Langste reizigerstrein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Bericht door Shrek »

Ruben schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat er in Luik sommige oude perrons op nieuwe perrons aansluiten, waardoor je (voorlopig) één lang perron krijgt. Het station is daar wat opgeschoven hé.
die oude perrons liggen op een plek waar ze de nieuwe nog moeten verder bouwen, dus zo lang zijn ze samen ook weer ni :wink:
BN-koekje schreef:amai, 600m. Waarvoor moet dat dan goed zijn? :o
omdat perrons A en D anders te kort zouden zijn :P
in de toekomst als het station nog drukker wordt kunnen ze 1A en 1B misschien als aparte perrons gebruiken voor meer capaciteit :roll:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik bedoelde inderdaad de oude en nieuwe perrons die aan elkaar aansluiten.Ik dacht dat daar -enige tijd geleden- toch aan het oud perron nog een trein aan kon terwijl die niet te ver op het nieuw perron stond. Maar het is inderdaad goed mogelijk dat die oude perrons ook opgehoogd zullen worden en dus de nieuwe perrons vormen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

op deze foto vanop http://lgv.site.voila.fr/index.html zie je dat de oude perrons al worden afgebroken om de nieuwe in de plek te zetten :wink: Afbeelding
CompXP

Bericht door CompXP »

En toch heb ik een e-mail weer gehad van de nmbs waar ik de vraag stelde wat de exacte opstelling was en dit kreeg ik weer daarjuist toen ik men mailbox checkte:

Geachte heer Van Beeck,

De 'langste reizigerstrein ter wereld' heeft inderdaad op 27 april 1991 gereden
in het kader van de BRT-actie 'Kom op tegen Kanker' tussen Gent-Sint-Pieters
en Oostende.
De samenstelling was als volgt:
HLE 27 + 3 I10 + 1 SR2 + 1 I6 + 10 M4 + 3 M4 + 10 M4 + 1 BDX M5 + 1 M4 + 1 BDX
M5 + 9 M4 + 7 M4 + 9 M4 + 10 M4 + 1 M4 + 3 ADX M4
280 assen, ongeveer 1 714 meter, ongeveer 2 793 ton.
Een foto van de trein met loc nr 2711 met het logo van Kom op tegen Kanker'
staat op de omslag van het tijdschrift 'Spoorweg Journaal' nr 51 (juli 1991).

Vriendelijke groeten,
Miek Somers
Archief & Fototheek
prahsharp

Bericht door prahsharp »

mai, toch vriendelijk van de NMBS
Wover

Bericht door Wover »

vind ik ook wel eigenlijk :)

een pluim voor de NMBS, dat mag ook wel eens :wink:
CompXP

Bericht door CompXP »

Ik dacht dat ik daar nooit iets ging van terug zien maar kijk is aan. Idd heel mooi!
Bert

Bericht door Bert »

Bij het documentatiecenter van de NMBS krijg je altijd wel vrij snel en een vriendelijk antwoord. :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Bert schreef:Bij het documentatiecenter van de NMBS krijg je altijd wel vrij snel en een vriendelijk antwoord. :wink:
Inderdaad! :wink:
Plaats reactie