Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 04 mei 2014, 12:06
Het zal wachten zijn op een definitief plan al vermoed ik dat er vaak nog P-treinen bijkomen (en die zijn vermoed ik niet meegeteld in het overzicht van TTB ?).
Nee die rijd dan weer naar Brussel om dan weer in de richting van Kortrijk (niet via Gent) en dan naar OostendeJAMIN schreef:ik versta de logica niet... Er zal een trein van Oostende via Kortrijk naar Br-na-lu rijden, zo keert hij terug via de lijn 50A naar Brugge, moet hij dan leeg naar Oostende rijden voor terug aan zijn rit te beginnen?!
ah okeej, dankje. Tis te hopen dat ze rap met hun dienstregelingen komen ze... Het is wel zeer goed dat er een extra trein zal stoppen in Aalter (had ik eigenlijk nooit verwacht)Treinen9880 schreef:Nee die rijd dan weer naar Brussel om dan weer in de richting van Kortrijk (niet via Gent) en dan naar OostendeJAMIN schreef:ik versta de logica niet... Er zal een trein van Oostende via Kortrijk naar Br-na-lu rijden, zo keert hij terug via de lijn 50A naar Brugge, moet hij dan leeg naar Oostende rijden voor terug aan zijn rit te beginnen?!
Gaat de M6 er volledig tussenuit? En de IC naar Brussel dan?Lukas schreef:Hoi,
In de laatste nieuwe Spoorwegjournaal(Nummer 198) stond er ook een verdeling van het rollend materieel per treinrelatie.Als ik die verdeling mag geloven moeten de reizigers op lijn 35 het blijven doen met de hopeloos verouderde Breaks.
Ik hoop dat dit niet waar is.
Lukas
Ze moeten ergens rondrijden he. Of geldt voor jullie hetzelfde als voor L73: enkel MS96 is goed genoeg?Lukas schreef:Hoi,
In de laatste nieuwe Spoorwegjournaal(Nummer 198) stond er ook een verdeling van het rollend materieel per treinrelatie.Als ik die verdeling mag geloven moeten de reizigers op lijn 35 het blijven doen met de hopeloos verouderde Breaks.
Ik hoop dat dit niet waar is.
Lukas
Heeft te maken met het vervangen van een wissel te Waregem. Daardoor rijd E8900 van Kortrijk direct door zonder stoppen naar Leuven via Oudenaarde - NZ-verbinding Brussel - Leuven. Er werd een 2e studententrein ingelegd tussen Waregem en Leuven via de normale route. Deze werd gereden met 3x AM96 onder treinnummer E18900. De komende 2 weekends zal dit nog het geval zijn.BVG1988 schreef:Misschien dat nieuwe breaks aan het verschuiven zijn naar de IC's. Ik heb gisteren wel meer gerenoveerde stellen gezien op de IC L gisteren. Ik dat er gisteren zelfs meer livrei op reden dan memlings.
Ik weet niet of het met de loopwedstrijd in Ieper te maken heeft, maar de omgeleide 8900 die ik gisteren zag waren 8 M6en met de 1881.
In (oudere - investeringsplan 2013-2025) powerpoints was te zien dat er de komende jaren nog op extra geld gerekend wordt voor het inleggen van meer GEN treinen. Snoeien in de laatavondtreinen op de landelijke lijnen was misschien meer onomkeerbaar dan op de stedelijke lijnen. Laat ons hopen dat op deze manier (met een mager avondaanbod op een dure infrastructuur) de politici toch nog overtuigd kunnen worden om meer geld in het laten rijden van treinen te steken.Steve schreef:Gek genoeg lijken de laatste treinen plots vooral van en naar de grote steden te sneuvelen... op verder afgelegen lijnen rijdt er opvallend vaak nog steeds een behoorlijk late trein, soms zelfs later dan vandaag het geval is.