Pagina 55 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 nov 2011, 11:01
door Stijn91
nahoj schreef:
Stijn91 schreef: Maar Descheemaecker, we hebben onze achterstand ingehaald, ze zijn nog niet eens geleverd hoe kun je dan al u achterstand ingehaald hebben.
Hij heeft het duidelijk over investeringsachterstand. En die is ingehaald. De investering is gedaan en de stellen zullen volgend jaar rijden.
Sorry ik zal het verkeerd begrepen hebben, nu nog hopen dat de achterstand ook weggewerkt is als ze allemaal geleverd (nog 4 a 5 jaar zeker) zijn.

Nog een vraagje?
De persoon die de trein bestuurde in het filmpje, zou dat iemand van Siemens zijn, iemand die opleiding gaat geven, een TB zou mij eigenlijk al te vroeg zijn aangezien opleidingen nog moeten beginnen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 nov 2011, 11:08
door 260689
is instructeur van depot Mons

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 nov 2011, 19:48
door Stijn91
260689 schreef:is instructeur van depot Mons
Misschien off-topic vraagje.

Hoeveel depots zijn er eigenlijk?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 nov 2011, 19:52
door Steven
Stijn als je dan toch vragen hebt ivm een ander onderwerp dan open je toch gewoon een onderwerp en stel je daar uw vraag. Hier gaat het over de Desiro.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 nov 2011, 22:59
door AlexNL
Bibke schreef:En dan komen we bij Infrabel uit. Zolang Infrabel uitwijkbundels, uitwijksporen en wissels blijft uitbreken, zal het volgens mij niet verbeteren, integendeel ... Men heeft geen mogelijkheden bij calamiteiten.
Correct, er zijn minder mogelijkheden. Een zelfde discussie speelt in Nederland waar ProRail een flinke sanering aan het doorvoeren is in sporen en wissels.

Maar bekijk het van de andere kant: door ongebruikte sporen en zelden gebruikte wissels weg te saneren:
- Blijft er geld over dat voor onderhoud elders gebruikt kan worden
- Is er minder dat in storing kan vallen (denk aan een wisselstoring)

Daarnaast is het hopelijk een zeldzaamheid, dat een trein stil komt te staan achter defect materieel.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 nov 2011, 23:25
door Steven
De wisselstoringen die ik ken zijn voornamelijk met wissels in grote stations en zelden met wijksporen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 01 dec 2011, 10:14
door kika
Om het terug over de Desiro te hebben, ik zit hier nu al zo'n 2 uur op 7 meter van het spoor te werken, en iedere keer dat er een Desiro remt, wordt mijn internetverbinding (HSPA) onderbroken. Zou dat aan de 15Kv in combinatie met de teruglevering kunnen liggen en is zo'n spanningsveld + storing ook te verwachten bij de Desiros onder de Belgische spanning?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 01 dec 2011, 11:10
door Steven
Niet vergeten dat de Duitse spanning op 16 2/3 Hz is ipv 50Hz zoals bij ons. Het kan er iets mee te maken hebben.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 01 dec 2011, 15:45
door Commendatore
Tegenwoordig is dat officieel 16,7 Hz, en niet meer 16 2/3 Hz, hoewel die laatste frequentie dus nog steeds wel voorkomt.

Zie: http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrom# ... _16.2C7_Hz

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 01 dec 2011, 18:05
door Shrek
kika schreef:Om het terug over de Desiro te hebben, ik zit hier nu al zo'n 2 uur op 7 meter van het spoor te werken, en iedere keer dat er een Desiro remt, wordt mijn internetverbinding (HSPA) onderbroken. Zou dat aan de 15Kv in combinatie met de teruglevering kunnen liggen en is zo'n spanningsveld + storing ook te verwachten bij de Desiros onder de Belgische spanning?
De frequentie van de tractiestroom (en zelfs de relevante harmonischen daarvan) liggen zeer ver van de frequentie die HSPA gebruikt, het zal dus niet daarvan komen. Maar er zijn genoeg andere dingen die kunnen gebeuren als er een trein langskomt :wink:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 13 dec 2011, 21:44
door Stijn91
Is er nog nieuws over de homologatie?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 dec 2011, 00:30
door nahoj
Stijn91 schreef:Is er nog nieuws over de homologatie?
Voorlopige homologatie met beperkingen is toegekend.

8 stellen zullen door NMBS overgenomen worden voor opleidingen, testritten,... Geen commerciële exploitatie.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 dec 2011, 08:18
door Treinen9880
nahoj schreef:
Stijn91 schreef:Is er nog nieuws over de homologatie?
Voorlopige homologatie met beperkingen is toegekend.

8 stellen zullen door NMBS overgenomen worden voor opleidingen, testritten,... Geen commerciële exploitatie.
weer een stapje dichterbij die indienststelling

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 dec 2011, 14:33
door Stijn91
Treinen9880 schreef:
nahoj schreef:
Voorlopige homologatie met beperkingen is toegekend.

8 stellen zullen door NMBS overgenomen worden voor opleidingen, testritten,... Geen commerciële exploitatie.
weer een stapje dichterbij die indienststelling
Direct 8 stellen, dat is veel.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 dec 2011, 17:36
door Darko
Stijn91 schreef:
Treinen9880 schreef:
nahoj schreef:
Voorlopige homologatie met beperkingen is toegekend.

8 stellen zullen door NMBS overgenomen worden voor opleidingen, testritten,... Geen commerciële exploitatie.
weer een stapje dichterbij die indienststelling
Direct 8 stellen, dat is veel.
jup op men facebook zijn al paar foto's en een filmpje te zien over zo'n rit :) met instructeurs en tbgs erop