Ruben schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat er in Luik sommige oude perrons op nieuwe perrons aansluiten, waardoor je (voorlopig) één lang perron krijgt. Het station is daar wat opgeschoven hé.
die oude perrons liggen op een plek waar ze de nieuwe nog moeten verder bouwen, dus zo lang zijn ze samen ook weer ni
BN-koekje schreef:amai, 600m. Waarvoor moet dat dan goed zijn?
omdat perrons A en D anders te kort zouden zijn
in de toekomst als het station nog drukker wordt kunnen ze 1A en 1B misschien als aparte perrons gebruiken voor meer capaciteit
Hallo,
Ik bedoelde inderdaad de oude en nieuwe perrons die aan elkaar aansluiten.Ik dacht dat daar -enige tijd geleden- toch aan het oud perron nog een trein aan kon terwijl die niet te ver op het nieuw perron stond. Maar het is inderdaad goed mogelijk dat die oude perrons ook opgehoogd zullen worden en dus de nieuwe perrons vormen.
Groeten,
Joris De Mol
En toch heb ik een e-mail weer gehad van de nmbs waar ik de vraag stelde wat de exacte opstelling was en dit kreeg ik weer daarjuist toen ik men mailbox checkte:
Geachte heer Van Beeck,
De 'langste reizigerstrein ter wereld' heeft inderdaad op 27 april 1991 gereden
in het kader van de BRT-actie 'Kom op tegen Kanker' tussen Gent-Sint-Pieters
en Oostende.
De samenstelling was als volgt:
HLE 27 + 3 I10 + 1 SR2 + 1 I6 + 10 M4 + 3 M4 + 10 M4 + 1 BDX M5 + 1 M4 + 1 BDX
M5 + 9 M4 + 7 M4 + 9 M4 + 10 M4 + 1 M4 + 3 ADX M4
280 assen, ongeveer 1 714 meter, ongeveer 2 793 ton.
Een foto van de trein met loc nr 2711 met het logo van Kom op tegen Kanker'
staat op de omslag van het tijdschrift 'Spoorweg Journaal' nr 51 (juli 1991).