Ze gebruiken nu dezelfde stof van de M4 eerste klasse. Goedkoper om te vervangen indien nodig want op die manier is er meer uniformiteit in het gebruik van de stoffen.Dietrich schreef:Die M6-bekleding in klassiekjes heb ik al meermaals gezien (eerste keer begin dit jaar zelfs). Verklaring zou moeten zijn dat de vorige stof veel te snel verkleurde.
De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
M4 eerste klas heeft toch een andere kleur dan waar jij het over hebt? die in een M4 rijtuig heeft toch een andere kleur.Steven schreef:Ze gebruiken nu dezelfde stof van de M4 eerste klasse. Goedkoper om te vervangen indien nodig want op die manier is er meer uniformiteit in het gebruik van de stoffen.Dietrich schreef:Die M6-bekleding in klassiekjes heb ik al meermaals gezien (eerste keer begin dit jaar zelfs). Verklaring zou moeten zijn dat de vorige stof veel te snel verkleurde.
Die flower power kleur in de Varkensneuzen in 1ste klas als ze daar zo een stuk vervangen, wordt die stof/ lelijk orange wordt dat nog gemaakt of hoe doen ze dat daar dan eigenlijk?
Re: De langst levende klassiekjes
M4 eerste klas heeft toch een andere kleur dan waar jij het over hebt? die in een M4 rijtuig heeft toch een andere kleur.Steven schreef:Ze gebruiken nu dezelfde stof van de M4 eerste klasse. Goedkoper om te vervangen indien nodig want op die manier is er meer uniformiteit in het gebruik van de stoffen.Dietrich schreef:Die M6-bekleding in klassiekjes heb ik al meermaals gezien (eerste keer begin dit jaar zelfs). Verklaring zou moeten zijn dat de vorige stof veel te snel verkleurde.
Die flower power kleur in de Varkensneuzen in 1ste klas als ze daar zo een stuk vervangen, wordt die stof/ lelijk orange wordt dat nog gemaakt of hoe doen ze dat daar dan eigenlijk?
Re: De langst levende klassiekjes
die van de M4 eerste klasse is dezelfde donker kleur met streepjes op hoor, let er op dat de wanden in een M4 een andere kleur hebben en daardoor kan het al is zijn dat bepaalde zaken anders overkomen zoals de zetelstof.Duikbril AM86 schreef:M4 eerste klas heeft toch een andere kleur dan waar jij het over hebt? die in een M4 rijtuig heeft toch een andere kleur.Steven schreef:Ze gebruiken nu dezelfde stof van de M4 eerste klasse. Goedkoper om te vervangen indien nodig want op die manier is er meer uniformiteit in het gebruik van de stoffen.Dietrich schreef:Die M6-bekleding in klassiekjes heb ik al meermaals gezien (eerste keer begin dit jaar zelfs). Verklaring zou moeten zijn dat de vorige stof veel te snel verkleurde.
Die flower power kleur in de Varkensneuzen in 1ste klas als ze daar zo een stuk vervangen, wordt die stof/ lelijk orange wordt dat nog gemaakt of hoe doen ze dat daar dan eigenlijk?
Re: De langst levende klassiekjes
Die reeks is dan ook aan zijn laatste maanden bezig, als volgend jaar de reeks 080/085 begint te rijden gaan de oudjes er één voor één uitStijn82 schreef:Niet echt opeenvolgend, maar gisteren zag ik ik de 816 gekoppeld aan de 168 te Mortsel. De 168 zag er niet echt goed uit, tot op de draad versleten.

Re: De langst levende klassiekjes
Hoi,
Vanmorgen zag ik omstreeks 06u45 in Rotselaar(Lijn 35) 3 Klassiekjes met de volgende nummers:222+153+246.Ik vermoed dat deze combinatie een L trein aan het uitvoeren waren tussen Leuven en Hasselt.
Lukas
Vanmorgen zag ik omstreeks 06u45 in Rotselaar(Lijn 35) 3 Klassiekjes met de volgende nummers:222+153+246.Ik vermoed dat deze combinatie een L trein aan het uitvoeren waren tussen Leuven en Hasselt.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: De langst levende klassiekjes
Die klassiekjes houden voet bij stuk! Op naar hun 50ste verjaardag (1962-2012) 

Re: De langst levende klassiekjes
Hoi,
Vandaag verzekerde "Klassiekske" 182 de L trein van 14u14 naar Leuven.Deze trein nam ik van Aarschot naar Leuven.
Lukas
Vandaag verzekerde "Klassiekske" 182 de L trein van 14u14 naar Leuven.Deze trein nam ik van Aarschot naar Leuven.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: De langst levende klassiekjes
Denk dat het het laatste jaar zal zijn voor de klassiekskesAM'er schreef:Die klassiekjes houden voet bij stuk! Op naar hun 50ste verjaardag (1962-2012)

Re: De langst levende klassiekjes
Eénmaal de Desiro ML op punt staat, zullen de oudste 2-tjes verdwijnen als sneeuw voor de zon...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: De langst levende klassiekjes
Vandaag een ritje gemaakt in de 237 tussen Brussel-Zuid en Denderleeuw, tijdens het optrekken vibreerde de kast zo hard dat ik dacht dat het ging uiteenvallen 

Re: De langst levende klassiekjes
Vandaag in Turijn, station Dora (lijn GTT Turijn-Ceres), nog een gerenoveerd Budd-klassiekje gezien:
Re: De langst levende klassiekjes
Vanavond op de IC 2340 nog eens gevoeld hoe sardines zich in een doosje moeten voelen. Normaalgezien 3 klassiekjes op deze trein, vandaag slecht 1. De helft van de reizigers in Brussel-Zuid waren dan ook genoodzaakt om de volgende te nemen.
Ook de IC 2318, die normaal wordt verzekerd met 2 klassiekjes, werd vandaag met slecht 1 stelletje uitgevoerd.
Ook de IC 2318, die normaal wordt verzekerd met 2 klassiekjes, werd vandaag met slecht 1 stelletje uitgevoerd.
Re: De langst levende klassiekjes
De klassiekjes hebben tot op de dag van vandaag nog een belangrijk aandeel in het reizigersverkeer.
Gezien er vele reeds TBL1 hebben, veronderstel ik dat ze er nog een tijdje tegen kunnen (ook de gemoderniseerde serie met aanzetweerstanden).
De rode lopen waarschijnlijk op hun laatste benen
Gezien er vele reeds TBL1 hebben, veronderstel ik dat ze er nog een tijdje tegen kunnen (ook de gemoderniseerde serie met aanzetweerstanden).
De rode lopen waarschijnlijk op hun laatste benen

- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Dat zeiden ze 5 jaar geleden ook al... maar óóit gaan ze eruit.AM'er schreef:De rode lopen waarschijnlijk op hun laatste benen
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.