De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Dat kwam door een tijdelijk gebrek aan ramen. Deze zijn allemaal vervangen denk ik.
Stel 197 hing langs 1 kant volledig vol met graffiti, maar ik denk dat ze er wel al een deel hadden verwijderd.
Ik heb het gevoel dat er de laatste tijd veel klassiekjes met problemen zitten want ik heb al veel verminderde samenstellingen gezien.
Vandaag zat ik dan weer in een vermeerderde samenstelling (P8952 Gent Sint-Pieters - Denderleeuw - Geraardsbergen).Stijn91 schreef:Ik heb het gevoel dat er de laatste tijd veel klassiekjes met problemen zitten want ik heb al veel verminderde samenstellingen gezien.
Deze bestaat normaal uit 2 klassieke motorstellen. Wat ik erg vond is dat de trein die ik nam uit 1 klassiek motorstel bestond, er mensen van 2 of 3 treinen uit Brussel op die trein moesten. Normaal bestaat die trein uit 2 klassieke motorstellen, wat ook krap is. En als je dan 2 min. van de trein bent en de slagbomen naar beneden hoort gaan en wacht op de trein (ik dacht goederentrein) komen er 2 LEGE klassieke motorstellen langs. Ik vind dat niet kunnen eigenlijk.am62 schreef:Vandaag zat ik dan weer in een vermeerderde samenstelling (P8952 Gent Sint-Pieters - Denderleeuw - Geraardsbergen).Stijn91 schreef:Ik heb het gevoel dat er de laatste tijd veel klassiekjes met problemen zitten want ik heb al veel verminderde samenstellingen gezien.
Misschien scheelde er wat mee, of was dat het voorziene materiaal voor jouw trein, maar met teveel vertraging, en hebben ze gedacht dat het interessanter was om al iets te laten rijden? Pure speculaas van mij, hoor.
En het was een leuk klassiekje, ben ik met je eens, am62.
En het was een leuk klassiekje, ben ik met je eens, am62.
Daarstraks werd in Muizen de 249 met dichtgelaste deuren klaargemaakt voor transport. Sloper?
Vanmorgen de 201 op de 2828, samen met een varkentje.
Iets anders: Signaletiek op deze oude klassiekjes maakt nog gebruik van het klassieke NMBS font.
Bestaat dit font eigenlijk digitaal? Ik heb "RR Roman", lijkt er sterk op maar niet helemaal identiek.
Zie vergelijking van beide hieronder.
Iets anders: Signaletiek op deze oude klassiekjes maakt nog gebruik van het klassieke NMBS font.
Bestaat dit font eigenlijk digitaal? Ik heb "RR Roman", lijkt er sterk op maar niet helemaal identiek.
Zie vergelijking van beide hieronder.
- Dieselfreak
Gisteren heb ik weer in stel 596 gezeten, en deze keer in eerste klasse:

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Vanochtend liet 1 van de 4 klassiekjes op de CR naar Aalst vele studenten en werkende mensen in de steek, de trein reed het station van Denderleeuw buiten (ongeveer 300m) en het was gedaan. Ongeveer 30 min. blijven staan links en rechts treinen zien rijden en dan uiteindelijk terug naar het station gereden om daar allemaal af te stappen en een andere trein te halen (allemaal met vertraging).
Van communicatie was er geen sprake.
Van communicatie was er geen sprake.
He, wat stellen die stoelen voor? Heb ik onder een steen geleefd, of is dit nieuw?!Dieselfreak schreef:Gisteren heb ik weer in stel 596 gezeten, en deze keer in eerste klasse:
- Dieselfreak
Waarschijnlijk hebben ze een nieuwe bekleding gekregen. Zagen ze er vroeger anders uit?MIVB-reiziger schreef:Heb ik onder een steen geleefd, of is dit nieuw?!
De verwarming in dat compartiment stond echt extreem hoog, ik werd bijna gekookt.

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Een nieuw overtrekje, das allesDieselfreak schreef:Waarschijnlijk hebben ze een nieuwe bekleding gekregen. Zagen ze er vroeger anders uit?MIVB-reiziger schreef:Heb ik onder een steen geleefd, of is dit nieuw?!
De verwarming in dat compartiment stond echt extreem hoog, ik werd bijna gekookt.

Welja, dat overtrekje is de nieuwe stijl, zoals je die bijvoorbeeld in de M6 of gerenoveerde MS80 tegenkomt. Had nooit gedacht dat ze zoiets in een niet-gemoderniseerd, oud-Sabenastel zouden gebruiken...
Ik zat vandaag in klassiekje 595, jammer dat er daar zo weinig zitplaatsen zijn, er stonden super veel mensen recht.