Wanneer zou die opening er dan komen?Steven schreef:Jeroen schreef:Er is toch een HSL met veel poeha geopend maanden terug? Met interview van Frédéric Petit op een Thalys. Dat was toch de lijn naar de Duitse grens?
dat was de oplevering van de lijn naar duitsland, maar een oplevering is nog geen opening
Noorderkempen Brecht !!!!!
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
zie lijn tussen antwerpen en nederland.
de keuring van etcs, niets van het materieel dat een getest en dus werken etcs installatie aan boord heeft (niet van de locs, maar evenmin bij thalys of ICE)
de keuring van etcs, niets van het materieel dat een getest en dus werken etcs installatie aan boord heeft (niet van de locs, maar evenmin bij thalys of ICE)
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
neen de ICE 3's die naar belgie komen zijn daar nog niet van voorzien.treinbruno schreef:heeft ICE niet al ECTS?
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Waar wacht men nog op voor de HSL 4 ?Jeroen schreef:Waar wacht men op?
Het probleem is dat men een systeem (ETCS) dat al lang operationeel in gebruik is in verschillende Europese landen, hier niet aan het werk krijgt.
Waarvoor hebben dan al die testritten met die speciale Thalys gediend ?
Om vast te stellen dat de boel toch niet werkt en tevreden huiswaarts te keren ?
Dat men dan ineens heel die HSL afbreekt he zeg, dan kan men nog het staal en koper recupereren vooraleer het allemaal gestolen wordt.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Dat is niet volledig correct. De Europese regelgeving rond ETCS was niet specifiek genoeg, en daardoor kwam het dat de ene "ETCS-standaard" in België niet kon communiceren met de andere "ETCS-standard".Adler schreef:Waar wacht men nog op voor de HSL 4 ?Jeroen schreef:Waar wacht men op?
Het probleem is dat men een systeem (ETCS) dat al lang operationeel in gebruik is in verschillende Europese landen, hier niet aan het werk krijgt.
Waarvoor hebben dan al die testritten met die speciale Thalys gediend ?
Om vast te stellen dat de boel toch niet werkt en tevreden huiswaarts te keren ?
Dat men dan ineens heel die HSL afbreekt he zeg, dan kan men nog het staal en koper recupereren vooraleer het allemaal gestolen wordt.
In het geval van Noorderkempen en de Traxx: er zijn ook nog enkele softwareproblemen op de loc zelf die een oplossing krijgen (bv men krijgt nu bij de huidige tests nog een noodremming wanneer men een baken passeert). Maar de nieuwe software moet dan nog eerst de homologatieprocedure door...
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Hoeveel jaar gaat men dat verhaaltje nu nog horen, van er zijn nog 'enkele' problemen die moeten opgelost worden ?Traxxion schreef: Dat is niet volledig correct. De Europese regelgeving rond ETCS was niet specifiek genoeg, en daardoor kwam het dat de ene "ETCS-standaard" in België niet kon communiceren met de andere "ETCS-standard".
In het geval van Noorderkempen en de Traxx: er zijn ook nog enkele softwareproblemen op de loc zelf die een oplossing krijgen (bv men krijgt nu bij de huidige tests nog een noodremming wanneer men een baken passeert). Maar de nieuwe software moet dan nog eerst de homologatieprocedure door...
Geen enkel bedrijf zou zich kunnen veroorloven een investering te doen van miljarden euro's en die dan jaren onbenut te laten omdat er telkens nog 'enkele' problemen zijn die moeten opgelost worden.
In Nederland geeft men nu al toe dat het een zeer grote vergissing was enkel ETCS te installeren zonder tweede beveiligingssysteem als backup.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
niet vergeten dat die test thalys een tijdelijke etcs installatie had met als enige doel de vaste etcs installie (de bakens in de sporen) te testen, natuurlijk was deze testinstallatie perfect afgestemd op de bakens in het spoor aangezien het om een de installateur van die toestellen ging (siemens dacht ik?).
de toestellen die op de bestaande locs staan (zoals onder meer de traxx) zijn ni altijd op slag aangepast aan de installatie waar ze dus gaan op rijden, blijkbaar moet bij elke aanpassing van de software er ook een nieuwe keuring komen zoals ik uit een antwoord hierboven kan verstaan.
de toestellen die op de bestaande locs staan (zoals onder meer de traxx) zijn ni altijd op slag aangepast aan de installatie waar ze dus gaan op rijden, blijkbaar moet bij elke aanpassing van de software er ook een nieuwe keuring komen zoals ik uit een antwoord hierboven kan verstaan.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
De laatste testen met de Thalys waren positief, dus ze geraken er heus wel uit.Adler schreef:Hoeveel jaar gaat men dat verhaaltje nu nog horen, van er zijn nog 'enkele' problemen die moeten opgelost worden ?Traxxion schreef: Dat is niet volledig correct. De Europese regelgeving rond ETCS was niet specifiek genoeg, en daardoor kwam het dat de ene "ETCS-standaard" in België niet kon communiceren met de andere "ETCS-standard".
In het geval van Noorderkempen en de Traxx: er zijn ook nog enkele softwareproblemen op de loc zelf die een oplossing krijgen (bv men krijgt nu bij de huidige tests nog een noodremming wanneer men een baken passeert). Maar de nieuwe software moet dan nog eerst de homologatieprocedure door...
Geen enkel bedrijf zou zich kunnen veroorloven een investering te doen van miljarden euro's en die dan jaren onbenut te laten omdat er telkens nog 'enkele' problemen zijn die moeten opgelost worden.
In Nederland geeft men nu al toe dat het een zeer grote vergissing was enkel ETCS te installeren zonder tweede beveiligingssysteem als backup.
Maar zoals met alle nieuwe dingen, heeft het even tijd nodig... En als mijn info correct is, mag men op nieuwe aangelegde lijnen die uitgerust worden met ETCS geen bijkomend veiligheidssysteem plaatsen.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Dan denk ik dat uw info verkeerd is.Traxxion schreef:En als mijn info correct is, mag men op nieuwe aangelegde lijnen die uitgerust worden met ETCS geen bijkomend veiligheidssysteem plaatsen.
rond de tijd dat L3 en L4 hadden klaar moeten zijn, is ook LGV Est in Frankrijk geopend met zowel ETCS als TVM430, waarbij de TGV's voorlopig enkel op TVM rijden.
De enige verplichting is dat er ook ETCS geïnstalleerd wordt.
Laatst gewijzigd door pietje op 16 mei 2008, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Pffff, één oplossing: ECTS er allemaal af, en terug mechanische seinen introduceren !
Wedden dat het werkt ?
Nee, blijkbaar ligt het duidelijk niet aan de fabrikanten, maar wel aan al de Europese instellingen die het nieuwe systeem persé vol ongeteste, nieuwe, ingewikkelde technologie moesten steken zodat het zeker de eerste 10 jaar niet werkt..
Men had gewoon een bestaand systeem van één land moeten nemen en dat gewoon uitroepen tot eenheidssysteem, en het beste geval zal dan wel Indusi/PZB geweest zijn. Natuurlijk wel super-restrictief (je moet het niet wagen om bij geel/een 500Hz magneet harder dan 40 te rijden of je hebt een noodremming aan je been), maar desondanks toch enorm betrouwbaar..

Nee, blijkbaar ligt het duidelijk niet aan de fabrikanten, maar wel aan al de Europese instellingen die het nieuwe systeem persé vol ongeteste, nieuwe, ingewikkelde technologie moesten steken zodat het zeker de eerste 10 jaar niet werkt..

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Wat een treurnis hier zeg: ik had vroeger een hond die Brecht heette en die is later weggelopen. geen spoor meer van te vinden, van die keffende rothond.
Re: Noorderkempen Brecht klucht !
Als antwoord op een vraag in de Kamer houdt Vervotte zich sterk dat de homologatie eind juni afgerond zal zijn en dus deze zomer kan gestart worden met een pendeldienst. (http://users.telenet.be/jefvandenbergh/ ... S20089.htm)
Ijdele hoop? We kregen al een stuk of 6 keer een deadline die niet gehaald werd.
Ik zag vrijdag trouwens een Thalys voorbijflitsen richting Antwerpen. Zouden ze dan toch effectief er mee bezig zijn?
Ik hoop het, want ik ben als Brussel-Antwerpen treinreiziger en wonende op 2 straten afstand van het station Brecht de files meer dan beu!
Ijdele hoop? We kregen al een stuk of 6 keer een deadline die niet gehaald werd.
Ik zag vrijdag trouwens een Thalys voorbijflitsen richting Antwerpen. Zouden ze dan toch effectief er mee bezig zijn?
Ik hoop het, want ik ben als Brussel-Antwerpen treinreiziger en wonende op 2 straten afstand van het station Brecht de files meer dan beu!