Pagina 6 van 12

Geplaatst: 24 apr 2007, 15:12
door pietmol
Steven schreef:awel ja maar het zijn modulaire machines op zich, dus 1 echte variant bestaat er op zich niet he, aangezien de koper begint met spanningen te kiezen waarop de loc kan rijden, de veiligheidssystemen als tweede moet kiezen en zo zal je eigenlijk toch steeds een andere loc bekomen ook al is alles familie van elkaar de BR 189 hoort dus ook gewoon in het rijtje eurosprinters, daar waar ze allemaal onder vallen, of ze er nu uitzien zoals de br189 of zoals een oostenrijkse taurus maakt dan weinig uit
br189 configuratie, heeft als voordeel dat de verschillende nationale homologaties reeds voorhanden zijn.

Geplaatst: 24 apr 2007, 16:49
door Steven
ja ok maar das het probleem voor de fabrikant heden ten dagen he, vroeger moest de klant daar zelf voor zorgen, nu is het de fabrikant die dat zoiets regelt

Geplaatst: 24 apr 2007, 23:21
door ziemon
en die fabrikant, Siemens in dit geval, bouwt geen 189ers meer, en ook geen 1216en met de ronde kabines meer, alles wat nieuw besteld wordt is gebaseerd op het 1216 platform met nieuwe kop, omdat dat volgens EU-regulering verplicht is. Deze heb je dan dus met verschillende configuraties, waaronder een voor goederen. De reeks 18 krijgt ene Portugees broertje, welke 140 km/h als top heeft bijvoorbeeld.

Dit betekend idd wel dat men dus voor dit type weer alle toelatingen opnieuw moet verkrijgen. Daarom bouwt men nu ook al weer aan een test exemplaar.Omdat tegen 2008-2009 weer voor elkaar te hebben. (hoop je dan)

Geplaatst: 25 apr 2007, 09:34
door Steven
ze zijn vooruitziend bij siemens :-)

Geplaatst: 26 apr 2007, 17:35
door Joris
Hallo,
Steven schreef:trouwens er is daar ook nog de INT naar berlijn die momenteel door een 27 tot in aachen gesleept word.
in de winter heb je dan ook nog is de twee wintertreinen die langs daar komen, dus afwachten wat er daar juist gaat gebeuren.
<Droom> Er is nog altijd de HLE 16 die theoretisch gezien naar Aachen kan, ook onder 15 kv.</Droom>
Die NZ is waarschijnlijk veel te zwaar voor een 16...
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 26 apr 2007, 17:59
door SteC
En dan zwijgen we nog van homologatie.

Geplaatst: 26 apr 2007, 22:10
door Steven
Joris schreef:Hallo,
Steven schreef:trouwens er is daar ook nog de INT naar berlijn die momenteel door een 27 tot in aachen gesleept word.
in de winter heb je dan ook nog is de twee wintertreinen die langs daar komen, dus afwachten wat er daar juist gaat gebeuren.
<Droom> Er is nog altijd de HLE 16 die theoretisch gezien naar Aachen kan, ook onder 15 kv.</Droom>
Die NZ is waarschijnlijk veel te zwaar voor een 16...
Groeten,
Joris De Mol
de 16 is niet gekend door de depot van mons :-) dat zijn de mannen die er mee rijden :-)

Geplaatst: 21 jun 2007, 09:53
door bobby
Adler schreef:Wim, de 18 zal uitgerust worden met TBL1, TBL1+, TBL2, MEMOR, ETCS1, KVB en ATB-EG.
wat met TVM430?

Geplaatst: 21 jun 2007, 10:00
door bobby
taurus obb op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=fyHTkccOktU&NR=1

is het acceleratievermogen effectief zo hoog?

Geplaatst: 21 jun 2007, 10:13
door Mark7758
bobby schreef:
Adler schreef:Wim, de 18 zal uitgerust worden met TBL1, TBL1+, TBL2, MEMOR, ETCS1, KVB en ATB-EG.
wat met TVM430?
Hoezo ATB EG?
De locomotieven zouden geen 1500V = installatie krijgen.
En mogen dus eigenlijk ook niet naar NL komen.(Behalve de grensstations.)
En Als je ATB-NG installeert heb je ook ATB-EG. Is wel goedkoper en beter voor de toekomst.

Geplaatst: 21 jun 2007, 11:06
door Steven
mark volgens de site van siemens (die de loc dan toch gaan maken)

is de loc een ES60U3 waarbij het laatste slaagt op zijn derde spanning

3.000V, 25.000V en dus ook 1500V

Geplaatst: 21 jun 2007, 12:27
door Wover
bobby schreef:taurus obb op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=fyHTkccOktU&NR=1

is het acceleratievermogen effectief zo hoog?
Da's toch ni zo speciaal snel.

Vanuit stilstand los kan hij wel van 0 - 200 in 17s geloof ik :P (wel met enkele beveiligingssystemen uitgeschakeld).

Geplaatst: 21 jun 2007, 13:16
door willem
Vanwaar komt eigenlijk dat muziekje bij het optrekken ?

Geplaatst: 21 jun 2007, 13:17
door Steven
snelheid bij een trein is juist daarom heel gevaarlijk, zelden dat iemand op het oog kan inschatten hoe snel die trein wel gaat. geluid speelt daarin een grote rol, het geluid dat optrekkende motoren maken kunnen uw perspectief bij het optrekken beinvloeden en u doen denken dat een trein snel of traag optrekt, terwijl er in realiteit misschien amper verschil is.

Geplaatst: 21 jun 2007, 13:39
door Adler
willem schreef:Vanwaar komt eigenlijk dat muziekje bij het optrekken ?
Dat muziekje komt van de variabele frekwentie waarmee de asynchroon motoren gevoed worden.
De voedingsspanning van de bovenleiding wordt door elektronische componenten omgevormd tot een wisselspanning met variabele frekwentie.
In Oostenrijk heeft men zelfs eens een grapje uitgehaald door het systeem zo te programmeren dat er een echt melodietje uitkwam.
Ik vind dat geluid ook zalig.
Ik heb een DVD die geheel gaat over de Taurus en daar kan je dat heel goed op horen.