Re: ETCS in België.
Geplaatst: 06 mei 2016, 11:48
Dat zou nog altijd 160 moeten zijn. Zolang ze geen ETCS hebben mogen ze niet harder.
Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.Steven schreef:Dat zou nog altijd 160 moeten zijn. Zolang ze geen ETCS hebben mogen ze niet harder.
Alle 18 hebben tbl2, ze mogen dus 200 tussen Leuven en Ans.Shrek schreef:Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.Steven schreef:Dat zou nog altijd 160 moeten zijn. Zolang ze geen ETCS hebben mogen ze niet harder.
2 stuks om precies te zijnShrek schreef:Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.
Weet je toevallig welke sticker die op de voorruit hebben hangen? Kwestie van ze te herkennenHoratio schreef:2 stuks om precies te zijnShrek schreef:Maar enkele 18 hebben al wèl ETCS, die kunnen dan inderdaad vandaag al 200 rijden.En die worden momenteel gebruikt om opleiding te geven, maar hebben idd wel al enkele malen voor een Oostende-Eupen gehangen en effectief 200 gereden op de 36N
Nope, bizar genoeg hangt er nog altijd een gele sticker F1 op.Steven schreef:normaal moeten die een F2 of hoger hebben hangen. De rest van de reeks heeft een F1 hangen.
Die indruk heb ik niet. Ik had onlangs wel de indruk dat de ICE harder dan 160 ging tussen Leuven en Brussel, maar dat was maar een indruk dus ik kan ernaast zitten.rudi houthooft schreef:IK had een vraagje :Mogen de IC treinen Oostende-Eupen al 200 km/h rijden tussen Brussel en Leuven ,of is de maximumsnelheid nog steeds beperkt tot 160 km/h ? Ik heb de indruk dat ze harder rijden dan 160 km/h op dat traject.
De ICE rijdt dan ook gewoon 200km/h daarrvdborgt schreef:Die indruk heb ik niet. Ik had onlangs wel de indruk dat de ICE harder dan 160 ging tussen Leuven en Brussel, maar dat was maar een indruk dus ik kan ernaast zitten.rudi houthooft schreef:IK had een vraagje :Mogen de IC treinen Oostende-Eupen al 200 km/h rijden tussen Brussel en Leuven ,of is de maximumsnelheid nog steeds beperkt tot 160 km/h ? Ik heb de indruk dat ze harder rijden dan 160 km/h op dat traject.
Groetjes,
Rian
Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).Steve schreef:En hoe zit het nu alweer met het goederenvervoer, inclusief de privé-operatoren? Hebben die nu al allemaal TBL1+ of zal dat in de nabije toekomst zo zijn? En quid HST's op de plaatsen zonder ETCS?