Pagina 6 van 82
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 21 aug 2010, 11:13
door nighttrain
K V B schreef:nighttrain schreef:
Het gaat er hem er niet over waar de reiziger ZIT ,bij evacuatie. Het gaat hem erom, te weten waar de deuren zitten van waaruit je gecontroleerd de trein kunt verlaten rechtover (+/-) een cross passage onder begeleiding van staff. Maar we zullen testen en evalueren in oktober.
In geval van noodsituatie moet elke bestuurder een "controlled stop" kunnen uitvoeren,daarop oefenen ze elke nacht (€* overdag).Dus tuurlijk als de remmen plots "aanslaan" is het onmogelijk.
Waarom doet men hier eigenlijk zo moeilijk over? In de Lötschberg Basistunnel zitten de dwarsverbindingen om de 333m, en toch mogen daar kortere treinen doorheen.
Ik denk niet dat het een kwestie is van moeilijk doen. We kunnen gewoon de 2 concepten niet vergelijken met elkaar. En juist het vergelijken is zowat de corebuissines van fora.
Met het concept v/d Zwitsers , lijkt het mij moeilijk om dezelfde noden te lenigen als Eurotunnel.Wij moeten op 50km tunnel per dag minstens 10.000 autos vervoeren en 6000 vrachtwagens +minstens 54 €*.
Dus als je om de 3Min een trein laat binnenrijden veronderstel ik dat de evacuaties ,in geval van incident, anders moeten beheerd en beheerst worden. Zonder te zeggen dat dit of dat beter is.Maar inderdaad we staan voor uitdagingen om alles te bestuderen betreffende lengte en samenstelling v/d treinen, maar het bedrijf moet vele instanties overtuigen. En Engelsen dmv hun pers, zijn niet de meest eenvoudige.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 21 aug 2010, 13:43
door dentheo
Ik denk niet dat ze er moeilijk over doen.
Deze "eis lag er" en nu wil men hem veranderen, dat vraagt tijd en één en ander aan testen.
Al is het maar om ambtenaren, veiligheidsmensen en politiekers de kans te geven van mening te veranderen en de bocht te nemen.
In Zwitserland lag die bestaande eis niet op tafel, dan is makkelijker om een procedure te ontwerpen.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 21 aug 2010, 17:00
door thomaslj
Er zijn toch kortere €*treinstellen, hoe zit het daar dan mee?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 21 aug 2010, 20:34
door kika
thomaslj schreef:Er zijn toch kortere €*treinstellen, hoe zit het daar dan mee?
Die zijn dacht ik nooit gebruikt voor in de tunnel.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 21 aug 2010, 21:46
door AlexNL
Dat zijn de zogeheten "North of London"-stellen, die zijn gebouwd om een
"Regional Eurostar"-service te voorzien. Uiteindelijk zijn die services nooit van start gegaan (dit i.v.m. de privatisatie), maar was er al wel behoorlijk wat geld in geïnvesteerd door British Rail.
Bijna alle NoL-stellen zijn nu geleased door SNCF.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 21 aug 2010, 23:38
door dentheo
thomaslj schreef:Er zijn toch kortere €*treinstellen, hoe zit het daar dan mee?
Zijn volgens mij nog een stuk langer dan de ICE...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 22 aug 2010, 16:15
door thomaslj
dentheo schreef:Zijn volgens mij nog een stuk langer dan de ICE...
Ah ok, dan is het wel logischer. Misschien zou DB moeten proberen om die te krijgen...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 22 aug 2010, 19:15
door LML
Ik vrees dat de NOL-Eurostars (zoals de andere Eurostars) niet geschikt zijn voor 15000V~.
Wel voor 750V (via 3de rail in GB), 1500V=, 3000V= en 25000V~.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 22 aug 2010, 19:24
door thomaslj
LML schreef:Ik vrees dat de NOL-Eurostars (zoals de andere Eurostars) niet geschikt zijn voor 15000V~.
Wel voor 750V (via 3de rail in GB), 1500V=, 3000V= en 25000V~.
Zelfs niet met een beetje sleutelen of met die stuurposten voor Zuid-Frankrijk?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 22 aug 2010, 21:21
door Shrek
thomaslj schreef:LML schreef:Ik vrees dat de NOL-Eurostars (zoals de andere Eurostars) niet geschikt zijn voor 15000V~.
Wel voor 750V (via 3de rail in GB), 1500V=, 3000V= en 25000V~.
Zelfs niet met een beetje sleutelen of met die stuurposten voor Zuid-Frankrijk?
Neen, het Duitse systeem werkt met een heel andere spanning én frequentie. Zoals een Belgische loc in NL onder verminderd vermogen rijden gaat dus niet.
Eurostar-treinstellen kunnen trouwens toch niet op de Duitse hogesnelheidslijnen rijden wegens te weinig adhesie
Het zal eerder sleutelen worden aan de ICE-3 om die erdoor te krijgen

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 23 aug 2010, 10:40
door melle
Ze zijn toch die nieuwe aan het bouwen? DAt ze die ineens ook volledig uitrusten om heel het stuk tot Londen te kunnen rijden?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 23 aug 2010, 10:42
door AlexNL
Daarvoor hebben ze hun ICE-3MF's al, als ze de Velaro D's dezelfde uitrusting geven (en dat gaat ongetwijfeld gebeuren) kunnen ze zo tot Londen St. Pancras: op High Speed 1 ligt TVM-430 en rondom St. Pancras wordt KVB gebruikt. De kanaaltunnel is voor zover mij bekend ook TVM-430.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 23 aug 2010, 11:14
door Shrek
melle schreef:Ze zijn toch die nieuwe aan het bouwen? DAt ze die ineens ook volledig uitrusten om heel het stuk tot Londen te kunnen rijden?
Dat hangt er natuurlijk vanaf op welke termijn ze naar Londen willen rijden. Een kleine aanpassing duurt minder lang dan wachten tot die bestelling er is

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 23 aug 2010, 11:29
door melle
Wel dan liever die kleine aanpassing, hoe sneller ze zullen starten hoe liever. Deze diensten zullen dan toch door Brussel gaan hé?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 23 aug 2010, 17:47
door Shrek
melle schreef:Wel dan liever die kleine aanpassing, hoe sneller ze zullen starten hoe liever. Deze diensten zullen dan toch door Brussel gaan hé?
Ik heb er nog niets officieel over gehoord, maar de verlenging van de huidige 3 ICE's naar londen zou mij logisch lijken

Veel ruimte voor volledig nieuwe verbindingen is er toch niet. De DB heeft immers maar 13 ICE-3 stellen die duitsland mogen verlaten
