Het resultaat van afgelopen weekend:
Komend weekend gaan ze opschuiven richting de overweg te Heidestraat, de hekken staan er al naast om de overweg af te sluiten.
Steven schreef:nog niet zover ik heb kunnen horen. Tussen de rail en dwarsligger zijn er geluidsdempende stukjes geplaatst dus dat is al een dikke pro.
Die dempen de mechanische trilling naar de bodem, meer dan het geluid zelf.
Ik denk dat zonder die stukjes het beton zou verkruimelen onder de rail...
Ik ondervind op 100 m van het spoor NIETS van de geluidsreductie op mijn terras.
Erger vind ik dat de trillingen via de bodem beginnen terug te komen, slechts drie maanden na het ziften....
Als dat erger wordt zal ik Infrabel eens een briefje sturen, onderstopper is toch in de buurt....
Net even de folder ingezien met de gevolgen voor lijn 25. Welke idioot plant er nu vanuit/naar Vilvoorde 2 treinen op 10 minuten tijd? En nadien 'n gat van 50 minuten !!!
steved schreef:Net even de folder ingezien met de gevolgen voor lijn 25. Welke idioot plant er nu vanuit/naar Vilvoorde 2 treinen op 10 minuten tijd? En nadien 'n gat van 50 minuten !!!
gr, Steve
Dat ben ik ondertussen al gewoon geworden. De vorige regeling was het 13 minuten van elkaar en een gat van 47 als ik me het goed herinner. Dan kunnen ze bijna beter gewoon 1 van die twee treinen afschaffen, want ze zullen nooit veel volk gaan vervoeren op zo'n manier.
De reden hiervoor zal waarschijnlijk wel weer liggen in de beperkingen met de Noord-Zuidverbinding of kruisingen met andere treinen, maar ik kan me toch niet inbeelden dat zulke problemen onoverkomelijk zijn.
fotos van dit weekend komen morgen.
Nog 4 weken lang gaan ze de dwarsliggers doen en dan het station van kijkuit gaan ze veranderen. Dit wist iemand van Infrabel mij te vertellen
Robin schreef:fotos van dit weekend komen morgen.
Nog 4 weken lang gaan ze de dwarsliggers doen en dan het station van kijkuit gaan ze veranderen. Dit wist iemand van Infrabel mij te vertellen
Stukje uit Blad gemeente Kalmthout
Kijkuit en Vogelenzang
De twee perrons van halte Kijkuit worden in het najaar volledig vernieuwd, alsook de bestrating van de overweg. Tegelijkertijd wordt de spoorlijn verlegd. Dit veroorzaakt wellicht de nodige hinder voor de reizigers, meer info volgt later via deze nieuwsbrief.
De overweg wordt regelmatig afgesloten, vanaf eind oktober zelfs voor een paar weken. Ook het fietspad naast het perron van Kijkuit wordt gedurende die periode afgesloten. Fietsers moeten omrijden via de Kijkuitstraat, Kneuterlaan, Vik en Jefkepad, Akkerlaan, Van Nu en Strakslaan, Veldlaan en Vogelenzangstraat.
Robin schreef:sporen meer uit elkaar leggen om een hogere snelheid te kunnen halen? ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze 160km/h wilde halen op de lijn
Dat zou kunnen, was ik vergeten , is bij de meeste overwegen ondertussen in orde, misschien Kijkuit nog niet (bocht....).
Misschien moet één perron daarvoor ietsje opschuiven...
De overweg wordt regelmatig afgesloten, vanaf eind oktober zelfs voor een paar weken. Ook het fietspad naast het perron van Kijkuit wordt gedurende die periode afgesloten. Fietsers moeten omrijden via de Kijkuitstraat, Kneuterlaan, Vik en Jefkepad, Akkerlaan, Van Nu en Strakslaan, Veldlaan en Vogelenzangstraat.
Hoe wonderlijk kunnen straatnamen zijn...
De "wegen " van een gemeente zijn vreemd maar doorgrondelijk: Kneuter: vogeltje Vic en Jefke: twee senioren, buren die jaren dezelfde route wandelden
van Nu en Straks : literaire groep uit Kalmthout
Vorig jaar werd mij verteld dat we dit jaar nieuwe rails gingen krijgen op lijn 12.
De stoptreinen rijden nu in het weekend nog en half uur verschoven om een spoor buiten dienst te kunnen nemen in het centrale deel van lijn 12.
Maar wat gaat er dit jaar gebeuren en in welke periode ongeveer ?
Nog dwarsliggers vervangen ? Rails ? bruggen over Albertkanaal hoger leggen ?
in Antwerpen-Dam liggen wel dwarsliggers op het perron , voor welk spoor weet ik ook niet.
Stuur anders een mail naar Infrabel, je krijgt er zeker antwoord van terug .