Pagina 6 van 13

Geplaatst: 11 jun 2007, 16:57
door Joris
Hallo,
Klein verschil: de ICg van 8.20u in Lokeren, daar stond de panto van de achterste 13 niet op...
De ICg van 16.50u was met 3x MS 96.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 11 jun 2007, 17:15
door willem
Ja mijn lijstje klopt dan toch (16u50 in lokeren = 1815 toch ?)
Die M6+2* T13 kan kloppen dat er maar 1 met panto omhoog stond, ik heb hem niet goed gezien zelf.

Geplaatst: 11 jun 2007, 18:49
door Stijn D.C.
Die staat als wagon geplaatst... (HV)

tja, voor zo een convooi heb je geen 2x 5600kw nodig :lol:

ofwel is het een overbrenging van de loc
ofwel is der iets met stuurstand, dat ze ineens insluiten met 2 13en

Geplaatst: 11 jun 2007, 19:07
door willem
Er stond een klein foutje in de post, het is een ram met M6'en die met twee 13'en rijdt. Ik heb ze hier een uurtje geleden zien passeren en dan was inderdaad de panto van de laatste 13 omlaag.

Ik vermoed dat de komende dagen er wel geleidelijk overgeschakeld wordt naar M6'en + 21/27

Geplaatst: 11 jun 2007, 19:11
door 260689
Ik zat vandaag op die break die hebben ze van de IR trein gehaald die van Landen-Luchthaven-Brussel kwam en Gent als eindbestemming had het eerste stel van de 4 werd afgekoppeld op spoor 7a en reed als IC trein naar oostende.

Geplaatst: 11 jun 2007, 19:16
door willem
Ze hebben de boel kunnen repareren en in Brugge is er dan terug gewisseld. Gelukkig hebben ze in de avondspits niet met 1 breakje moeten rijden :wink:

Geplaatst: 11 jun 2007, 19:50
door Stijn D.C.
Ik heb daarjuist gehoord van iemand die erop zat dat het met M6 was.

toffe combinatie :lol:

Geplaatst: 11 jun 2007, 20:03
door taurus1216
hallo
dat ze die brol M6 maar vlug van de ic g doen.
dat zijn geen rijtuigen maar schrootbakken en zeker 1ste klas zit niet die dubbeldekkers van den DB dat zijn tenminste rijtuigen

Geplaatst: 11 jun 2007, 21:01
door Stijn D.C.
ik vindt het spijtig van i11ven

maar men mag niet egoistisch zijn, en toen ik nog naar school ging is het echt geen werk

treinen zitten altijd boemvol, dus geen zitplaats...

dus eigenlijk na paar jaar valt de frank om het zo op te lossen met dubbeldekkers. (komt ook wegens het tekort aan rijtuigen, dus wel te begrijpen)

Geplaatst: 11 jun 2007, 21:03
door Stijn D.C.
P.S. weet iemand de nummers van die 13en?

Geplaatst: 11 jun 2007, 22:18
door Jonathan
Stijn D.C. schreef:P.S. weet iemand de nummers van die 13en?
Kant kust: 1349
Kant binnenland: 1342.

Normaal staan de twee locomotieven niet aan, maar voor wie gisteren de 1829 gezien heeft, kon ook de panto van de 1342 de lucht in zien. Ik dacht trouwens dat we door dat er twee locomotieven aan het werk waren daar eens in een recordtempo in Oostende te zijn, maar helaas: 12 minuten.

Geplaatst: 12 jun 2007, 00:06
door Steven
tja als je de tweede loc in dienst wil zien moet je een tb hebben die weet wat hij moet doen om ze in treinschakeling te plaatsen (niet dat dat zo moeilijk is) en het hangt af wat de dienstfiche zegt. als die zegt enkele tractie dan moet die twee plat.

Geplaatst: 12 jun 2007, 13:47
door JC
taurus1216 schreef:hallo
dat ze die brol M6 maar vlug van de ic g doen.
dat zijn geen rijtuigen maar schrootbakken en zeker 1ste klas zit niet die dubbeldekkers van den DB dat zijn tenminste rijtuigen
De M6-en hebben bieden een zeer goed comfort. Ze zijn stil en de vering is voortreffelijk. De eerste klasse is misschien wat ondermaats als je deze vergelijkt met de prima tweede klasse. Je hebt er echter nog steeds meer beenruimte, het leeslampje en meer kans op een zitplaats.
Om het zomaar direct tot brol te degraderen vind ik zeer kort door de bocht.

Geplaatst: 12 jun 2007, 15:39
door Hobbes
Volledig mee eens, ik vraag mij stilaan af wanneer het voor sommige mensen eindelijk goed genoeg is?
:roll:

Nu heeft men meer plaats, airco, enz. nu is het nog niet goed?
Wat wil men dan? Met zo'n mentaliteit kan men misschien beter in de wagen stappen (hopelijk met airco?) en in de file gaan staan.

Geplaatst: 12 jun 2007, 16:18
door Stijn D.C.
Jonathan schreef:
Stijn D.C. schreef:P.S. weet iemand de nummers van die 13en?
Kant kust: 1349
Kant binnenland: 1342.

Normaal staan de twee locomotieven niet aan, maar voor wie gisteren de 1829 gezien heeft, kon ook de panto van de 1342 de lucht in zien. Ik dacht trouwens dat we door dat er twee locomotieven aan het werk waren daar eens in een recordtempo in Oostende te zijn, maar helaas: 12 minuten.
als de 2 locomotieven uit staan in standby of HV welke loc stondt er dan nog tegen? of bedoel je dit in een kopstation?