Cadeaubiljet 1e klasse

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trammist

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door Trammist »

overweg13 schreef:Waarom moet de fout noodzakelijkerwijs bij de NMBS liggen? Een alerte postbode kan makkelijk voor de hele familie dergelijke brieven onderscheppen, om maar iets te suggereren...
Zozo, wie weet krijgen daarom zo weinig 16-jarigen hun GoPass-brief ?
overweg13

Bericht door overweg13 »

Je moet nu natuurlijk ook niet meteen je brave postbode verdenken. Het kan ook niet in een sorteercentrum gebeuren. Het is niet voor niets dat banken hun belangrijke brieven vrij onopvallend houden.
Met vriendelijke groet

overweg13
agori

Bericht door agori »

mijn man heeft zijn cadeaubiljet direct gehad, ik het mijne nog altijd niet!
Heb nochtans contact opgenomen met de klantendienst, zij hebben mijn abonnementsnr opgevraagd en sindsdien absolute stilte. :(
Als ik al nog iets hoor, is het binnenkort de moeite niet meer om nog te gebruiken.
odul

Bericht door odul »

agori schreef:mijn man heeft zijn cadeaubiljet direct gehad, ik het mijne nog altijd niet!
Heb nochtans contact opgenomen met de klantendienst, zij hebben mijn abonnementsnr opgevraagd en sindsdien absolute stilte. :(
Als ik al nog iets hoor, is het binnenkort de moeite niet meer om nog te gebruiken.
Best dat je eerst eens nagaat of uw adres nog klopt dat aan de treinkaart is gelinkt.
Dat kan aan het loket zonder probleem gecontroleerd worden.

Indien het wel juist is, een "suggestiebrief" invullen met een copy van je valideringsbiljet dat de geldige periode dekt.
odul

Bericht door odul »

Rob schreef:Hoewel ik een treinkaart heb die recht geeft op een cadeaubiljet, heb ik tot op heden nog geen brief daaromtrent ontvangen.

Mijn eerste contact via de NMBS-website op 28/06 hierover leverde gisteren een standaardbrief (per post) op met de vraag al mijn gegevens door te geven. Vandaag ben ik hiermee naar het loket van station Leuven gegaan met de vraag of deze brief volstond om meteen dat cadeaubiljet te mogen ontvangen. Neen. Alle begrip hiervoor, dus vraag ik de loketbediende om mijn brief met de binnenpost naar Brussel te transfereren. Akkoord, maar eerst nog een ander formulier invullen. Dat weiger ik. Die brief bevat alle nodige info, en ik wil geen extra tijd steken in iets waar ik recht op heb. De loketbediende verwijt mij "schieten" en "afsnauwen", wordt boos en loopt weg. Vandaar dat ik daarnet een nieuwe mail naar de NMBS zond met het verzoek om mijn dossier nauwgezet op te volgen, want voor hetzelfde geld gooit die loketbediende mijn brief in Leuven in de vuilnisbak.

Toen de loketbediende en ik in het begin van ons gesprek nog vriendjes waren, merkte ik op dat zo'n omslachtige correspondentie (eerst een mail van de klant, dan een brief van de NMBS, dan die brief ingevuld door de klant en dan weer een brief van de NMBS, de brief dus die normaal gezien automatisch werd verstuurd begin juni) toch niet klantvriendelijk is. En dat de NMBS zichzelf nog extra in de problemen brengt door met dat cadeaubiljet zoveel extra leed te veroorzaken. De loketbediende beaamde dat allemaal. Maar toen ik weigerde dat extra formulier in te vullen en hem kordaat maar vriendelijk verzocht mijn brief in het postvakje voor Brussel te leggen, ontplofte hij. En ik dus ook.

Straks is het eind augustus en heb ik nog geen cadeaubiljet gezien. De NMBS is niet tevreden, awel ik ook niet!
Je kan best steeds de officiële "suggestie brief gebruiken.
Je moet weten dat men in Brussel bij de dienst "klachten" van alles binnenkrijgt.
En daarmee bedoel ik veel post die vreemd is aan de NMBS of op de verkeerde dienst beland door onduidelijkheid.
Het is dus in uw eigen belang om de "juiste" weg te volgen.
Je mag ook altijd aan de loketbediende een bewijs van ontvangst vragen.
Zodat je altijd een bewijs hebt dat je steeds tijdig een aangifte gedaan hebt.
agori

Bericht door agori »

dan toch maar eens naar het station gegaan, en wat bleek : mijn adres was nog niet aangepast! Jan en alleman zijn bij de verhuis verwittigd...
De bediende stelde voor om eens te bellen of te mailen naar de klantendienst, wat ik dan ook gedaan heb. En zie, een paar dagen later heb ik een duplicaat van de brief gekregen, geldig tot eind oktober. Bedankt! :D
Rob

Bericht door Rob »

Dankzij het inschakelen van de ombudsdienst heb ik nu ook eindelijk een "duplicaat" ontvangen, geldig tot eind oktober. Lang leve de ombudsdienst!
LHOON

Bericht door LHOON »

Vandaag eindelijk nog wat tijd gevonden om het cadeaubiljet te valoriseren, voor de volgende rit:

FM - 4505 - FN - 2907 - LHS - 5560 - MML - 296 - FNR - 3812 - FTY - 1935 - FMC - 3136 - LK - 8990 - FR - 8055 - FBK - 6762 - FR - 568 - FM

Alles perfect op tijd (behalve 6 minuten voor de 3136), geen last gehad van het noodweer!
am62

Bericht door am62 »

En Lhoon... je hebt FGRA overgeslagen zie ik.... :(
Stef

Bericht door Stef »

Ik ga donderdag mijn ticket opgebruiken. Ik ben mijn reis nu aan het plannen. Maar ik heb een vraagje: mag je met dit ticket van Libramont naar Aarlen rijden via Athus? Want ik heb al gelezen dat dit een mooie lijn is om te doen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LHOON

Bericht door LHOON »

Stef schreef:Ik ga donderdag mijn ticket opgebruiken. Ik ben mijn reis nu aan het plannen. Maar ik heb een vraagje: mag je met dit ticket van Libramont naar Aarlen rijden via Athus? Want ik heb al gelezen dat dit een mooie lijn is om te doen.
Volgens mij wel (heb dit al gedaan in de tijd met de sorry pas), maar het is wel verboden in de Luxemburgse halte (Rodange) af te stappen.
Shrek

Bericht door Shrek »

Stef schreef:Ik ga donderdag mijn ticket opgebruiken. Ik ben mijn reis nu aan het plannen. Maar ik heb een vraagje: mag je met dit ticket van Libramont naar Aarlen rijden via Athus? Want ik heb al gelezen dat dit een mooie lijn is om te doen.
Jep dat mag, die trein is een binnenlandse verbinding (ook al stopt hij ergens op Luxemburgs grondgebied) :wink:
jens123

Bericht door jens123 »

Ik heb deze lijn ook gedaan met het cadeaubiljet op mijn rondrit, dus het mag perfect!
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Mijn broer heeft ook een Cadeaubiljet 1e klasse gekregen maar omdat hij geen tijd heeft om het op te gebruiken heeft hij het aan mij gegeven.Is het een probleem dat het kleine zijstuk van het ticket ontbreekt?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
LHOON

Bericht door LHOON »

Lukas schreef:Hoi,

Mijn broer heeft ook een Cadeaubiljet 1e klasse gekregen maar omdat hij geen tijd heeft om het op te gebruiken heeft hij het aan mij gegeven.Is het een probleem dat het kleine zijstuk van het ticket ontbreekt?

Lukas
Neen, dit is het ontvangstbewijs dat men in het station moet ondertekenen. Is er altijd af.
Plaats reactie