Er is altijd gezegd dat de laatsten pas weg gingen als de reeks 08 er was heDieselfreak schreef:Dat zeiden ze 5 jaar geleden ook al... maar óóit gaan ze eruit.AM'er schreef:De rode lopen waarschijnlijk op hun laatste benen

Er is altijd gezegd dat de laatsten pas weg gingen als de reeks 08 er was heDieselfreak schreef:Dat zeiden ze 5 jaar geleden ook al... maar óóit gaan ze eruit.AM'er schreef:De rode lopen waarschijnlijk op hun laatste benen
Een beetje hetzelfde verhaal als dat we ooit moeten besparen.Dieselfreak schreef:Dat zeiden ze 5 jaar geleden ook al... maar óóit gaan ze eruit.AM'er schreef:De rode lopen waarschijnlijk op hun laatste benen
Klopt wellicht, maar ik kan de vraagsteller wel begrijpen:Steven schreef:zo kan je voor alles een waarom vraag stellen. Dat is gewoon een draaischakelaar in de stuurpost voor de lichten. Als de bestuurder hier vroegtijdig aan draait zal dat gewoon zijn om het zeker niet te vergeten he. Je moet daar niets speciaal achter zoeken. Niet voor alles in een pasklaar antwoord. In principe moet hij wachten tot hij stilstaat maar er is nog niemand gestorven omdat de bestuurder 2m voor hij stilstaat de lichten al rood zet voor de andere richting.
Ik heb gisteren in stel 234 gezeten, en het had nog voor ongeveer de helft de oorspronkelijke tafeltjes. Wat is eigenlijk de reden dat de meeste tafeltjes vervangen zijn? Waren ze versleten?Matth048 schreef:Deze heb ik vandaag gezien als stoptrein tussen Mechelen - BruggeMarcad schreef:Op zoek nog naar ...234...
Wat me opviel was dat deze nog dikke originele tafeltjes had. Dat zie je niet zo veel meer
Zijn er eigenlijk verschillen tussen die drie reeksen? Voor zover ik kan zien, zijn de stellen 153 tot en met 270 allemaal aan elkaar gelijk, ik zie geen verschil tussen een AM62 en een AM63 of een AM65.AM'er schreef:151-210: bouwjaar 1962, 151 en 152 reeds uit dienst.
211-249: bouwjaar 1963
250-270: bouwjaar 1965
Waar haal je het idee van die eerste klasse? die is altijd kant pakwagen.TrainzDr3ver schreef:Die van 250-270 hebben horizontale koplampen, en tussen die drie reeksen heb je ook een andere plaatsing van compartimenten, zoals de eerste klasse vind je bij elk van deze drie op een verschillende plaats (ben niet zeker of het telt voor alle drie de reeksen)