Lucian , Blijf kalm. U werkt in een bedrijf met een sociale achterstand van minstens 50 jaar(sociale verkiezingen ..onbestaand). U hebt een mooi beroep maar U moet weten dat er nog GEEN enkele staking is geweest die georganiseerd werdt door de erkende vakbonden die de sociale toestand van het gehele personneel heeft verbeterd(loon etc .... geheugensteuntje in 1980 hebben de treinbestuurders een serieuze vooruitgaang geboekt op gebied van rijtijden,uitslapen, werkorganisatie en rusttijden(overgang) na een maandenlange stipheidsaktie door LOCO. Gevolgd door de 1klas vrijbiljetten(wat minder belangrijk was maar aangenaam) die achteraf zijn verloren geraakt rararara. Stakingen(LOCO) in 1989 gevolgd door 95% van de bestuurders in België maakten de baan vrij om een loonsverhoging en het bediendenkontrakt(belangrijk in geval van afkeuring). Ja de direktie was bereid om toe te geven.Doch de erkende vakbonden hebben alles af laten blazen na dreigementen t.o.v. de direktie,want dit paste niet in hun scenario.lucian schreef:Het gez**k van bepaalde mensen hier begint me serieus de keel uit te hangen![]()
De meesten hier werken niet eens bij de NMBS laat staan dat ze met een trein rijden.
Maar ze gaan ons, treinbestuurders, wel eens gaan zeggen hoe het er aan toe gaat in de realiteit.
De NMBS is een enorme klucht aan het worden en het systeem draait compleet vierkant.
Ik bedoel hier het systeem B-cargo, Infrabel, NMBS.
Daar worden wij elke dag mee geconfronteerd. Nu bij de nieuwe CAO willen ze onze rechten nog eens serieus gaan ondermijnen.
Het is gewoon genoeg geweest voor ons. Er is een totaal gebrek aan respect voor ons.
En dit zowel vanuit de NMBS top ( da vet varken van ene descheemaeker) als van de gewone man in de straat.
Wij moeten altijd maar springen en alles slikken.
Het gaat hier dus niet alleen om die aalmoes die we elk jaar zouden bijkrijgen er zit verdorie veel meer achter.
Er zijn andere toegevingen gedaan maar het was terug naar af.De erkende syndicaten hebben geen enkel belang bij een verbetering van dit klimaat binnen de NMBS ,maar de stakingen dienen enkel om obscure akkoorden te sluiten voor topbenoemingen of loonsverhogingen binnen bepaalde hogere beroepskategorien aan vakbonds fidelen.In welk normaal land kan je vinden dat syndicaten kantoorgebouwen huren in dure steden en wijken betaald door het bedrijf NMBS om hun werkzaamheden te beoefenen.Als ik mij niet vergis wordt de persooneeldienst nu geleid door een ex vakbondsafgevaardigde...
Dus wij menen het goed met jullie.