Pagina 6 van 21

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 12 apr 2010, 20:02
door Steven
melle schreef:Wat me wel een vergissing lijkt aan deze treinstellen is dat je niet meer kan doorlopen zoals bij een DMT. Dit is heel handig, vooral als je met veel reizigers te maken krijgt.
Dat grote voordeel met gelijkaardig systeem is in Denemarken als eerste gebruikt in europa en heeft er voor gezorgd dat wij die stellen Deense neus noemen. In Denemarken hebben ze die neuzen allemaal al dichtgelast, te veel vochtindringing langs die kanten. De belgische hebben een gelijkaardig probleem, bij zware regenval durft er geregeld wat water langs de neus binnen komen.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 12 apr 2010, 22:47
door celtjan
En er gaat meer tijd verloren tijdens het (ont)koppellen bij de DMT's, dan bij de Braeks/Duikbrillen.
Als er problemen zijn met de kopdeuren gelden er beperkingen (dankzij de apperatuur voor de luchtbalgen & deurvergrendellingen).
& worden de stellen sneller uit roullatie genomen (met vermindering van samenstellingen/zitplaatsen tot gevolg), ...

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 13 apr 2010, 20:44
door b-loc
Wrm hebben de gen-stellen geen neus zoals de nieuwe 18?

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 13 apr 2010, 21:12
door Teach2
Wrm hebben de gen-stellen geen neus zoals de nieuwe 18?
Waarom zouden ze dat wel moeten hebben?

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 13 apr 2010, 22:06
door Alatus_leo
b-loc schreef:Wrm hebben de gen-stellen geen neus zoals de nieuwe 18?
Ik neem aan dat je bedoelt zoals bij de reeks 13/I11/M6?

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 13 apr 2010, 22:12
door Joris
Hallo,
Alatus_leo schreef:
b-loc schreef:Wrm hebben de gen-stellen geen neus zoals de nieuwe 18?
Ik neem aan dat je bedoelt zoals bij de reeks 13/I11/M6?
Maar toen hadden de 41'ers ook niet dezelfde snuit :wink:
Het gaat hem daar enkel om locs en hun bijhorende stuurstand die dezelfde neus hebben.
Ok, de 18 en de gen-stellen zijn van dezelfde bouwer, en waarom die op zijn stellen een andere neus zet... goede vraag...
Btw: de Talenten en de Traxx'en hebben ook een andere neus, om maar een voorbeeldje te geven.
Groeten,
Joris De Mol

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 13 apr 2010, 22:28
door giuseppe
De Desiro neus heeft inderdaad behoorlijk wat weg van de oude Taurus neus en die zou niet meer mogen volgens de laatste botsnormen.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 14 apr 2010, 12:28
door b-loc
giuseppe schreef:De Desiro neus heeft inderdaad behoorlijk wat weg van de oude Taurus neus en die zou niet meer mogen volgens de laatste botsnormen.
Dank u voor de vraag beter te formuleren :)

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 14 apr 2010, 18:25
door Shrek
b-loc schreef:Wrm hebben de gen-stellen geen neus zoals de nieuwe 18?
Een scherpe neus heeft veel voordelen tegenover zo'n stomp geval, dus als het niet echt moet zal men het ook niet doen :wink:

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 02 jul 2010, 08:45
door FLV-FGSP
Vandaag (2 juli) transporteert Trainsport het eerste Desirostel naar Belgiƫ. Vertrek om 11:46 uit Aachen-West, verdere route onbekend. Foto's welkom!

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 02 jul 2010, 11:44
door Reuel
Transport naar Bombardier in Brugge? Anders zou ik eens een kijkje durven nemen.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 02 jul 2010, 11:45
door trainfreak
Reuel schreef:Transport naar Bombardier in Brugge? Anders zou ik eens een kijkje durven nemen.
Het kan zowat naar overal zijn he...

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 02 jul 2010, 12:46
door Hobbes
En is dat stel helemaal af? Of moet dat nog afgewerkt worden in Brugge?

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 02 jul 2010, 13:09
door dentheo
Ik veronderstel dat het eerste komt om proef te rijden, zetels enzo zijn dan niet belangrijk....
Ik dacht dat de eersten door Siemens afgewerkt werden ??? Daarna pas Bombardier.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 02 jul 2010, 13:13
door Hobbes
Laat ons hopen dat het niet hetzelfde circus wordt als met de T18... :roll: