ETCS in België
Re: ETCS in België.
Dat zou nog altijd 160 moeten zijn. Zolang ze geen ETCS hebben mogen ze niet harder.
-
De aanpassingen om Etos in dienst te krijgen zijn lopende. De treinbestuurders hebben al een aangepaste handleiding gekregen maar moeten nog een dag vorming krijgen. De ETCS uitrusting in de stuurpost heeft 1 scherm afkomstig van Alstom en de rest origineel van Siemens. De TBL2 snelheidsmeter verdwijnt en op die plaats komt het scherm van Alstom te zitten die de TBL2 functies zal overnemen met uitzonderingen de lampjes die al afzonderlijk waren opgesteld.
Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.Steven schreef:Dat zou nog altijd 160 moeten zijn. Zolang ze geen ETCS hebben mogen ze niet harder.
Re: RE: Re: ETCS in België.
Alle 18 hebben tbl2, ze mogen dus 200 tussen Leuven en Ans.Shrek schreef:Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.Steven schreef:Dat zou nog altijd 160 moeten zijn. Zolang ze geen ETCS hebben mogen ze niet harder.
Dat zegt niets over etcs natuurlijk

2 stuks om precies te zijnShrek schreef:Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.

Weet je toevallig welke sticker die op de voorruit hebben hangen? Kwestie van ze te herkennenHoratio schreef:2 stuks om precies te zijnShrek schreef:Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.En die worden momenteel gebruikt om opleiding te geven, maar hebben idd wel al enkele malen voor een Oostende-Eupen gehangen en effectief 200 gereden op de 36N

normaal moeten die een F2 of hoger hebben hangen. De rest van de reeks heeft een F1 hangen.
Nope, bizar genoeg hangt er nog altijd een gele sticker F1 op.Steven schreef:normaal moeten die een F2 of hoger hebben hangen. De rest van de reeks heeft een F1 hangen.
Nieuwe feature is wel dat men zelf de 2de panto kan lichten bij stilstand door 5sec de schakelaar panto te bedienen. Dus er zijn wel nog andere software aanpassingen gebeurd. Ben benieuwd of het softwareprobleem van de EP-rem opgelost is.
Die indruk heb ik niet. Ik had onlangs wel de indruk dat de ICE harder dan 160 ging tussen Leuven en Brussel, maar dat was maar een indruk dus ik kan ernaast zitten.rudi houthooft schreef:IK had een vraagje :Mogen de IC treinen Oostende-Eupen al 200 km/h rijden tussen Brussel en Leuven ,of is de maximumsnelheid nog steeds beperkt tot 160 km/h ? Ik heb de indruk dat ze harder rijden dan 160 km/h op dat traject.
Groetjes,
Rian
De ICE rijdt dan ook gewoon 200km/h daarrvdborgt schreef:Die indruk heb ik niet. Ik had onlangs wel de indruk dat de ICE harder dan 160 ging tussen Leuven en Brussel, maar dat was maar een indruk dus ik kan ernaast zitten.rudi houthooft schreef:IK had een vraagje :Mogen de IC treinen Oostende-Eupen al 200 km/h rijden tussen Brussel en Leuven ,of is de maximumsnelheid nog steeds beperkt tot 160 km/h ? Ik heb de indruk dat ze harder rijden dan 160 km/h op dat traject.
Groetjes,
Rian

Re: BENELUX
En hoe zit het nu alweer met het goederenvervoer, inclusief de privé-operatoren? Hebben die nu al allemaal TBL1+ of zal dat in de nabije toekomst zo zijn? En quid HST's op de plaatsen zonder ETCS?
Re: BENELUX
Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).Steve schreef:En hoe zit het nu alweer met het goederenvervoer, inclusief de privé-operatoren? Hebben die nu al allemaal TBL1+ of zal dat in de nabije toekomst zo zijn? En quid HST's op de plaatsen zonder ETCS?