Pagina 6 van 6
Re: Treinverkeer van en naar Leuven ernstig gestoord
Geplaatst: 08 jan 2009, 20:54
door Paul
Jeroen schreef:En waar mag dat tweede spoor dan wel liggen, beste Paul?
spoor 9 - doorgaand spoor - spoor 13 - doodlopend uitwijkspoortje dat niet gebruikt wordt.
That's it.
Je hebt gelijk Jeroen, ik had beter mijn mond gehouden en eerst nog eens gaan kijken in plaats van de betweter uit te hangen

. Sorry.
Er zijn na spoor 9 twee doorgaande sporen (echt te beschouwen als een dubbel hoofdspoor, lijkt mij, want uitgerust met tegenspoorseinen). En "perron 13" ligt gewoon aan dat tweede spoor (dat ik logischerwijs eerder "spoor 11" zou noemen).
In totaal zijn er dus elf doorgaande sporen in het station Leuven, waarvan tien met een perron. Plus de kopsporen met perron A, B (en C nog aan te leggen) kant Brussel en D kant Ottignies.
Paul
Re: Treinverkeer van en naar Leuven ernstig gestoord
Geplaatst: 09 jan 2009, 13:08
door kimba
Nu het net wat hersteld van de koude beginnen de rijtuigen het stilaan te begeven:
> IC Genk-Gent Sp ; 3 rijtuigen niet toegankelijk en 1 rijtuig zonder verwarming had tot Diest nog verlichting, maar eens hierna werd ons aangeraden om snel over te stappen naar een andere wagon, want de deuren waren aan het bevriezen. Echter te laat, want er zat al een laagje ijs op en de TBG moest driemaal aan de noodrem draaien om 1 deur handmatig open te schuiven
> IC Brussel-Leuven/Luik : 6 rijtuigen niet toegankelijk
Re: Treinverkeer van en naar Leuven ernstig gestoord
Geplaatst: 09 jan 2009, 14:26
door Dietrich
Waarschijnlijk een gevolg van de mist en het nog steeds vriezen gans de nacht en dag door, hier op den buiten zie je dat er aan alles ijs hangt (afsluitingen, bomen, enz).
kimba schreef:de TBG moest driemaal aan de noodrem draaien om 1 deur handmatig open te schuiven
Dat zal wel de noodopening ipv de noodrem geweest zijn.

Re: Treinverkeer van en naar Leuven ernstig gestoord
Geplaatst: 09 jan 2009, 15:49
door kimba
Dietrich schreef:Waarschijnlijk een gevolg van de mist en het nog steeds vriezen gans de nacht en dag door, hier op den buiten zie je dat er aan alles ijs hangt (afsluitingen, bomen, enz).
kimba schreef:de TBG moest driemaal aan de noodrem draaien om 1 deur handmatig open te schuiven
Dat zal wel de noodopening ipv de noodrem geweest zijn.

zoiets
