
Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik zag op facebook een foto van een M7 in een stam M6'en. Het eerste dat op dienst verschijnt? 

Laatst gewijzigd door AGE-411 op 17 mei 2018, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Foto van het M7 rijtuig te Brugge (14 april).
voerder_jv op instagram: https://www.instagram.com/p/BhjnsYoFPFN/
voerder_jv op instagram: https://www.instagram.com/p/BhjnsYoFPFN/

Re: Nieuwe motorstellen / M7
Kan het zijn dat het bovenste gedeelte iets breder is dan de M6? Ik heb de indruk dat de M6 iets spitser afloopt naar boven toe.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Als je de vergelijking maakt met de M6 lijkt de M7 mij toch net iets lager te zijn, op deze foto is het verschil vrij duidelijk te zien al kan schijn bedriegen..


Re: Nieuwe motorstellen / M7
De M7 rijtuigen zijn toch ineens 200km/u mag ik hopen?
Kwestie van geen 2de M6 verhaal te krijgen waarbij ze nadien terug aanpassingen moeten doen?
Kwestie van geen 2de M6 verhaal te krijgen waarbij ze nadien terug aanpassingen moeten doen?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig) alvast wel...
Begrijp ik uit dat artikel goed dat men treinen zal kunnen samenstellen met
* loc (13? 21? 27?) of aangedreven stuurrijtuig M7
* nul of een of meerdere "tussen"rijtuigen M6 of M7 (of zelfs M5?)
* stuurrijtuig M7, aangedreven of niet, of stuurrijtuig M6 (of zelfs M5?)
Het lijkt erg veelzijdig, en dat zal ook wel de bedoeling geweest zijn.
Is er reeds enige indicatie van de typische inzet van de M7?
Begrijp ik uit dat artikel goed dat men treinen zal kunnen samenstellen met
* loc (13? 21? 27?) of aangedreven stuurrijtuig M7
* nul of een of meerdere "tussen"rijtuigen M6 of M7 (of zelfs M5?)
* stuurrijtuig M7, aangedreven of niet, of stuurrijtuig M6 (of zelfs M5?)
Het lijkt erg veelzijdig, en dat zal ook wel de bedoeling geweest zijn.
Is er reeds enige indicatie van de typische inzet van de M7?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
uiteraard worden ze vanaf fabriek al voorzien voor 200 km/h. Da stond in het lastenboek.
Het is inderdaad de bedoeling om veelzijdig ingezet te kunnen worden. Zo kan men voor elke trein exact de maximale lengte van de perrons benutten (soms 7,8 of 9 rijtuigen). Dat kan je met vaste treinstellen niet doen.jan_olieslagers schreef: ↑19 mei 2018, 14:23 Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig) alvast wel...
Begrijp ik uit dat artikel goed dat men treinen zal kunnen samenstellen met
* loc (13? 21? 27?) of aangedreven stuurrijtuig M7
* nul of een of meerdere "tussen"rijtuigen M6 of M7 (of zelfs M5?)
* stuurrijtuig M7, aangedreven of niet, of stuurrijtuig M6 (of zelfs M5?)
Het lijkt erg veelzijdig, en dat zal ook wel de bedoeling geweest zijn.
Is er reeds enige indicatie van de typische inzet van de M7?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Met M5 weinig waarschijnlijk. Deze hebben geen eigen omvormer want die zit in het stuurrijtuig. Deze hebben dan ook specifieke kabels die alvast niet op een M6 zitten. Het zou ook betekenen dat de omvormer van een M7 minimum 1 extra rijtuig M5 volwaardig kan voeden. Zotte kosten om je daar mee bezig te houden.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Misschien is de bedoeling van de compatibiliteits-eis met M5 eerder om een M5 trein van M7 tractie (gemotoriseerd stuurrijtuig) te kunnen voorzien? Dan kunnen ze altijd het M5-stuurrijtuig (compleet met omvormer) aan de andere kant van de trein zetten voor trek/duw-tractie. De 21 en 27 reeks zullen allicht niet heel lang meer rijden, en er worden in verhouding veel gemotoriseerde M7's gekocht.Steven schreef: ↑19 mei 2018, 21:07 Met M5 weinig waarschijnlijk. Deze hebben geen eigen omvormer want die zit in het stuurrijtuig. Deze hebben dan ook specifieke kabels die alvast niet op een M6 zitten. Het zou ook betekenen dat de omvormer van een M7 minimum 1 extra rijtuig M5 volwaardig kan voeden. Zotte kosten om je daar mee bezig te houden.
Is realistisch te verwachten dat de NMBS in de komende jaren ook de resterende opties op M7 rijtuigen zal lichten, of zou de uiteindelijke bestelling weleens bescheidener kunnen uitvallen?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Laat de M7 maar voornamelijkmet met zichzelf gecombineerd worden, ze bevatten nu al opties die ander matetieel niet heeft. Een volwaardige trein bestaande uit M7 heeft als voordeel dat de remproef door de treinbestuurder alleen kan worden uitgevoerd. Zet er een rijtuig bij van een ander type en dat lukt al niet meer (voor het binnenlands materieels dit heden enkel mogelijk met een Desiro). Vermoedelijk hebben zeinwendig ook de grotere displays voor reizigers info. Ook dat zou wel eens wat extra storingen kunnen verwerken indien je te veel gaat mixen met rijtuigen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Hoi,
Gisterenavond zag ik in Leuven een testtrein met het eerste M7 rijtuig. De trein bestond uit HLE 1817 en vervolgens een mengeling van M6 en I11 rijtuigen. Het M7 rijtuig bevond zich in voorlaatste positie en een I 11 stuurstandrijtuig maakte de trein compleet. Ik heb ook een glimp kunnen opvangen van het interieur en dat zag er veelbelovend uit. Het rijtuig had nog geen klasse aanduiding gekregen en er was alleen personeel van Bombardier en de NMBS aan boord.
Lukas
Gisterenavond zag ik in Leuven een testtrein met het eerste M7 rijtuig. De trein bestond uit HLE 1817 en vervolgens een mengeling van M6 en I11 rijtuigen. Het M7 rijtuig bevond zich in voorlaatste positie en een I 11 stuurstandrijtuig maakte de trein compleet. Ik heb ook een glimp kunnen opvangen van het interieur en dat zag er veelbelovend uit. Het rijtuig had nog geen klasse aanduiding gekregen en er was alleen personeel van Bombardier en de NMBS aan boord.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst op Facebook door TreinFoto België:
"NMBS M7 (50 88 26-96001-7 B ) Bakenbos
Op zaterdag 5 mei reed er een testrit met het allereerste M7-rijtuig (met nummer 50 88 26-96001-7 B). De trein kwam van Schaarbeek en reed naar de 'Athus-Meuselijn', waar de effectieve testen doorgingen. Er is weinig verschil met een M6-rijtuig, maar toch namen we een kijkje voor deze primeur.
Toch zijn er verschillen met een M6-rijtuig, onder andere deze:
- Geen bestemmingsbord in het midden
- Kiepbare ramen (onderste verdieping)
- Geen NMBS-logo
Hier passeert de testrit ter hoogte van Bakenbos, gelegen tussen Hoeilaart en Terhulpen."
Laatst gewijzigd door GregTrainz op 30 mar 2019, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
En op de foto is te zien dat hij inderdaad enkele centimeter lager is dan de M6 
