Pagina 55 van 61

Geplaatst: 25 okt 2007, 14:39
door pietmol
Bert schreef:
5307 schreef:nu ik dat zo zie, zouden die 27 MUX met GF of de stuurrijstanden kunnen gekoppeld worden aan de breaks??? zien me redelijk identiek uit :oops: :P
Dit heeft men een tweetal weken geleden in Oostende uitvoerig getest!. Ze hebben speciaal een break laten overkomen naar Oostende. De proef vond plaats op vrijdag 11 mei.:wink:
Of deze positief is bevonden weet ik niet...

zijn de resultaten van deze testen ondertussen reeds bekendgemaakt?

wat was de bedoeling van deze testen?

- kijken of een M6-BDX-GF in een noodsituatie kan afgesleept worden door AM80?
-kijken of een AM80 in een noodsituatie kan afgesleept worden door M6-BDX-GF ?
-kijken of een M6-BDX-GF in een NORMALE dienst gecombineerd kan worden met AM80?

Geplaatst: 25 okt 2007, 14:56
door Steven
dat is niet bedoeld voor normale dienst aangezien de elektrische contactdozen niet dezelfde bevelen doorgeven. een motorstel is nog steeds iets anders dan een gesleepte trein. bij een motorstel is er controle via de contactdoos op de deuren, bij de gesleepte versie niet. dus vooral bedoeld om te zien voor noodgevallen alles normaal werkt en nazien of er beperkingen zijn.

Geplaatst: 25 okt 2007, 16:24
door super1500
Steven schreef:dat is niet bedoeld voor normale dienst aangezien de elektrische contactdozen niet dezelfde bevelen doorgeven. een motorstel is nog steeds iets anders dan een gesleepte trein. bij een motorstel is er controle via de contactdoos op de deuren, bij de gesleepte versie niet. dus vooral bedoeld om te zien voor noodgevallen alles normaal werkt en nazien of er beperkingen zijn.
Steven,
wat je waarschijnlijk bedoelt is dat de GF op M6 elektrisch niet compatible is met GF op AM80.

Bij rijtuigen met UIC kabel gebeurt de deurbediening via de UIC kabel. Dankzij de deurbediening via UIC kunnen in een M4 trein waarin in t midden een ADX zit toch alle deuren met 1 commando gesloten worden; dit was vroeger met de rode M4's (zonder UIC) niet mogelijk (toen moest zowel in het voorste deel als in het achterste deel van de trein het commando gegeven worden)
dit is een van de redenen waarom rode M4's niet compatible zijn met de gerenoveerde M4's.

deze UIC kabel wordt in de contactdoos van de M6-GF koppeling doorverbonden.

Geplaatst: 25 okt 2007, 16:48
door Steven
wat ik bedoel is dat bij gesleepte treinen naar de bestuurder toe een controle circuit bestaat met getuigelamp om te zien of alle deuren dicht zijn. dit systeem bestaat niet bij gesleepte treinen. uitzondering hierop zijn de I11bdx en 13-en die voorgemonteerd zijn met dergelijk systeem maar nooit in voege is gebracht. als bestuurder moeten wij dit systeem aldaar als onbestaande beschouwen ook al zie je geregeld een lampke aan en uit gaan. breaks hebben dus een controle op de deuren. nu het eindcontact van die deuren gaat door de gf koppeling, doordat de elektrische contactdoos openstaat denkt de stuurpost vooraan dat hij nog een break moet zoeken om alle deuren als gesloten te kunnen beschouwen. echter de M6 en andere gesleepte treinen zijn niet voorzien van dit eindeloopcontact in die doos en kunnen bijgevolg niet het juiste signaal doorsturen. de controle op de deuren gebeurd dus via een draad waarvan er een stroom vertrekt, via de gf terugkeert naar de stuurpost, als alle voorwaarden voldaan zijn zal de lamp deuren in de stuurpost gaan branden.

Geplaatst: 06 nov 2007, 20:02
door Trainspotterke
De M6-rijtuigen die ingezet worden op de IC G Oostende - Antwerpen moeten onlangs eens gedriehoekt geweest zijn, want ze staan nu, net zoals hun I11-collega's, allen met de neus richting binnenland! :wink:

In Brugge heeft de 2750 na maanden hier te hebben gestaan nog eens de Brugse provinciehoofdplaats verlaten. Deze locomotief stond meestal gekoppeld aan een M6-stuurrijtuig voor de opleiding van treinbestuurders van deze depot. Het stuurrijtuig staat hier wel nog altijd, en dat nu toch al een dikke twee maanden!

Geplaatst: 06 nov 2007, 20:09
door Shrek
op de IC-N zitten de stuurrijtuigen nog steeds in de 2 richtingen :P

Geplaatst: 06 nov 2007, 20:39
door 260689
Shrek schreef:op de IC-N zitten de stuurrijtuigen nog steeds in de 2 richtingen :P
dit zal ook wel veranderen ze.

Geplaatst: 07 nov 2007, 13:21
door Speedy
Trainspotterke schreef:De M6-rijtuigen die ingezet worden op de IC G Oostende - Antwerpen moeten onlangs eens gedriehoekt geweest zijn, want ze staan nu, net zoals hun I11-collega's, allen met de neus richting binnenland! :wink:

In Brugge heeft de 2750 na maanden hier te hebben gestaan nog eens de Brugse provinciehoofdplaats verlaten. Deze locomotief stond meestal gekoppeld aan een M6-stuurrijtuig voor de opleiding van treinbestuurders van deze depot. Het stuurrijtuig staat hier wel nog altijd, en dat nu toch al een dikke twee maanden!
M6 is al eens omgewisseld.

Geplaatst: 08 nov 2007, 11:36
door Trainspotterke
Speedy schreef:
Trainspotterke schreef:De M6-rijtuigen die ingezet worden op de IC G Oostende - Antwerpen moeten onlangs eens gedriehoekt geweest zijn, want ze staan nu, net zoals hun I11-collega's, allen met de neus richting binnenland! :wink:

In Brugge heeft de 2750 na maanden hier te hebben gestaan nog eens de Brugse provinciehoofdplaats verlaten. Deze locomotief stond meestal gekoppeld aan een M6-stuurrijtuig voor de opleiding van treinbestuurders van deze depot. Het stuurrijtuig staat hier wel nog altijd, en dat nu toch al een dikke twee maanden!
M6 is al eens omgewisseld.
Kan zijn, maar tot over een drietal weken reden de M6-samenstellingen op de IC G Oostende - Antwerpen met de locomotief kant Antwerpen en het stuurrijtuig kant Oostende. Alle M6-stuurrijtuigen verlaten trouwens de fabriek van Brugge met de neus richting kust! :wink:

Geplaatst: 08 nov 2007, 17:56
door 260689
Trainspotterke schreef:
Speedy schreef:
Trainspotterke schreef:De M6-rijtuigen die ingezet worden op de IC G Oostende - Antwerpen moeten onlangs eens gedriehoekt geweest zijn, want ze staan nu, net zoals hun I11-collega's, allen met de neus richting binnenland! :wink:

In Brugge heeft de 2750 na maanden hier te hebben gestaan nog eens de Brugse provinciehoofdplaats verlaten. Deze locomotief stond meestal gekoppeld aan een M6-stuurrijtuig voor de opleiding van treinbestuurders van deze depot. Het stuurrijtuig staat hier wel nog altijd, en dat nu toch al een dikke twee maanden!
M6 is al eens omgewisseld.
Kan zijn, maar tot over een drietal weken reden de M6-samenstellingen op de IC G Oostende - Antwerpen met de locomotief kant Antwerpen en het stuurrijtuig kant Oostende. Alle M6-stuurrijtuigen verlaten trouwens de fabriek van Brugge met de neus richting kust! :wink:
Dit taffereel heeft 2 dagen geduurt sinds gisteren terug met m6bdx richting kust

Geplaatst: 08 nov 2007, 19:02
door Wover
Trainspotterke schreef:
Speedy schreef:
Trainspotterke schreef:De M6-rijtuigen die ingezet worden op de IC G Oostende - Antwerpen moeten onlangs eens gedriehoekt geweest zijn, want ze staan nu, net zoals hun I11-collega's, allen met de neus richting binnenland! :wink:

In Brugge heeft de 2750 na maanden hier te hebben gestaan nog eens de Brugse provinciehoofdplaats verlaten. Deze locomotief stond meestal gekoppeld aan een M6-stuurrijtuig voor de opleiding van treinbestuurders van deze depot. Het stuurrijtuig staat hier wel nog altijd, en dat nu toch al een dikke twee maanden!
M6 is al eens omgewisseld.
Kan zijn, maar tot over een drietal weken reden de M6-samenstellingen op de IC G Oostende - Antwerpen met de locomotief kant Antwerpen en het stuurrijtuig kant Oostende. Alle M6-stuurrijtuigen verlaten trouwens de fabriek van Brugge met de neus richting kust! :wink:
Misschien wilden ze weer dezelfde foto maken in Antwerpen - Centraal als op de poster van de dienstreglingen van vorig jaar :P?

Geplaatst: 08 nov 2007, 19:06
door Stijn D.C.
Of is het makkelijker in FSD om loc te verwisselen als er iets kapot is... :wink: (of in fgsp kan ook) als er muxen zijn teminste.

Geplaatst: 08 nov 2007, 19:26
door Bert
260689 schreef:
Trainspotterke schreef:
Kan zijn, maar tot over een drietal weken reden de M6-samenstellingen op de IC G Oostende - Antwerpen met de locomotief kant Antwerpen en het stuurrijtuig kant Oostende. Alle M6-stuurrijtuigen verlaten trouwens de fabriek van Brugge met de neus richting kust! :wink:
Dit taffereel heeft 2 dagen geduurt sinds gisteren terug met m6bdx richting kust
Sommigen rijden met stuurrijtuig richting kust en anderen zijn reeds gedriehoekt.

De 2750 rijdt samen met zijn M6bdx regelmatig een ritje tussen Brugge en Lichtervelde.

Geplaatst: 09 nov 2007, 20:49
door Speedy
Bert schreef:
260689 schreef:
Trainspotterke schreef:
Kan zijn, maar tot over een drietal weken reden de M6-samenstellingen op de IC G Oostende - Antwerpen met de locomotief kant Antwerpen en het stuurrijtuig kant Oostende. Alle M6-stuurrijtuigen verlaten trouwens de fabriek van Brugge met de neus richting kust! :wink:
Dit taffereel heeft 2 dagen geduurt sinds gisteren terug met m6bdx richting kust
Sommigen rijden met stuurrijtuig richting kust en anderen zijn reeds gedriehoekt.

De 2750 rijdt samen met zijn M6bdx regelmatig een ritje tussen Brugge en Lichtervelde.
Heb donderdagmorgen 2753+M6bdx (n 005) v Oostende naar Schaarbeek gereden..was daar nodig voor opleidingen..

Geplaatst: 09 nov 2007, 21:17
door 260689
Speedy schreef:
Bert schreef:
260689 schreef: Dit taffereel heeft 2 dagen geduurt sinds gisteren terug met m6bdx richting kust
Sommigen rijden met stuurrijtuig richting kust en anderen zijn reeds gedriehoekt.

De 2750 rijdt samen met zijn M6bdx regelmatig een ritje tussen Brugge en Lichtervelde.
Heb donderdagmorgen 2753+M6bdx (n 005) v Oostende naar Schaarbeek gereden..was daar nodig voor opleidingen..
stonde gij ni rond half 8 in st pieters station op perron 1?