Dienstregeling december 2017
Re: Dienstregeling december 2017
Niet alleen P-treinen, ook de 3215 heeft die boodschap bijvoorbeeld, hoewel dat zeker niet de meest vertragingsgevoelige trein van het land is. Ik heb op Twitter gevraagd welke logica erachter zit maar geen antwoord gekregen.
Re: Dienstregeling december 2017
Nog iets wat in het geniep (want minder zichtbaar) werd doorgevoerd met de aanpassingen van vorige week: steeds meer en meer aansluitingen voor de laatste treinen van de dag worden niet meer verzekerd. Vooral in de middelgrote/kleine stations waar je er vaak (zeker na 22u) alleen voor staat omdat er niemand meer van B-TR aanwezig is, lijkt dit het geval.
Re: Dienstregeling december 2017
De 417 heeft die melding ook maar de 416 (die in mijn ervaring vatbaarder is voor vertraging dan de 417) niet.
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling december 2017
Sorry for posting in English.
417 is my regular train home from work (Gent->Brussel-Centraal). It is normally close to on-time when I get off.
I can take 529 to work but that is always late at Brussel-Centraal - quite often behind 1929 which is also often a little late. 529 does not have a warning.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Re: Dienstregeling december 2017
Aansluiting laatste trein van de dag gemist, en geen personeel meer aanwezig? Een taxi nemen of bellen, klacht plus taxibonnetje opsturen naar de klantendienst, en ze moeten je dat terugbetalen.Asterix schreef: ↑16 jun 2018, 00:10 Nog iets wat in het geniep (want minder zichtbaar) werd doorgevoerd met de aanpassingen van vorige week: steeds meer en meer aansluitingen voor de laatste treinen van de dag worden niet meer verzekerd. Vooral in de middelgrote/kleine stations waar je er vaak (zeker na 22u) alleen voor staat omdat er niemand meer van B-TR aanwezig is, lijkt dit het geval.
Re: Dienstregeling december 2017
Dat klopt, maar wie vertelt die gestrande reizigers dat? Op het station vind je die informatie niet en reizigers zijn doorgaans slecht op de hoogte van hun rechten.Paul schreef: ↑16 jun 2018, 21:58Aansluiting laatste trein van de dag gemist, en geen personeel meer aanwezig? Een taxi nemen of bellen, klacht plus taxibonnetje opsturen naar de klantendienst, en ze moeten je dat terugbetalen.Asterix schreef: ↑16 jun 2018, 00:10Nog iets wat in het geniep (want minder zichtbaar) werd doorgevoerd met de aanpassingen van vorige week: steeds meer en meer aansluitingen voor de laatste treinen van de dag worden niet meer verzekerd. Vooral in de middelgrote/kleine stations waar je er vaak (zeker na 22u) alleen voor staat omdat er niemand meer van B-TR aanwezig is, lijkt dit het geval.
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling december 2017
Tot mijn niet geringe verbazing werkt dit systeem in Leuven opnieuw, na - ongeveer - anderhalf jaar uitgeschakeld te zijn geweest, dan wel in panne te hebben gelegen.Asterix schreef: ↑04 jun 2017, 20:34Bestaat dat systeem eigenlijk nog? In Leuven is dat al maanden uitgeschakeld.overweg13 schreef:Ik wil het niet eens over aansluitende bussen (en omgekeerd!) hebben, want daar hangt het gewoon af van de chauffeur die al dan niet rekening houdt met Aribus of met plaatselijke gewoonten.
Re: Dienstregeling december 2017
Vandaag even de lijnfolders bekeken op de website van de NMBS.
Lijn 37 (uitgave 03.09.2018).
Ik dacht dat station Chaudfontaine heropend was, maar het staat er niet op.
En onderaan elke pagina de raadselachtige vermelding "stopt in Verviers-Centraal ipv. Verviers Centraal". ?????
Knap gedaan weeral...
Lijn 37 (uitgave 03.09.2018).
Ik dacht dat station Chaudfontaine heropend was, maar het staat er niet op.
En onderaan elke pagina de raadselachtige vermelding "stopt in Verviers-Centraal ipv. Verviers Centraal". ?????
Knap gedaan weeral...
Re: Dienstregeling december 2017
Het blijft inderdaad huilen met de pet op: P 8446 ontbreekt (nog steeds) en dat is waarschijnlijk maar een van de vele die ik toevallig (niet) gevonden heb. En ik heb het nu nog niet geprobeerd, maar met de paginering van de pdf's liep het de vorige keer ook serieus fout, al zag je dat alleen maar als je de folder probeerde te printen.
Eigenlijk begrijp ik nog altijd niet waar het fout kan lopen: anno 2018 moet het toch mogelijk zijn om de aangeleverde dienstregelingen in een deftige pdf te gieten, zonder dat men bepaalde treinen vergeet (bijv. 8446 niet in tabel 36, wel in tabel 40), andere treinen nodeloos vermeldt, een deftige en betrouwbare paginering gebruikt.
Eigenlijk begrijp ik nog altijd niet waar het fout kan lopen: anno 2018 moet het toch mogelijk zijn om de aangeleverde dienstregelingen in een deftige pdf te gieten, zonder dat men bepaalde treinen vergeet (bijv. 8446 niet in tabel 36, wel in tabel 40), andere treinen nodeloos vermeldt, een deftige en betrouwbare paginering gebruikt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling december 2017
Het komt mij voor dat er tegenwoordig een aparte discipline bestaat, die ongeveer omschreven kan worden als "hoe komen we tegemoet aan de wettelijke verplichting om onze informatie te publiceren, terrwijl het toch zo lastig mogelijk is om ze automatisch in te lezen en te hergebruiken". Voor die taak lijkt pdf een geschikt middel.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Dienstregeling december 2017
Ik heb ondertussen de zaak aangeklaagd bij de klantendienst. Chaudfontaine is nu opgenomen in de lijnfolder van lijn 37 - maar niet in het volledige spoorboekje. De ontbrekende P-treinen zijn ze ons nog schuldig. Maar ondertussen nadert december met rasse schreden...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling december 2017
Met het beëindigen van de vakantieperiode zijn er meteen ook laatste en eerste verbindingen van de dag - verbindingen die aan het begin van de vakantieperiode werden ingekort - schijnbaar geruisloos en definitief ingekort. Zo rijdt E3703 niet meer vanuit Brussel-Zuid naar de luchthaven (vertrekt vanuit Brussel-Noord) en heeft E1996 niet meer Brussel-Zuid als eindbestemming maar is ie ingekort tot Brussel-Noord.
Meteen wordt lijn 28 tussen Y. Laken en Y. Pannenhuis niet meer bereden door reizigerstreinen in dienst, tenzij door een omgeleide trein.
Meteen wordt lijn 28 tussen Y. Laken en Y. Pannenhuis niet meer bereden door reizigerstreinen in dienst, tenzij door een omgeleide trein.
Re: Dienstregeling december 2017
Wat reed er dan vast via daar buiten de allerlaatste S1?Meteen wordt lijn 28 tussen Y. Laken en Y. Pannenhuis niet meer bereden door reizigerstreinen in dienst, tenzij door een omgeleide trein.
Vanaf 10/12 rijdt die alvast weer wel als we de routeplanner mogen geloven...
Re: Dienstregeling december 2017
Er wordt ook wat gespeeld met de minuten rond de NZ-verbinding heb ik de indruk, sommige treinen gaan er bijvoorbeeld een extra minuut over doen in de richting FBN - FBCL.
Re: Dienstregeling december 2017
E3703 was daar de eerste klant van de dag. Al was die verbinding vaak onbetrouwbaar.