wel: Aan de top van de nmbs zijn er wellicht veel overbetaalde managers van het statutaire soort. Daar zou je inderdaad veel kunnen besparen. Het middenkader en de onderste echelons hebben maar een heel gewoon loontje hoor kvb. Pas op, ik klaag niet, maar het kan niet de bedoeling zijn dat we achteruitgaan, dat wil niemand. Jij ook niet kvb veronderstel ik. Jij praat altijd over hoe de mensen slecht ingelicht zijn over dit en over dat, maar ik denk toch dat jij weinig weet hebt van loonschalen van het personeel...

Groeten

Geplaatst: 13 mar 2007, 09:58
door Patrick
K V B schreef:En in het BBC artikel kan je oa: het volgende lezen:
He was hailed a hero by Virgin boss Sir Richard Branson, after it emerged he stayed at the controls as the train careered off the rails and down a steep embankment.
Vind ik wel een beetje bizar. Want wat kan een treinbestuurder anders doen dan blijven zitten en zich goed vasthouden als hij merkt dat zijn trein de sporen verlaten heeft...
"Normale" menselijke reactie is waarschijnlijk: vluchten.

Geplaatst: 04 sep 2007, 20:04
door Patrick
De defecte wissel had 5 dagen vóór dit ongeval moeten geïnspecteerd zijn, maar de persoon die dat moest doen wou vroeger naar huis en dus is de wissel niet gecontroleerd. Hij schreef dit netjes op z'n verslag maar z'n baas liet na de zaak op te volgen :roll:
(BBC)

Geplaatst: 04 sep 2007, 21:02
door Fles
Patrick schreef:De defecte wissel had 5 dagen vóór dit ongeval moeten geïnspecteerd zijn, maar de persoon die dat moest doen wou vroeger naar huis en dus is de wissel niet gecontroleerd. Hij schreef dit netjes op z'n verslag maar z'n baas liet na de zaak op te volgen :roll:
(BBC)
Typisch. Het wisselen van een dienst is in de UK wel vaker een zwak punt gebleken in de spoorwegveiligheid.