TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
overweg13

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door overweg13 »

melle schreef:Wel, mijn ergernis is dat het (te) duur is;
Ik bedoel dan wel een gewoon ticket.
... dat je als regelmatig gebruiker natuurlijk zelden of nooit gebruikt. Dus, voor de toevallige gebruiker is het geen enorme uitgave, omdat ze sporadisch gebeurt, en de anderen die kennen wel voldoende alternatieven voor het biljet volle prijs, zodat met de trein reizen in België echt een bijzonder goedkope bezigheid is. Vergelijk maar eens met het buitenland.
Met vriendelijke groet

overweg13
Accelerat

Bericht door Accelerat »

melle schreef:Wel, mijn ergernis is dat het (te) duur is;
Ik bedoel dan wel een gewoon ticket.
Ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen: De NMBS is écht niet duur! De maximale prijs van een NMBS ticket ligt zo rond de 20 euro, in Nederland 38 euro!!!!
LML

Bericht door LML »

sncf-sncb schreef:Ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen: De NMBS is écht niet duur! De maximale prijs van een NMBS ticket ligt zo rond de 20 euro, in Nederland 38 euro!!!!
Dat zal dan wel een ticket Roodeschool-Roosendaal zijn, denk ik... Of Nieuweschans-Roosendaal... :wink:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Accelerat

Bericht door Accelerat »

LML schreef:
sncf-sncb schreef:Ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen: De NMBS is écht niet duur! De maximale prijs van een NMBS ticket ligt zo rond de 20 euro, in Nederland 38 euro!!!!
Dat zal dan wel een ticket Roodeschool-Roosendaal zijn, denk ik... Of Nieuweschans-Roosendaal... :wink:
Nee... retourtje Amsterdam-Roosendaal is al €36,10. Afzetters! :shock:
Marianne

Bericht door Marianne »

Treinkaartjes in Nederland zijn inderdaad duurder dan in Belgie. Vandaar dat, de prijsbewuste Nederlander, bij ons vaak in Essen op de trein stapt. Bovendien kun je daar de auto ook nog gratis kwijt.

Vraag me af waarom er zoveel verschil in de prijs van die kaartje moet zitten. Begrijp wel, dat het materieel niet voor niets rijdt, dus dat daar zeker een prijskaartje aan zit, wat doorberekend wordt.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
overweg13

Bericht door overweg13 »

Marianne schreef:Treinkaartjes in Nederland zijn inderdaad duurder dan in Belgie. Vandaar dat, de prijsbewuste Nederlander, bij ons vaak in Essen op de trein stapt. Bovendien kun je daar de auto ook nog gratis kwijt.

Vraag me af waarom er zoveel verschil in de prijs van die kaartje moet zitten. Begrijp wel, dat het materieel niet voor niets rijdt, dus dat daar zeker een prijskaartje aan zit, wat doorberekend wordt.

Groeten,
Marianne
De reden voor dat verschil is duidelijk: in Nederland betaalt de treingebruiker een veel ruimer deel van zijn kaartje; de rest wordt bijbetaald door de overheid. In België is het net omgekeerd: de overheid subsidieert zwaar en de rest wordt betaald door de gebruiker, als hij al niet gratis rijdt, uiteraard. Persoonlijk vind ik dat niet slecht, maar in België is men in de voorbije tien à vijftien sterk gaan overdrijven, zodat meer en meer mensen vinden dat ze ook recht hebben op (bijna) gratis vervoer. Je moet er sommige bijdragen in dit forum maar eens over nalezen. Onnodig te zeggen dat dit op termijn onhoudbaar is, ook al met de Europese regelgeving op de achtergrond.
Met vriendelijke groet

overweg13
treinbruno

Bericht door treinbruno »

zwitserland, ENKELTJE zürich-geneve, 80CHF :) (56€)
Afbeelding
Trammist

Bericht door Trammist »

Hoewel het niet netjes is van mij, kan ik me toch geweldig ergeren aan jankende kleine kinderen in trein, tram of bus hoor :?

Nuja, ik erger mij sowieso aan iedereen die zich niet rustig & stil kan houden. Jong of oud, blank of bruin.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

aan dat er geen verlichting is in de pikkedonker in de trein omdat de ze de batterijen vergeten waren opladen :evil: (bosnie)
Afbeelding
260689

Bericht door 260689 »

2de klas betaal je voor getransporteerd te worden, 1ste klas betaal je voor een zitplaats.
Mijn moeder vraagt hun vriendelijk om naar 2de klas te gaan indien ze in 1ste klas zitten met 2de klas ticket. wat ze wel durft te doen is reizigers met vrijbiljetten/vrijkaarten van het spoor vragen of ze in 1ste klas willen zitten om plaats te maken voor de betalende reizigers in 2deklas (aangezien de vrijbiljetten van het spoor 1ste klas worden is er al een probleem opgelost)(Ik heb jammer genoeg vande jaar nog 2de klas ticketjes gekregen vanaf volgend jaar krijg ik 1ste klas).

On topic:

ik erger mij aan mensen (meer bepaald de ouderen) die zitten te jammeren en te vechten voor een zitplaats midden in het spitsuur.
Mensen die hun vuil achterlaten (grotendeels bij M4,M5, Breaks en sprinters doordat hun vuilbakjes te klein zijn bij I11, AM96, vernieuwde klasiekjes en M5 en M6-en zijn de vuilbakjes groot genoeg om alles in kwijt te kunnen).
LML

Bericht door LML »

Eén reiziger die tijdens de spits 4 zitplaatsen benut:
1 om te gaan zitten
1 om zijn/haar voeten op te leggen
1 voor zijn/haar tas(sen) of bagage te leggen
1 voor de gsm en treintickt te leggen

En het dan nog vertikken in een (over)volle trein om hun tassen of bagage in het rek of onder de zitplaatsen te leggen, voeten te verwijderen en gsm en ticket op het tafeltje te leggen... :evil:
260689

Bericht door 260689 »

LML schreef:Eén reiziger die tijdens de spits 4 zitplaatsen benut:
1 om te gaan zitten

En het dan nog vertikken in een (over)volle trein om hun tassen of bagage in het rek of onder de zitplaatsen te leggen, voeten te verwijderen en gsm en ticket op het tafeltje te leggen... :evil:
Mijn moeder roept altijd om (in de spits of bij drukte naar de kust) gelieve de tassen, rugzakken en dergelijke in de daar voorziene plaatsen te leggen boven of onder/tussen de zetels. Bij vaststelling als dit niet gebeurt komt er 12,50euro boete aan te pas. Kan haar geen ongelijk geven dat ze dit zegt maar je zie spontaan iedereen hun rugzakken en dergelijke van de zitplaatsen halen.
LML

Bericht door LML »

260689 schreef:Mijn moeder roept altijd om (in de spits of bij drukte naar de kust) gelieve de tassen, rugzakken en dergelijke in de daar voorziene plaatsen te leggen boven of onder/tussen de zetels. Bij vaststelling als dit niet gebeurt komt er 12,50euro boete aan te pas. Kan haar geen ongelijk geven dat ze dit zegt maar je zie spontaan iedereen hun rugzakken en dergelijke van de zitplaatsen halen.
Een aantal reizigers zullen hun troep zeker verhuizen, maar ik betwijfel dat dit echt 'iedereen' is die dat doet...

Er leven nu eenmaal mensen op deze wereld die denken dat ze meer mogen dan een ander. En dat zijn zo'n types die zelfs met de glimlach 12,50 euro willen betalen...
Bibke

Bericht door Bibke »

260689 schreef:
1 om te gaan zitten

Mijn moeder roept altijd om (in de spits of bij drukte naar de kust) gelieve de tassen, rugzakken en dergelijke in de daar voorziene plaatsen te leggen boven of onder/tussen de zetels. Bij vaststelling als dit niet gebeurt komt er 12,50euro boete aan te pas. Kan haar geen ongelijk geven dat ze dit zegt maar je zie spontaan iedereen hun rugzakken en dergelijke van de zitplaatsen halen.
Dat doen alle treinbegeleiders op piekmomenten en inderdaad dan zie je mensen plaats maken om toch maar niet extra te betalen.
LML

Bericht door LML »

Bibke schreef:
260689 schreef:
1 om te gaan zitten

Dat doen alle treinbegeleiders op piekmomenten en inderdaad dan zie je mensen plaats maken om toch maar niet extra te betalen.
Nogmaals m'n bedenking: Een aantal reizigers zullen hun troep zeker verhuizen, maar ik betwijfel dat dit echt 'iedereen' is die dat doet...

Er leven nu eenmaal mensen op deze wereld die denken dat ze meer mogen dan een ander. En dat zijn zo'n types die zelfs met de glimlach 12,50 euro betalen...
Plaats reactie