Werken in Weerde

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Werken in Weerde

Bericht door Steven »

misschien heeft dat laatste alles met afwatering te maken?
Kristofke

Bericht door Kristofke »

ook leuk dat de rolstoelreiziger in de regen en wind mag gaan staan ;)
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Tja, voor een rolstoelgebruiker is dit station sowieso niet leuk/geen optie. De perrons zijn enkel bereikbaar via trappen en er is geen enkele voorziening voor rolstoelgebruikers. Deze mensen kunnen beter naar Mechelen gaan, waar er wel zulke voorzieningen zijn.

Hmm, ik zie wel drie deksels tussen de stenen die ik ervoor nog niet had opgemerkt... Ik zou verwachten dat men dezelfde werkwijze zou toepassen als op perron 2, maar ik zal er maar vanuit gaan dat het inderdaad een reden heeft. Het blijft in elk geval een potentieel gevaar.

EDIT: vreemd. Die borden zijn nergens meer terug te vinden :? Ik vraag me echt af waarom het zo lang kan duren om die borden eindelijk op te hangen.

Greetings,
Glodenox
Alatus_leo

Bericht door Alatus_leo »

Zouden ze die graffiti van dat schuilhuisje verwijderen? Ik hoop toch van wel, voor de rest ziet ons station er toch mooi uit, afgezien van de practische kant ervan.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Bah, eigenlijk kan het me weinig uitmaken hoe het eruit ziet. Proper is aangenaam, jawel, maar als er al voldoende treinen zijn met niet al te veel vertraging, en goede info als het toch eens mis gaat, dan ben ik al best tevreden. En dat lukt meestal best, moet ik zeggen.
Dat die naamborden daar al zo lang liggen te verrotten is natuurlijk wel lullig, ja.
En op een heropening van het loket zullen we maar beter niet hopen, zeker?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Alatus_leo

jan_olieslagers schreef: En op een heropening van het loket zullen we maar beter niet hopen, zeker?
Ik vrees dat dat er niet inzit. 'k Ben al blij dat het stationsgebouw zo mooi gerestaureerd is.
Alatus_leo

Zeg, een beetje buiten het onderwerp, maar een nieuw topic openen leek mij zinloos. Weet er iemand toevallig van welk type het stationsgebouw in Weerde is? Ik heb gegoogled maar dat leverde niks op.
Alatus_leo

Zo ziet de 2de helft van perron 1 er nu uit: af, maaar er licht nog veel rommel. Ook nog geen naamborden (vooraan op de foto ligt er eentje, en ik denk dat ik op de achtergrond op perron 2 er ook 2 zie liggen naast de palen)
Bijlagen
12-03-10_0644.jpg
Alatus_leo

Ik ben er net voorbijgereden, op spoor 2 hangen de eerste borden omhoog! :D
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Inderdaad. Na pakweg 10 maanden staan eindelijk 2 van de 6 borden op spoor 2 opgesteld :)
Ik moest even zoeken, want ik was eigenlijk vooral aan het kijken naar de 4 borden die meer in de richting van Mechelen staan omdat ik altijd van die kant kom aangefietst en het stationsgebouw voor mij in de weg staat om meteen die palen te zien staan. Mogelijk stonden die borden er dus al enkele dagen.
Afbeelding Greetings,
Glodenox
Alatus_leo

Glodenox schreef:Inderdaad. Na pakweg 10 maanden staan eindelijk 2 van de 6 borden op spoor 2 opgesteld :)
Ik moest even zoeken, want ik was eigenlijk vooral aan het kijken naar de 4 borden die meer in de richting van Mechelen staan omdat ik altijd van die kant kom aangefietst en het stationsgebouw voor mij in de weg staat om meteen die palen te zien staan. Mogelijk stonden die borden er dus al enkele dagen.
IK denk dat ze er pas staan sinds gisteren, de dag ervoor ben ik ook naar het station geweest en heb ik ze niet gezien.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

En daarmee is mijn vraag van vorig jaar ook eindelijk beantwoord. Men heeft er dus voor gekozen ook op de achterkant de naam te vermelden. Goed, op mij geeft het een overbodige indruk, zeker gezien de hoekopstelling de naam vanaf de achterzijde gezien vrijwel nooit helemaal leesbaar is en mensen vanaf de straatzijde wel zouden moeten weten in welk station ze zijn.
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Deze morgen opgemerkt dat ook op spoor 1 de naamborden zijn geplaatst:
Afbeelding 4 van de 12 borden... We gaan er nog komen :)

Greetings,
Glodenox
LHOON

Bericht door LHOON »

Hogersluys schreef:En daarmee is mijn vraag van vorig jaar ook eindelijk beantwoord. Men heeft er dus voor gekozen ook op de achterkant de naam te vermelden. Goed, op mij geeft het een overbodige indruk, zeker gezien de hoekopstelling de naam vanaf de achterzijde gezien vrijwel nooit helemaal leesbaar is en mensen vanaf de straatzijde wel zouden moeten weten in welk station ze zijn.
Op deze wijze is men wel zeker dat de borden correct worden gemonteerd, men weet maar nooit, ze kunnen in het slechtste geval natuurlijk wel ondersteboven worden gezet!
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Hoe wordt dat eigenlijk bepaald hoeveel borden er per perron komen?

Op de stations van de lijn 50 Dendeleeuw - Jette die in 2008 werden gemoderniseerd staan er per perron bijvoorbeeld in Dilbeek geloof
ik 8 per perron ( 3x V opstelling en één aan het begin en het uiteinde van het perron= totaal 8 per perron).

In bijvoorbeeld Beervelde en Merelbeke zijn dat er veel minder per perron...
Plaats reactie