Pagina 6 van 56

Re: Welke blokposten zijn nog actief?

Geplaatst: 07 feb 2013, 15:30
door Eimai
Shrek schreef:
Cipallieter schreef:
Eimai schreef: Komt er tussen haakjes ook gauw aan: blok 22 in Lier die naar blok 12 Berchem gaat.
Enig idee wanneer dit gebeurt?
November volgens de huidige planning.
November pas? Zou je niet zeggen als je ziet dat alles werkelijk gereed lijkt te liggen, inclusief de identificatiebordjes op de nieuwe seinen, die meestal pas in laatste instantie worden aangebracht. Er zal nog wat meer "onzichtbaar" werk moeten gebeuren zeker?

btw, als ze op lange termijn ook Mechelen naar blok 12 gaan brengen, gaan ze dan niet zo stilaan in de problemen komen met het aantal zoneletters dat ze nog overhebben (voor de leken, dat is de laatste letter tussen het koppelteken en het cijfer van de blokpost op de identiteit van seinen, en seinen worden zo gegroepeerd in zones)? Of gaan ze dat doen gelijk blok 2 in Herentals, die ook eigenlijk vanuit Berchem bediend wordt, maar wel officieel dus blok 2 heet en in Herentals staat (die container naast het stationsgebouw).
Jeroen schreef:Waarom niet meteen naar het nabije Berchem? In Mechelen gaat men een nieuw station zetten en in een latere fase moet toch alles weg naar Berchem. Gaat men trouwens in Berchem eerst een nieuw gebouw zetten?
Heb van horen zeggen dat ze op de parking tussen Singel en Ring naast de Posthofbrug een nieuw gebouw gingen optrekken voor de nieuwe blok 12.
Shrek schreef:Berchem-west is een klein stukje van de oude seinpost van Berchem die nog in gebruik is, dat wordt nu gewoon bij op de EBP-post gezet.
Die beheert nog maar 6 seinen zeker (vertakking Berchem-West tussen station Berchem en lijn 59 richting Antwerpen-Zuid)?

Re: Welke blokposten zijn nog actief?

Geplaatst: 07 feb 2013, 23:13
door dekooiker
In Berchem wordt een nieuw seinhuis gezet.
Dan kan Mechelen alle posten naar Berchem verhuizen.

Re: Welke blokposten zijn nog actief?

Geplaatst: 08 feb 2013, 01:11
door groentje
Juist. Ik had de lijst op de Roadshow gezien, maar geen nota genomen. Ik dacht dat Lier en co voor 2014 waren.

Re: Welke blokposten zijn nog actief?

Geplaatst: 21 feb 2013, 13:31
door deadlock
Shrek schreef:Bovendien was er vroeger geen treindetectie, alles moest dus zichtbaar zijn voor de seingever :wink:
Treindetectie bestaat al bijna net zo lang als treinen zelf.

Re: Welke blokposten zijn nog actief?

Geplaatst: 21 feb 2013, 13:35
door Steven
deadlock schreef:
Shrek schreef:Bovendien was er vroeger geen treindetectie, alles moest dus zichtbaar zijn voor de seingever :wink:
Treindetectie bestaat al bijna net zo lang als treinen zelf.
das toch een beetje te snel vrees ik. De eerste treinen werden jarenlang met visuele controle van blokpost naar blokpost gestuurd. De telegrafisten hadden toen hun handen vol met werk.

Re: Welke blokposten zijn nog actief?

Geplaatst: 21 feb 2013, 13:37
door Shrek
deadlock schreef:
Shrek schreef:Bovendien was er vroeger geen treindetectie, alles moest dus zichtbaar zijn voor de seingever :wink:
Treindetectie bestaat al bijna net zo lang als treinen zelf.
Okee ik pas mijn zin aan: Vroeger was er bovendien bijna nergens treindetectie, op de meeste plaatsen moest alles dus zichtbaar zijn voor de seingever.

In Neerpelt werkt het vandaag de dag trouwens nog zo, de enige treindetectie daar is een visuele controle...

Re: Concentratie seinhuizen

Geplaatst: 06 mar 2013, 12:59
door Shrek
Dit weekend verdwijnt B.7 in Zele.

Re: Concentratie seinhuizen

Geplaatst: 06 mar 2013, 13:18
door Tim
Iemand een idee wanneer Wondelgem, Zelzate en Eeklo overgenomen worden?

Re: Concentratie seinhuizen

Geplaatst: 07 mar 2013, 15:52
door peejee2
Berchem West wordt (normaal) in mei overgenomen.
Lier: eerste deel in november (= vertakking van Lier naar L15 en L16). Station zelf pas nadien (december of begin 2014)
Kontich bij Mechelen = eind april (deel L25), begin mei (deel L27)

Re: Concentratie seinhuizen

Geplaatst: 11 mar 2013, 09:17
door Shrek
Tim schreef:Iemand een idee wanneer Wondelgem, Zelzate en Eeklo overgenomen worden?
2015,2016,2015 volgens de huidige planning, maar het zou gerust een jaartje later kunnen zijn.

Re: Concentratie seinhuizen

Geplaatst: 18 mar 2013, 15:25
door Shrek
Sinds dit weekend is met Waver het laatste seinhuis op L139 dichtgegaan.

Ook Arlon verliest binnenkort zijn seinhuis.

Re: Concentratie seinhuizen

Geplaatst: 20 mar 2013, 13:12
door ferry
Het centraliseren van al die seinhuizn is er de oorzaak van dat waneer er zich een onregelmatigheid voordoet alles in de soep draait! Vroeger kon er lokaal onmiddellijk en gepast opgetreden worden!!

Re: Concentratie seinhuizen

Geplaatst: 20 mar 2013, 13:56
door Hobbes
ferry schreef:Het centraliseren van al die seinhuizn is er de oorzaak van dat waneer er zich een onregelmatigheid voordoet alles in de soep draait! Vroeger kon er lokaal onmiddellijk en gepast opgetreden worden!!
Daar hebt ge wel een punt, maar de regelmaat van verkeer verbetert wel als die kleine blokposten er tussenuit zijn, en dan heb ik het vooral over het tijdig openen van de seinen.

De blok in Kontich (L25/27) en vooral Blok 8 Luchtbal (lijn 12) zijn zo twee zwarte punten...

Re: Concentratie seinhuizen

Geplaatst: 20 mar 2013, 16:23
door Jim
Hobbes schreef:
ferry schreef:Het centraliseren van al die seinhuizn is er de oorzaak van dat waneer er zich een onregelmatigheid voordoet alles in de soep draait! Vroeger kon er lokaal onmiddellijk en gepast opgetreden worden!!
Daar hebt ge wel een punt, maar de regelmaat van verkeer verbetert wel als die kleine blokposten er tussenuit zijn, en dan heb ik het vooral over het tijdig openen van de seinen.

De blok in Kontich (L25/27) en vooral Blok 8 Luchtbal (lijn 12) zijn zo twee zwarte punten...
De seinhuizen van Kontich en Luchtbal zwarte punten noemen vind ik overdreven. Ik weet niet of de regelmaat zoveel gaat verbeteren als Kontich naar Mechelen gaat hoor!

Re: Concentratie seinhuizen

Geplaatst: 20 mar 2013, 16:51
door Hobbes
Jim schreef:
Hobbes schreef:
ferry schreef:Het centraliseren van al die seinhuizn is er de oorzaak van dat waneer er zich een onregelmatigheid voordoet alles in de soep draait! Vroeger kon er lokaal onmiddellijk en gepast opgetreden worden!!
Daar hebt ge wel een punt, maar de regelmaat van verkeer verbetert wel als die kleine blokposten er tussenuit zijn, en dan heb ik het vooral over het tijdig openen van de seinen.

De blok in Kontich (L25/27) en vooral Blok 8 Luchtbal (lijn 12) zijn zo twee zwarte punten...
De seinhuizen van Kontich en Luchtbal zwarte punten noemen vind ik overdreven. Ik weet niet of de regelmaat zoveel gaat verbeteren als Kontich naar Mechelen gaat hoor!
De blokpost in Kontich is inderdaad verbeterd, maar hoe dikwijls dat ik al naar B8 heb moeten bellen omdat hij het weer "vergeten" was, of op het toilet zat enz. kan ik niet meer tellen.