Pagina 56 van 124
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 29 nov 2009, 19:16
				door HLE 2302
				Presario schreef:Het moderniseren gaat precies ook niet zo snel :/. Rijdt de 308 al volledig in dienst?
Ik dacht gehoord te hebben dat deze rondreed op de IR verbinding tussen FN - FHS - Luik.
greetz 2302
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 29 nov 2009, 21:14
				door Ruben
				En rijdt die dan ook al met werkende displays rond?
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 29 nov 2009, 23:08
				door HLE 2302
				Ruben schreef:En rijdt die dan ook al met werkende displays rond?
Dat zou kunnen ....
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 10 dec 2009, 17:10
				door HijDieHetWeet
				Die displays zijn morgen te bewonderen tussen Luik en Leuven.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 11 dec 2009, 21:10
				door Terminus
				HijDieHetWeet schreef:Die displays zijn morgen te bewonderen tussen Luik en Leuven.
Is hij in de nabije toekomst ook eens voorzien voor een dienst Antwerpen-Brussel?
(Heb hem enkel nog maar op foto gezien, en ben toch eens benieuwd..)
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 12 dec 2009, 07:27
				door HijDieHetWeet
				308 is van Kinkempois.  De kans dat je hem zal tegenkomen op de lijnen Luik-Hasselt-Aarschot-Antwerpen en Luik-Namen-Brussel is veel groter dan Brussel-Antwerpen.  Maar het kan.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 12 dec 2009, 08:51
				door 260689
				HijDieHetWeet schreef:308 is van Kinkempois.  De kans dat je hem zal tegenkomen op de lijnen Luik-Hasselt-Aarschot-Antwerpen en Luik-Namen-Brussel is veel groter dan Brussel-Antwerpen.  Maar het kan.
heeft er nix mee te maken hoor, het is de verdeler in Brussel die beslist waar dit stel moet ingezet worden. Kinkempois is de plaats van onderhoud en zal naar daar worden gereden/gesloop als hij in onderhoud moet, maar heeft nix te maken met de inzet van het treinstel.
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 12 dec 2009, 18:46
				door HijDieHetWeet
				Wel als deze routes opgelegd worden. Eén van die lijnen is momenteel verboden gebied voor 308 (alhoewel 308 daar af en toe komt).  Proeven Turnhout-Antwerpen-Mechelen zijn niet uitgevoerd noch voorzien.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 12 dec 2009, 18:51
				door 260689
				DMT (AM96) rijden ook op lijnen die niet zijn ingesteld op de SIV dit heeft dus nix te maken met de inzet van het materiaal. 

 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 12 dec 2009, 19:09
				door HijDieHetWeet
				Lijnverbod heeft absoluut NIETS te maken met SIV.  Dat systeem werkt zeer goed.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 12 dec 2009, 20:06
				door Trammist
				Werken die infodisplays niet met GPS ?
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 12 dec 2009, 23:05
				door HijDieHetWeet
				Bij een MR80-83 werkt het met GPS, gecombineerd met het openingsbevel van de deuren en met een tijdslimiet.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 22 dec 2009, 10:45
				door ivand
				De breaks beginnen precies toch stilletjesaan sleet te vertonen... Gisteren moest de L-trein Antwerpen-Leuven (L2867) na een lang oponthoud in Berlaar met verminderde snelheid verderrijden wegens - naar verluidt - een remprobleem. Mijn aansluiting in Aarschot (inmiddels de volgende) (L2469) kwam ook met (een kleinere) vertraging aan en het eerste deel van stel 404 (met de eerste klasse) bleek afgesloten te zijn omdat "de ophanging kapot was".  

 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 22 dec 2009, 10:58
				door Steven
				260689 schreef:HijDieHetWeet schreef:308 is van Kinkempois.  De kans dat je hem zal tegenkomen op de lijnen Luik-Hasselt-Aarschot-Antwerpen en Luik-Namen-Brussel is veel groter dan Brussel-Antwerpen.  Maar het kan.
heeft er nix mee te maken hoor, het is de verdeler in Brussel die beslist waar dit stel moet ingezet worden. Kinkempois is de plaats van onderhoud en zal naar daar worden gereden/gesloop als hij in onderhoud moet, maar heeft nix te maken met de inzet van het treinstel.
 
De verdeler beslist op basis van zijn grafieken, breaks zijn liefst in DRIE verschillende grafieken ingedeeld en dus zal je bepaalde breaks zelden of nooit op bepaalde plaatsen zien, net door die bepaalde inzetgrafiek waar ze onder vallen.
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 23 dec 2009, 20:04
				door HijDieHetWeet
				Vandaag was 308 te zien in Luik, Leuven, Aarschot, Antwerpen, Turnhout, Hasselt, Visé.  De verdeler zal desondanks toch rekening moeten houden met opgelegde beperkingen.