Pagina 55 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 07 dec 2011, 21:35
door Steven
Dat kwam door een tijdelijk gebrek aan ramen. Deze zijn allemaal vervangen denk ik.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 09 dec 2011, 18:05
door Stijn91
Stel 197 hing langs 1 kant volledig vol met graffiti, maar ik denk dat ze er wel al een deel hadden verwijderd.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 13 dec 2011, 19:52
door Stijn91
Ik heb het gevoel dat er de laatste tijd veel klassiekjes met problemen zitten want ik heb al veel verminderde samenstellingen gezien.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 13 dec 2011, 20:40
door am62
Stijn91 schreef:Ik heb het gevoel dat er de laatste tijd veel klassiekjes met problemen zitten want ik heb al veel verminderde samenstellingen gezien.
Vandaag zat ik dan weer in een
vermeerderde samenstelling (P8952 Gent Sint-Pieters - Denderleeuw - Geraardsbergen).
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 13 dec 2011, 20:44
door Stijn91
am62 schreef:Stijn91 schreef:Ik heb het gevoel dat er de laatste tijd veel klassiekjes met problemen zitten want ik heb al veel verminderde samenstellingen gezien.
Vandaag zat ik dan weer in een
vermeerderde samenstelling (P8952 Gent Sint-Pieters - Denderleeuw - Geraardsbergen).
Deze bestaat normaal uit 2 klassieke motorstellen. Wat ik erg vond is dat de trein die ik nam uit 1 klassiek motorstel bestond, er mensen van 2 of 3 treinen uit Brussel op die trein moesten. Normaal bestaat die trein uit 2 klassieke motorstellen, wat ook krap is. En als je dan 2 min. van de trein bent en de slagbomen naar beneden hoort gaan en wacht op de trein (ik dacht goederentrein) komen er 2 LEGE klassieke motorstellen langs. Ik vind dat niet kunnen eigenlijk.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 14 dec 2011, 00:43
door groentje
Misschien scheelde er wat mee, of was dat het voorziene materiaal voor jouw trein, maar met teveel vertraging, en hebben ze gedacht dat het interessanter was om al iets te laten rijden? Pure speculaas van mij, hoor.
En het was een leuk klassiekje, ben ik met je eens, am62.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 14 dec 2011, 01:57
door Shrek
Daarstraks werd in Muizen de 249 met dichtgelaste deuren klaargemaakt voor transport. Sloper?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 14 dec 2011, 08:55
door LHOON
Vanmorgen de 201 op de 2828, samen met een varkentje.
Iets anders: Signaletiek op deze oude klassiekjes maakt nog gebruik van het klassieke NMBS font.
Bestaat dit font eigenlijk digitaal? Ik heb "RR Roman", lijkt er sterk op maar niet helemaal identiek.
Zie vergelijking van beide hieronder.

- NMBS font en RRRoman
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 dec 2011, 11:10
door Dieselfreak
Gisteren heb ik weer in stel 596 gezeten, en deze keer in eerste klasse:

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 dec 2011, 17:50
door Stijn91
Vanochtend liet 1 van de 4 klassiekjes op de CR naar Aalst vele studenten en werkende mensen in de steek, de trein reed het station van Denderleeuw buiten (ongeveer 300m) en het was gedaan. Ongeveer 30 min. blijven staan links en rechts treinen zien rijden en dan uiteindelijk terug naar het station gereden om daar allemaal af te stappen en een andere trein te halen (allemaal met vertraging).
Van communicatie was er geen sprake.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 dec 2011, 19:05
door Steve
Dieselfreak schreef:Gisteren heb ik weer in stel 596 gezeten, en deze keer in eerste klasse:

He, wat stellen die stoelen voor? Heb ik onder een steen geleefd, of is dit nieuw?!
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 dec 2011, 19:50
door Dieselfreak
MIVB-reiziger schreef:Heb ik onder een steen geleefd, of is dit nieuw?!
Waarschijnlijk hebben ze een nieuwe bekleding gekregen. Zagen ze er vroeger anders uit?
De verwarming in dat compartiment stond echt extreem hoog, ik werd bijna gekookt.

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 dec 2011, 19:52
door Shrek
Dieselfreak schreef:MIVB-reiziger schreef:Heb ik onder een steen geleefd, of is dit nieuw?!
Waarschijnlijk hebben ze een nieuwe bekleding gekregen. Zagen ze er vroeger anders uit?
De verwarming in dat compartiment stond echt extreem hoog, ik werd bijna gekookt.

Een nieuw overtrekje, das alles

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 dec 2011, 20:05
door Steve
Welja, dat overtrekje is de nieuwe stijl, zoals je die bijvoorbeeld in de M6 of gerenoveerde MS80 tegenkomt. Had nooit gedacht dat ze zoiets in een niet-gemoderniseerd, oud-Sabenastel zouden gebruiken...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 dec 2011, 14:34
door Stijn91
Ik zat vandaag in klassiekje 595, jammer dat er daar zo weinig zitplaatsen zijn, er stonden super veel mensen recht.