Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld
Re: Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld
die testritten gebeuren met radioverbinding van blok tot blok en onder speciale omstandigheden dat is nog steeds iets anders dan commerciele diensten uitbaten op een lijn.
Kan perfect maar ja .... Burgemeester van Brecht is misschien niet Sp-a ????Wover schreef:Wat ik mij eigenlijk afvroeg: De thalystreinen die testritten doen op L4, rijden die in één groot blok? Want de grootste "bekommernis" is toch dat rijden zonder seinen niet veilig zou zijn, maar hoe doen die Thalyssen dat dan als ETCS niet werkt? Dus waarom zou een passagierstrein ook niet kunnen rijden als die testtreinen?
Anderzijds ETCS werkt wel, maar NIET bij de grensovergang van het GSM-R en als de trein het heeft natuurlijk.
Ik meen dat er toch één Thalys ETCS heeft....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat is een goeie opmerkingdentheo schreef: Kan perfect maar ja .... Burgemeester van Brecht is misschien niet Sp-a ????

De fanfare van Brecht die het station ging openen een jaar geleden maar onverrichterzake mocht thuisblijven is ook nog altijd aan het repeteren denk ik

Die testritten gebeurden met fiches en over de gehele lijn niet per blok. Het vertrek wordt pas toegestaan indien de volledige lijn vrij gegeven is voor de aangegeven snelheid volgens het fichenummer. In geval van grensoverschrijding moest ook het Nederlandse gedeelte vrij gegeven worden. De bestuurder heeft niets te zien met het vragen van de deze toelating dit gebeurt door infra.die testritten gebeuren met radioverbinding van blok tot blok en onder speciale omstandigheden dat is nog steeds iets anders dan commerciele diensten uitbaten op een lijn.
Alle testritten die vanaf september 2007 zijn uitgevoerd zijn met een uitgeruste thalys bereden.
Kom op zaterdag 19 januari mee uw ongenoegen uiten over het nog niet rijden van de trein Noorderkempen - Antwerpen. Afspraak aan het station tussen 10 en 12u. ACV en ACW zorgen voor een hapje en drankje.
kunnen mensen van de nmbs/nshispeed niet eens gaan kijken bij die italianen? daar zouden nu toch al een prototype, of ten minste afgewerkte plannen en zo goed als afgewerkte software moeten zijn, zoveel jaren na de order 

Verleden jaar is een afvaardiging van de NMBS en NS naar Italië geweest.Shrek schreef:kunnen mensen van de nmbs/nshispeed niet eens gaan kijken bij die italianen? daar zouden nu toch al een prototype, of ten minste afgewerkte plannen en zo goed als afgewerkte software moeten zijn, zoveel jaren na de order
Veel meer dan een tekening en een bord spagetti zullen ze niet te zien gekregen hebben denk ik.
Ik heb nog in geen enkel tijdschrift zelfs maar een foto gezien van een begin van die trein.
Het enige wat ik al gezien heb waren zogenaamde 'artist impressions', m.a.w. schetsen.
Laatst gewijzigd door Adler op 26 jan 2008, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is daar toch al een maquette van geweest vorig jaar. Hij had veel weg van die dingen die in Spanje rondrijden, met de heel lange, platte neus.
Inderdaad, er zal waarschijnlijk wel al een mockup gemaakt zijn, een model van de trein op ware grootte (althans een gedeelte). Maar als je weet dat de ontwikkeling van de ICE 1 minstens 10 jaar heeft geduurd, dat zegt genoeg denk ik.Wover schreef:Er is daar toch al een maquette van geweest vorig jaar. Hij had veel weg van die dingen die in Spanje rondrijden, met de heel lange, platte neus.
Iemand van B-Int die ik onlangs sprak was bij Ansaldo-Breda geweest. Op zijn GSM had hij beelden van het prototype. Het zou nog dit voorjaar in Tsjechië (Velim) worden getest.
aha dus toch ietsFLV-FGSP schreef:Iemand van B-Int die ik onlangs sprak was bij Ansaldo-Breda geweest. Op zijn GSM had hij beelden van het prototype. Het zou nog dit voorjaar in Tsjechië (Velim) worden getest.

Dmaai, er is een prototype 
Dan is het dus maar 2 jaar meer wachten op de serieproduktie

Dan is het dus maar 2 jaar meer wachten op de serieproduktie