Pagina 6 van 31

Geplaatst: 06 mar 2006, 16:35
door Shrek
misschien kunnen ze voor de NZV er een 22 voorhangen :lol:

Geplaatst: 06 mar 2006, 16:43
door SIMPY.be
Shrek schreef:misschien kunnen ze voor de NZV er een 22 voorhangen :lol:
akkoord; maar vóór de NZV, waar bedoel je dan precies?! :)
nét voor brussel of waar de draad terug begint? ;) :p

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:30
door msts.be
De NMBS zou beter een voorbeeld nemen aan de SNCF en bi-mode stellen kopen : diesel op de Limburgse lijnen , elektrisch op geëlektrificeerde lijnen .. gedaan dan met de onnodige verspilling van diesel waar men voor 3/4 onder draad ligt te rijden ..

In Frankrijk zijn de stellen al zéér betrouwbaar en populair gebleken , maar tot nu toe mag de verandering tussen tractiemode NIET in volle baan gebeuren.. men moet nu in het laatste station waar de trein stopt voordat er geen draad meer is de panto aflaten , daarna de dieselmotoren starten en op diesel vertrekken.Men is nu wel de testen aan het uitvoeren voor op volle baan , misschien komt de toelating er dit jaar nog , alhoewel die kans zeer klein is , en men misschien altijd van tractiemode zal moeten verwisselen in het laatste station voor de draad stopt ..

En als het écht moet , kan men ook een 2-spannige versie bestellen : eventueel als de stellen ook op 25kV lijnen gaan rijden en daarna op diesellijnen.Alhoewel in België daar weinig vraag voor zal zijn , in Frankrijk is men ze nog aan het testen en de kostprijs ligt natuurlijk gevoelig hoger dan een enkelspanning bi-mode stel of nog hoger dan bij een klassiek dieselstel ..

Maar misschien moet de NMBS eens ééntje laten komen testen in België en daarna kan men zien of het goed bevonden wordt dan wel niet..

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:35
door RhB
Bi-mode treinstellen zijn zeer nieuw, en we hebben een teveel aan 41-ers, dus voor er iets aan gaat veranderen zullen er nog een paar 41-ers het extra warm moeten krijgen en een suicidaal gedrag moeten vertonen.

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:36
door Shrek
omschakelen in een station of op de lijn zal niets uitmaken he :roll: in herentals moet hij toch stoppen dus voor die 500 meter :P
en bi-mode 25kv is nergens nodig volgens mij, ze moeten gewoon 25kv stellen aankopen :P

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:48
door msts.be
Shrek schreef:omschakelen in een station of op de lijn zal niets uitmaken he :roll: in herentals moet hij toch stoppen dus voor die 500 meter :P
Ah jawel hé , de schrik van de TB's zit er dan namelijk in dat de dieselmotoren niet vlug genoeg willen aanspringen nadat de panto is neergelaten , en de trein dan tot stilstand komt midden in de baan .. of als de motoren wel vlug genoeg willen aanspringen maar de DJ niet snel genoeg sluit .. (die zal altijd nodig blijven want de tractiemotoren zijn dezelfde : in dieselmode worden deze dan gewoon door de dieselmotors aangedreven , cfr. Class 73 in Engeland werkt op exact hetzelfde principe)

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:50
door Shrek
ik bedoelde dat hij in het station toch moet stoppen, dus dat die 500 meter diesel rijden onder de draad geen verschil maakt :P srry voor de verwarring

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:50
door Bert
Dit lijken me wel zeer economische stellen. Voor lijn 15 zou dit geen verkeerde keuze geweest zijn.

Geplaatst: 07 mar 2006, 11:38
door Wout
SIMPY.be schreef:lol
eigenlijk is er maar één verklaring waarom dit niet zou mogen:
een MW41 die op eigen kracht tot in Brussel heen en terug geraakt zonder enige defecten... Laat maar zou ik zeggen, laat de Limburgers gaan tot het eerste station met bovenleiding en doe de rest elektrisch tot Brussel!
Een beetje menselijkheid mag ook nog, wie wil zo-een lang rit met een 41 doen?
Dat is dus hetgene dat nu ook gebeurt met gevolg dat de Turnhout - Manage afgeladen vol zit tijdens de spits tussen Herentals en Brussel.

Geplaatst: 08 mar 2006, 19:04
door OO-MSS
SIMPY.be schreef: wie wil zo-een lang rit met een 41 doen?
ik zeker.... NIET

Geplaatst: 09 mar 2006, 11:23
door Wout
Onzin als er n depot voor uw deur ligt met bijna alleen mw41 en de volgende depot ligt minimum 50km verder dan wil ik wel eens weten voor welke depot u dan kiest???

Geplaatst: 09 mar 2006, 11:26
door SIMPY.be
Wout schreef:Onzin als er n depot voor uw deur ligt met bijna alleen mw41 en de volgende depot ligt minimum 50km verder dan wil ik wel eens weten voor welke depot u dan kiest???
en dit is een reactie op welk bericht?

Geplaatst: 09 mar 2006, 11:26
door Wout
Op hetgene dat ervoor stond.

Geplaatst: 09 mar 2006, 12:04
door SIMPY.be
Mijn vraag was eigenlijk, wie wil als reiziger 2uur in een 41'er zitten.
Als ik kan kiezen om eerst een 20tal min in een 41 om daarna de rest in I11'en te doen, heb ik snel de keuze gemaakt.
Het gaat dus over een dienst Limburg-Brussel met 41'ers...

Geplaatst: 09 mar 2006, 13:11
door bartolomew
maar als reiziger 2 uur in een 41 zitten of 2 uur in een break, kies ik toch voor de 41