Pagina 56 van 132

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 mei 2014, 12:06
door am62
Het zal wachten zijn op een definitief plan al vermoed ik dat er vaak nog P-treinen bijkomen (en die zijn vermoed ik niet meegeteld in het overzicht van TTB ?).

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 mei 2014, 20:20
door JAMIN
ik versta de logica niet... Er zal een trein van Oostende via Kortrijk naar Br-na-lu rijden, zo keert hij terug via de lijn 50A naar Brugge, moet hij dan leeg naar Oostende rijden voor terug aan zijn rit te beginnen?!

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 mei 2014, 20:23
door Treinen9880
JAMIN schreef:ik versta de logica niet... Er zal een trein van Oostende via Kortrijk naar Br-na-lu rijden, zo keert hij terug via de lijn 50A naar Brugge, moet hij dan leeg naar Oostende rijden voor terug aan zijn rit te beginnen?!
Nee die rijd dan weer naar Brussel om dan weer in de richting van Kortrijk (niet via Gent) en dan naar Oostende

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 mei 2014, 20:31
door Lukas
Hoi,

In de laatste nieuwe Spoorwegjournaal(Nummer 198) stond er ook een verdeling van het rollend materieel per treinrelatie.Als ik die verdeling mag geloven moeten de reizigers op lijn 35 het blijven doen met de hopeloos verouderde Breaks.

Ik hoop dat dit niet waar is.

Lukas

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 mei 2014, 20:41
door JAMIN
Treinen9880 schreef:
JAMIN schreef:ik versta de logica niet... Er zal een trein van Oostende via Kortrijk naar Br-na-lu rijden, zo keert hij terug via de lijn 50A naar Brugge, moet hij dan leeg naar Oostende rijden voor terug aan zijn rit te beginnen?!
Nee die rijd dan weer naar Brussel om dan weer in de richting van Kortrijk (niet via Gent) en dan naar Oostende
ah okeej, dankje. Tis te hopen dat ze rap met hun dienstregelingen komen ze... Het is wel zeer goed dat er een extra trein zal stoppen in Aalter (had ik eigenlijk nooit verwacht)

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 mei 2014, 21:57
door FrederikD
Lukas schreef:Hoi,

In de laatste nieuwe Spoorwegjournaal(Nummer 198) stond er ook een verdeling van het rollend materieel per treinrelatie.Als ik die verdeling mag geloven moeten de reizigers op lijn 35 het blijven doen met de hopeloos verouderde Breaks.

Ik hoop dat dit niet waar is.

Lukas
Gaat de M6 er volledig tussenuit? En de IC naar Brussel dan?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 mei 2014, 22:36
door Lukas
Hoi,

FrederikD,

De M6 rijtuigen blijven actief op lijn 35 maar de L treinen Leuven - Aarschot - Antwerpen en Leuven - Aarschot - Hasselt gaan spijtig genoeg rijden met verouderde Breaks.

Lukas

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 mei 2014, 07:31
door profke
Ik vraag me af waar de gemoderniseerde breaks dan rijden. ... L15 ziet er meestal ook alleen maar oude. Om over de nog oudere 4tjes maar te zwijgen

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 mei 2014, 09:28
door BVG1988
Misschien dat nieuwe breaks aan het verschuiven zijn naar de IC's. Ik heb gisteren wel meer gerenoveerde stellen gezien op de IC L gisteren. Ik dat er gisteren zelfs meer livrei op reden dan memlings.

Ik weet niet of het met de loopwedstrijd in Ieper te maken heeft, maar de omgeleide 8900 die ik gisteren zag waren 8 M6en met de 1881.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 mei 2014, 09:47
door Shrek
Lukas schreef:Hoi,

In de laatste nieuwe Spoorwegjournaal(Nummer 198) stond er ook een verdeling van het rollend materieel per treinrelatie.Als ik die verdeling mag geloven moeten de reizigers op lijn 35 het blijven doen met de hopeloos verouderde Breaks.

Ik hoop dat dit niet waar is.

Lukas
Ze moeten ergens rondrijden he. Of geldt voor jullie hetzelfde als voor L73: enkel MS96 is goed genoeg?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 mei 2014, 10:30
door 260689
BVG1988 schreef:Misschien dat nieuwe breaks aan het verschuiven zijn naar de IC's. Ik heb gisteren wel meer gerenoveerde stellen gezien op de IC L gisteren. Ik dat er gisteren zelfs meer livrei op reden dan memlings.

Ik weet niet of het met de loopwedstrijd in Ieper te maken heeft, maar de omgeleide 8900 die ik gisteren zag waren 8 M6en met de 1881.
Heeft te maken met het vervangen van een wissel te Waregem. Daardoor rijd E8900 van Kortrijk direct door zonder stoppen naar Leuven via Oudenaarde - NZ-verbinding Brussel - Leuven. Er werd een 2e studententrein ingelegd tussen Waregem en Leuven via de normale route. Deze werd gereden met 3x AM96 onder treinnummer E18900. De komende 2 weekends zal dit nog het geval zijn.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 mei 2014, 12:14
door Stijn91
Een break is een break, gemoderniseerd of niet, deze zal overal rijden, ze gaan niet enkel gemoderniseerde breaks op een lijn laten rijden en niet gemoderniseerde breaks op een andere lijn.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 mei 2014, 12:54
door Steven
Die zitten inderdaad los door elkaar. De kans om een vernieuwde break te zien neemt beetje bij beetje toe. Doch wil dat niet zeggen dat op de ene verbinding enkel vernieuwde en op een andere totaal geen. Deze motorstellen volgen gewoon hun grafiek net zoals de rest van het rollend materieel.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 mei 2014, 14:31
door calabria
Steve schreef:Gek genoeg lijken de laatste treinen plots vooral van en naar de grote steden te sneuvelen... op verder afgelegen lijnen rijdt er opvallend vaak nog steeds een behoorlijk late trein, soms zelfs later dan vandaag het geval is.
In (oudere - investeringsplan 2013-2025) powerpoints was te zien dat er de komende jaren nog op extra geld gerekend wordt voor het inleggen van meer GEN treinen. Snoeien in de laatavondtreinen op de landelijke lijnen was misschien meer onomkeerbaar dan op de stedelijke lijnen. Laat ons hopen dat op deze manier (met een mager avondaanbod op een dure infrastructuur) de politici toch nog overtuigd kunnen worden om meer geld in het laten rijden van treinen te steken.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 mei 2014, 14:49
door BVG1988
Als men met de late (l-)trein gaat verminderen gaat men dan de late IC's dan extra stops laten maken zoals de nu bijvoorbeeld al het geval is bij de 522, 722, 1544, 2344 bijvoorbeeld, of wordt daar ook van afgestapt?