Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Testritten zijn altijd snelheid + 10%. Is met alle materieel. Een desiro heeft men dus getest aan 176km/u.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Dat klopt, maar ik zou dan verwachten dat ze het materieel daarop testen op een HSL, niet op L36N.
Neen dat mag er niet in normale omstandigheden.trainlovertje schreef: ↑09 jun 2018, 22:55 Misschien wat off-topic, maar mag er dan effectief 220 km/h gereden worden op L36N? Zoja, waarom rijden Thalys en ICE daar dan geen 220?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ze hebben daar al veel getest. Ook desiros werden daar getest. Tijdens de nacht de lijn buiten dienst en dan tijden maar.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Maar een Desiro hoeft niet boven de max snelheid van de lijn te gaan om te testen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Dat maakt niet uit, testen op 3kV gebeuren nu regelmatig op die lijn tijdens de nacht. Eens de lijn buiten dienst is en vrij voor testen vervallen de gewone regels. Het is een lijn zonder overwegen en volledig afgespannen. Dat is de enige 3kV lijn die daar aan voldoet. Dat is niet hetzelfde als nabij ath gaat testen wat ze ook regelmatig doen en daar gaat men dan ook over de lijnsnelheid als het dezelfde test is.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Een lijn is altijd IN dienst wanneer er wordt getest want op een spoor buiten dienst kan je nooit met open seinen rijden en ook niet aan die snelheden.
Belgorail voert op de lijn 36N regelmatig dergelijke homologatietesten uit. Een document beschrijft dan de werkwijze. Normaal gezien worden eerst alle seinen tussen Schaarbeek en Leuven in open stand geplaatst vooraleer de rit vertrekt en de bestuurder krijgt een specifiek werkblad met de afstandspunten en overeenkomstige snelheden die hij daar moet aanhouden zodat een veilige remcurve wordt gecreëerd.
Belgorail voert op de lijn 36N regelmatig dergelijke homologatietesten uit. Een document beschrijft dan de werkwijze. Normaal gezien worden eerst alle seinen tussen Schaarbeek en Leuven in open stand geplaatst vooraleer de rit vertrekt en de bestuurder krijgt een specifiek werkblad met de afstandspunten en overeenkomstige snelheden die hij daar moet aanhouden zodat een veilige remcurve wordt gecreëerd.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
De lijn hoeft niet open te zijn, om aan die snelheden te rijden plaatst men de veiligheden buiten dienst, omdat je anders de test niet kan uitvoeren. ETCS en TBL1+ laten die snelheid niet toe. Zoals op lijn vier waar er voor de testritten met Thalys speciale borden stonden, daar werd toen getest tot 330 km/u, wat de boorduitrusting van een Thalys niet toelaat.
Men test tussen twee km punten en of de seinen dan groen of rood staan maakt voor die trein weinig uit. Het is om dezelfde reden dat het eens fout liep in Frankrijk op de HSL nabij Straatsburg. Doordat de veiligheden uit stonden en de bestuurder afgeleid werd reed hij op het einde van de testzone nog te snel met ontsporing als gevolg.
Men test tussen twee km punten en of de seinen dan groen of rood staan maakt voor die trein weinig uit. Het is om dezelfde reden dat het eens fout liep in Frankrijk op de HSL nabij Straatsburg. Doordat de veiligheden uit stonden en de bestuurder afgeleid werd reed hij op het einde van de testzone nog te snel met ontsporing als gevolg.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Men zal wellicht de ETCS aan boord hebben afgezonderd maar de lijn is gewoon in dienst, hoor.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Komend weekend (nacht van 16 op 17 juni) zijn er weer testen op de L36N met dezelfde configuratie en ETCS afgezonderd. Topsnelheid van 220 km/u tussen Herent en Diegem.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Zullen voornamzlijk op Oostende - Eupen rijden en ook paar op De Panne
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Gothier schreef:Zullen voornamelijk op Oostende - Eupen rijden en ook paar op De Panne ze hebben daar ETCS2 net aangelegd
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Dat stuk naar De Panne is net een testtraject voor alle materieel. Net daarom dat ze het afzonderlijk aanleggen van alle andere lijnen die al etcs hebben.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Heb vanmorgen aan de mensen van de depot gevraagt en P8005 P8006 en P8007 worden uitgerust met M7 stellen
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Gothier schreef: ja inderdaad
Heb vanmorgen aan de mensen van de depot gevraagt en P8005 P8006 en P8007 worden uitgerust met M7 stellen
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Euh, waar komt die info precies vandaan? De hierboven genoemde P 8005 bestaat niet, en op Wikipedia heeft iemand ook al iets geschreven waarin sprake is van een al even onbestaande IC Antwerpen - Breda. Ik neem het allemaal met een flinke korrel zout.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig) schreef:In de loop van 2018 worden de eerste rijtuigen in dienst genomen, de eerste rijtuigen zullen voornamelijk als P-trein op De Panne-Schaarbeek worden ingezet mits deze nog verzekerd worden door de vroegere M4-rijtuigen daarna zullen ze ook als IC van Antwerpen naar Breda ingezet worden en IC Oostende-Eupen.