Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
rvdborgt

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door rvdborgt »

MaartendeJ schreef:Stam is inderdaad niet inzetbaar. Vanaf vandaag rijden in verband met werkzaamheden bij Amsterdam Muiderpoort (dichtbij de Watergraafsmeer waar de stammen keren) de Beneluxen van en naar Amsterdam Sloterdijk en keren bij de Amsterdam Zaanstraat. Daardoor is er een stam minder nodig (keren in +- 20 minuten). Thalys gaat ook naar de Amsterdam Zaanstraat en de Fyra gaat via de Zuidtak naar Duivendrecht. Vanaf daar kan er wel via de oostkan de Watergraafsmeer opgereden worden.
In de praktijk reden vandaag helaas toch de 9216 en 9221 niet. Maandag de 11e zijn de werkzaamheden weer voorbij. Is er al een prognose voor de inzet van de ÖBB-rijtuigen?

Groetjes,
Rian
fets

Bericht door fets »

L6467 (Leuven-Ottignies) werd gisteren 8/4 gereden met 2 breaks ipv 2 klassiekjes. 50% MEER capaciteit dus.
Ik vermoed dat de beginnende paasvakantie, het goede weer en Walibi er iets mee te maken hebben.

In Heverlee had dit als gevolg dat de eerste wagen zich bevond achter het bord waar het perron ophoudt.

(De laatste weken rijdt er meestal 1 break of varkensneus mee in de omloop op lijn 139)

Indien de NMBS lijn 139 wil blijven exploiteren met deze capaciteit in breaks, overweeg dan even om dit te koppelen aan de IC-Q voor de helft van de vertrekken (just dreaming, maar je weet nooit ...).
Shrek

Bericht door Shrek »

fets schreef:Indien de NMBS lijn 139 wil blijven exploiteren met deze capaciteit in breaks, overweeg dan even om dit te koppelen aan de IC-Q voor de helft van de vertrekken (just dreaming, maar je weet nooit ...).
Voor die overstap heb ik ook al heel wat sprintjes getrokken :lol:
260689

Bericht door 260689 »

den L trein 2868 Antwerpen-Leuven werd met 1 AM96 gereden.
MaartendeJ

Bericht door MaartendeJ »

rvdborgt schreef:In de praktijk reden vandaag helaas toch de 9216 en 9221 niet. Maandag de 11e zijn de werkzaamheden weer voorbij. Is er al een prognose voor de inzet van de ÖBB-rijtuigen?
Reed vanochtend in de 9216 en 9221, echter reed in Belgie een Varkensneus in de 9221. Dus de 309221 rijdt in Nederland wel met de Oostenrijkertjes :wink:
dentheo

Bericht door dentheo »

De oostenrijkse stam reed een tiental minuten achter de varkensneus......
NMBS niet akkoord met öbb ???
Theo
Groeten vanop de Heide
MaartendeJ

Trein 9252 en 9257 zouden zijn geknipt in Roosendaal... (dus het belgische gedeelte met belgisch materieel)

EDIT: trein 9252 met treinstel 8709 in Nederland, een verdiepinkje meer dus :lol: (treinstel 8709 is een VIRM namelijk)
Merijn

Bericht door Merijn »

Zijn er dan toch nog problemen met die rijtuigen?

Wachten duurt lang :( (ik zie uit naar de dag om eens te kunnen meereizen in die rijtuigen)
dentheo

Bericht door dentheo »

In Nederland hebben die rijtuigen (of één ervan) enkele dagen in de grote stations gestaan.
Waarschijnlijk om de materieel-jongens de kans te geven ze eens rustig te bekijken.
Is zoiets in Belgie ook gebeurd ? Of hebben ze het treinstel gewoon opgestuurd.
Herinner U de rangeerproblemen in BruZu.....
Theo
Groeten vanop de Heide
MaartendeJ

Er heeft eentje in Amsterdam (Centraal) en eentje in Rotterdam(Centraal) gestaan. Samen met loc 1855 en 1850. In belgie is het dus bijna niet geweest, buiten vrijdag 1 april in de slag 9216/9221 en vandaag in de slag 9216/9221, en zelfs dat niet helemaal)
Asterix

Bericht door Asterix »

fets schreef:L6467 (Leuven-Ottignies) werd gisteren 8/4 gereden met 2 breaks ipv 2 klassiekjes. 50% MEER capaciteit dus.
Ik vermoed dat de beginnende paasvakantie, het goede weer en Walibi er iets mee te maken hebben.
Vandaag zien passeren: HLE 27 met een sleep M6'en! Vanwege Walibi of betrof het louter een overbrengingsrit?
overweg13

Bericht door overweg13 »

Jeroen schreef:
fets schreef:L6467 (Leuven-Ottignies) werd gisteren 8/4 gereden met 2 breaks ipv 2 klassiekjes. 50% MEER capaciteit dus.
Vandaag zien passeren: HLE 27 met een sleep M6'en! Vanwege Walibi of betrof het louter een overbrengingsrit?
Ongetwijfeld een IC Brussel - Luxemburg. Er was nl. geen spoorverkeer op lijn 161 tussen Brussel en Ottignies. Morgen evenmin trouwens.
Met vriendelijke groet

overweg13
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Een HLE 27 op kop van een IC Brussel - Luxemburg? Dat is nog eens een uitzonderlijk beeld...
fets

Bericht door fets »

overweg13 schreef: Ongetwijfeld een IC Brussel - Luxemburg. Er was nl. geen spoorverkeer op lijn 161 tussen Brussel en Ottignies. Morgen evenmin trouwens.
Ah..dat verklaart de Deense neus die ik deze voormiddag zag passeren op lijn 139... ik denk dat het de omgeleide 2410 was.

Leuk is trouwens dat de 2108/2109 (en mogelijk alle van deze reeks, ook de tegentreinen) gestopt zijn te Bierges-Walibi... of toch volgens railtime.
overweg13

Bericht door overweg13 »

fets schreef:
overweg13 schreef: Ongetwijfeld een IC Brussel - Luxemburg. Er was nl. geen spoorverkeer op lijn 161 tussen Brussel en Ottignies. Morgen evenmin trouwens.
Ah..dat verklaart de Deense neus die ik deze voormiddag zag passeren op lijn 139... ik denk dat het de omgeleide 2410 was.

Leuk is trouwens dat de 2108/2109 (en mogelijk alle van deze reeks, ook de tegentreinen) gestopt zijn te Bierges-Walibi... of toch volgens railtime.
2410 is weinig waarschijnlijk: alle IC's van die reeks worden op zaterdag en zondag met breaks gereden. Het zal eerder een IC van de reeks 21xx geweest zijn. Was het echt maar één Deense neus?
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie