Pagina 6 van 23

Geplaatst: 15 okt 2007, 23:15
door Gregske
dekooiker schreef:En bij De Lijn klagen ze dat Geel moeilijk doet.
De waarheid zal in het midden liggen zeker?
Is dat waarheid of uw bewering?
Is u moeilijk tegenover kritiek?

Geplaatst: 16 okt 2007, 19:56
door pietje
Gregske schreef:
dekooiker schreef:En bij De Lijn klagen ze dat Geel moeilijk doet.
De waarheid zal in het midden liggen zeker?
Is dat waarheid of uw bewering?
Is u moeilijk tegenover kritiek?
Ik heb nog in Geel gewoond, daar doen ze over alles moeilijk :!:
en dat is mijn persoonlijke mening

Geplaatst: 18 okt 2007, 07:48
door pietmol
Wover schreef: Zijn punt is duidelijk denk ik ;). Alles dat verder dan Leuven ligt is vanuit de Kempen gezien bijna "onbereikbaar". Zie ook andere topic waar ik pleitte voor een Antwerpen - Lier - Aarschot - Leuven - Luik, wat de reistijden al een pak korter zou kunnen maken.
correctie: Antwerpen - Lier - Heist od Berg - Aarschot - Leuven - Luik

Heist telt meer inwoners dan Aarschot of Lier. Heist heeft na Antwerpen-stad, Mechelen en Turnhout het hoogste inwoners aantal van de provincie Antwerpen (op enkele honderd inwoners na heeft Heist evenveel inwoners als Turnhout).

Dus bij NMBS mag men ook eens rekening houden men de reele bevolkingsaantallen.

Trouwens ik begrijp niet waarom de NMBS zoveel inspanningen levert voor het traject Aarschot - Hasselt, als je ziet dat NMBS reizigerstellingen uit 2006 aantonen dat er dagelijks op het traject Heist - Aarschot meer passagiers vervoerd werden dan op het traject Diest-Aarschot.

Geplaatst: 18 okt 2007, 12:20
door Wover
Heist op den Berg heeft wel heel veel deelgemeenten he, waarvan er enkelen zelfs hun eigen stopplaats hebben. Op het grondgebied van Heist liggen volgens mij toch wel 1 station en 2/3 stopplaatsen?

Een stop in Heist zou zo'n trein alweer wat trager maken (3-4 minuten extra in de dienstregeling, want anders zou hij er tegen 140 kunnen doorvlammen). Bovendien heeft Heist al een stoptrein die je in niet veel meer tijd dan de IR naar Leuven zou kunnen brengen. Een overstap in Aarschot is trouwens ook mogelijk als je de IR naar Hasselt neemt.

Geplaatst: 18 okt 2007, 15:34
door Gregske
pietje schreef:
Gregske schreef:
dekooiker schreef:En bij De Lijn klagen ze dat Geel moeilijk doet.
De waarheid zal in het midden liggen zeker?
Is dat waarheid of uw bewering?
Is u moeilijk tegenover kritiek?
Ik heb nog in Geel gewoond, daar doen ze over alles moeilijk :!:
en dat is mijn persoonlijke mening
Dan ben ik blij dat u nu ergens anders woont en daar tevreden mee bent.
Misschien daarom dat ik perfect in Geel woon, maar ja. Geef toe, was Pas 200 nu ook geen verkeerd adres om te gaan wonen? :lol:

Geplaatst: 18 okt 2007, 15:47
door super1500
Wover schreef:Heist op den Berg heeft wel heel veel deelgemeenten he, waarvan er enkelen zelfs hun eigen stopplaats hebben. Op het grondgebied van Heist liggen volgens mij toch wel 1 station en 2/3 stopplaatsen?

Een stop in Heist zou zo'n trein alweer wat trager maken (3-4 minuten extra in de dienstregeling, want anders zou hij er tegen 140 kunnen doorvlammen). Bovendien heeft Heist al een stoptrein die je in niet veel meer tijd dan de IR naar Leuven zou kunnen brengen. Een overstap in Aarschot is trouwens ook mogelijk als je de IR naar Hasselt neemt.
en hoe vaak denk je dat een motorstel 140 km/u kan rijden over het ganse traject Lier (vertakking "Nazareth") -Aarschot (vertakking Aurodenberg)?
Reeds voor Heist (ter hoogte van de baan Itegem -Berlaar Heikant) zal er iets (meestal een goederentrein) in de weg rijden.
Dus die stop in Heist levert echt geen groot tijdverlies op.

Geplaatst: 18 okt 2007, 18:00
door Shrek
met het alsmaar groeiende aantal goederentreinen op die lijn heeft men niet zoveel ruimte meer voor meer en vooral snellere passagierstreinen.
als de 2de ontsluiting van de haven er ligt zal het daar zeker problematisch worden :P

Geplaatst: 19 okt 2007, 12:35
door super1500
Shrek schreef:met het alsmaar groeiende aantal goederentreinen op die lijn heeft men niet zoveel ruimte meer voor meer en vooral snellere passagierstreinen.
als de 2de ontsluiting van de haven er ligt zal het daar zeker problematisch worden :P
situatie zal idd problematisch worden, in het bijzonder voor stop-treintjes: over het ganse traject Antwerpen Aarschot bezet 1 stop-trein de lijn even lang als 3 goederen of IR treinen.

Geplaatst: 19 okt 2007, 16:31
door Wover
super1500 schreef:
Shrek schreef:met het alsmaar groeiende aantal goederentreinen op die lijn heeft men niet zoveel ruimte meer voor meer en vooral snellere passagierstreinen.
als de 2de ontsluiting van de haven er ligt zal het daar zeker problematisch worden :P
situatie zal idd problematisch worden, in het bijzonder voor stop-treintjes: over het ganse traject Antwerpen Aarschot bezet 1 stop-trein de lijn even lang als 3 goederen of IR treinen.
Een langere stop in heist op een uitwijkspoor zou al veel helpen, dan kan er toch al minstens ofwel een snelle HKV ofwel twee KHM door...

Geplaatst: 19 okt 2007, 22:28
door OO-MSS
de L 65x/165x zou dan voortaan met Breaks worden gereden heb ik zojuist gehoord

Geplaatst: 20 okt 2007, 06:13
door overweg13
OO-MSS schreef:de L 65x/165x zou dan voortaan met Breaks worden gereden heb ik zojuist gehoord
En welke zijn dat? Bedoel je Brugge-Kortrijk en Kortrijk-Zottegem?

Geplaatst: 21 okt 2007, 13:53
door OO-MSS
overweg13 schreef:
OO-MSS schreef:de L 65x/165x zou dan voortaan met Breaks worden gereden heb ik zojuist gehoord
En welke zijn dat? Bedoel je Brugge-Kortrijk en Kortrijk-Zottegem?
ja het zijn idd deze 2 relaties

Geplaatst: 21 okt 2007, 14:02
door Steven
dan moet ge uw x aanpassen :-) de laatste twee cijfers vormen altijd het ritnummer
dus L 6xx
en L 16xx
aangezien ze beginnen bij 650 tot 699 voor die stoptrein, de nrs 601 tot 649 zijn voorbehouden voor de benelux, men werkt dus altijd in groepjes van 50 :-)

Geplaatst: 21 okt 2007, 14:44
door Dietrich
Nog meer Breaks in Zottegem. Weldra rijden er alleen maar nog Breaks, grijze klassiekjes en playmobil (en enkele gesleepte P-treinen). :)

Geplaatst: 21 okt 2007, 14:47
door OO-MSS
Steven schreef:dan moet ge uw x aanpassen :-) de laatste twee cijfers vormen altijd het ritnummer
dus L 6xx
en L 16xx
aangezien ze beginnen bij 650 tot 699 voor die stoptrein, de nrs 601 tot 649 zijn voorbehouden voor de benelux, men werkt dus altijd in groepjes van 50 :-)

maar hoe houd je dan de 6xx (als IC B) en de 6xx (als L) dan uit elkaar?