Pagina 6 van 74
Re: werken: in stations
Geplaatst: 11 jun 2011, 12:01
door Darko
FLV-FGSP schreef:Tienen had in oktober 2009 4400 opstappende reizigers op een werkdagen staat daarmee in de top 50.
Tienen is inderdaad een héél druk station in de ochtend en avondspits. dan staat het perron echt zwartvol pendelaars. en parking is er niet genoeg dan
Re: werken: in stations
Geplaatst: 11 jun 2011, 12:28
door Robin
Antwerpen-Haven zijn ze ook aan het 'vernieuwen', de wachthokjes worden geel geschilderd

Re: werken: in stations
Geplaatst: 11 jun 2011, 13:08
door Nicholas
FLV-FGSP schreef:Tienen had in oktober 2009 4400 opstappende reizigers op een werkdagen staat daarmee in de top 50.
Mijn excuses, ik heb me vergist.

Toch vind ik het nog altijd zeer veel geld. Er zal inderdaad wel een heel pak geld inzitten voor de omgeving ook, maar toch blijft het een enorm bedrag. Ik wou gewoon even aanhalen dat bepaalde stations overladen worden met geld (vaak na lange tijd van niets doen) en dat andere stations helemaal vergeten lijken te worden.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 12 jun 2011, 00:22
door groentje
Ook voor de stopplaatsen is een programma bezig, hoor. Denk aan de talrijke perronverhogingen, nagenoeg alle stations van lijnen 50, 60 en 89 zijn al verhoogd, op lijn 36 tussen Brussel en Leuven is men ook bezig met de afwerking, en ik vergeet er ongetwijfeld nog heel wat.
Maar het is niet geheel onlogisch, me dunkt, dat er ergens prioriteit wordt gegeven aan de IC-stations en de GEN-stations. Je kan nu eenmaal niet overal tegelijkertijd beginnen.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 14 jun 2011, 16:15
door Asterix
Hoe zit het met dat IC-station Brussel-Zuid?
Re: werken: in stations
Geplaatst: 14 jun 2011, 23:06
door groentje
Daarvan worden de overkappingen nog eens geschilderd.

Re: werken: in stations
Geplaatst: 17 jun 2011, 20:20
door LRDArdo
In Tielt is de bovenleiding van het derde spoort afgebroken, Volgens mij volgt weldra het spoor.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 01 aug 2011, 21:11
door Duikbril AM86
Stijn91 schreef:In Okegem (L90) zijn ze dus sinds gisteren begonnen aan het verhogen en vernieuwen van de perrons, dit zou half oktober voltooid moeten zijn.
Dat is theorie in Zandbergen, Schendelbeke, Idegem, Herzele, Ede, Haaltert en de stopplaatsen Terhagen en Hillegem ging het ook allemaal in theorie maar 7 tot 8 maand duren soms duurt het meer dan 1 jaar zoals in Terhagen, Hillegem en station Ede waar het meer dan 1 jaar duurde voor alles af was.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 03 aug 2011, 12:26
door Steven
Het station van Namur heeft een kleine aanpassing ondergaan, dit dan op gebied van snelheden.
Komende van de L161 naar de L162 kan men nu aan 80 km/u binnenrijden ipv de 40 km/u van vroeger. Dit geeft al snel een verbetering van 3 à 4 minuten op de dienstregeling (indien alle seinen open staan wel te verstaan). Is in beide richtingen dus zo.
Komende van de L161 naar de L154 zal men aan 60 km/u kunnen binnen rijden ipv 40 km/u. Normaal zal er dan een uitrit plaatsvinden aan 80 km/u richting L154 maar door de werken die nog bezig zijn aan de brug over de Maas is dat voorlopig nog even wachten.
Komende van L154 zijn het dan 80 km/u binnen en 60 km/u buitenrijden.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 22 aug 2011, 20:22
door Marianne
Weet niet of het hier mag staan, want het is wel een niet- Belgisch station.
Station Roosendaal zijn ze aan het renoveren.
ROOSENDAAL - Bouwvakkers zijn begonnen met de eerder in BN DeStem aangekondigde verbouwing van het Roosendaalse station.
Meja van Zelst, voorlichtster van de NS: "Ja, het werk is begonnen. En Roosendaal gaat aan de slag met het Stationsplein. Een aantal personeelsleden van NS moet binnen het station verhuizen. En we maken van de gelegenheid gebruik het meer dan honderd jaar oude gebouw in de oude luister te herstellen. Daar hebben we ook subsidie voor ontvangen, op voorwaarde dat we zelf ook wat doen. De oude stationsrestauratie, die nu leeg staat, heeft de bestemming verblijfshoreca gekregen. Dat kan weer een restauratie zijn, of een restaurant. Maar de ruimte zal een andere omvang krijgen en er heel anders uit gaan zien."
Volgens Van Zelst hebben zich al enkele kandidaten gemeld om op die plaats een horecabedrijf te gaan uitbaten.
Van Zelst: "Maar het is niet zo dat we al met kandidaten gaan praten. Dat gebeurt op zijn vroegst medio 2012."
Het station was ruim honderd jaar geleden een bezienswaardigheid van absolute grandeur. Het hoofdgebouw was getekend door rijksbouwmeester Knuttel, die het overigens had afgekeken van een inmiddels verdwenen Duits slot.
De verdere detaillering van het stationsemplacement was van NS-architect en Tilburger George Willen van Heukelom, een bekend stationsontwerper in zijn tijd.
Bron BN/De Stem
Het achterste gedeelte van het station (richting Breda zeg maar) staat in de steigers, zag ik vandaag.
Groetjes,
Marianne
Re: werken: in stations
Geplaatst: 22 aug 2011, 21:25
door Hobbes
Het station van Drongen ligt sinds vorige weekeinde tegen de vlakte. Jammer.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 25 aug 2011, 01:24
door Hogersluys
^^Inderdaad. Heeft er niemand foto's van de afbraak?
Re: werken: in stations
Geplaatst: 25 aug 2011, 16:49
door Adler
Hogersluys schreef:^^Inderdaad. Heeft er niemand foto's van de afbraak?
Hier staan 2 foto's:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=N53E9SNN
Re: werken: in stations
Geplaatst: 01 sep 2011, 16:37
door Stijn91
In Ninove gaat men beginnen aan het verhogen en vernieuwen van de perrons.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 07 sep 2011, 20:57
door Lukas
Hoi,
Afgelopen zaterdag werden de dwarsliggers en de ballast vernieuwd van spoor 5 en 6 in Brussel Centraal.Ik zag ook HLD 6253 met een werktrein bestaande uit wagons met nieuwe dwarsliggers.
Lukas