Verdient dit draadje geen andere titel ????
BV "Kostenvergelijking trein -auto" of "rijdt er iemand met het spoor omdat het goedkoper is ???"
cijfers 2010
Re: cijfers 2010
Je gaat ze in de Frankrijkstraat nog op ideeën brengen!Adler schreef:Allez dan kunnen we bij deze een nieuw soort boekhouding invoeren waar geen post afschrijvingen meer op voorkomt.
Dan zal de winst van alle bedrijven meteen enorm de hoogte ingaan vermits alles wat een bedrijf ooit eens heeft aangekocht oneindig lang meegaat en nooit meer moet vervangen worden.
Re: cijfers 2010
Anders uitgelegd: stel dat die mensen sinds kort elke dag de trein nemen en die wagen inderdaad al hadden staan in hun garage. Ze hebben inderdaad de wagen destijds al moeten betalen maar door het feit dat die wagen nu niet meer of amper buiten komt, zal hij veel langer meegaan. Hij zal veel minder snel onderhoud nodig hebben (dat is verre van abstract) en de aankoop van een nieuwe zal veel langer kunnen worden uitgesteld. Ook al werd de wagen dus voordien aangekocht, de afschrijving zal veel voordeliger verlopen per tijdseenheid bekeken dan bij iemand die er elke dag 300 km mee rijdt. De trein beïnvloedt dus wel degelijk het kostenplaatje van de auto.Hogersluys schreef:Zuivere kostenbatenannalyse zoals jij (en anderen hier) graag maken zijn volkomen abstract en nutteloos omdat de meerderheid van de bevolking om één of andere reden toch wel een auto wil en nodig heeft. De meerderheid heeft in zijn/haar garage nu eenmaal een auto staan die ze moeten afbetalen OOK als ze voortdurend met de trein reizen.