Pagina 56 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 dec 2011, 21:34
door msts.be
LHOON schreef:Bestaat dit font eigenlijk digitaal? Ik heb "RR Roman", lijkt er sterk op maar niet helemaal identiek.
Zie vergelijking van beide hieronder.
Probeer deze eens:
http://www.tassignon.be/trains/modelisme/fontes.php
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 dec 2011, 12:38
door LHOON
De letters zijn fantasie, maar de cijfers zijn wel "the real thing" ! Bedankt!
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 19 dec 2011, 17:34
door Stijn91
Vandaag heb ik 1 keer 3 gemoderniseerde klassiekjes en 1 keer 4 gemoderniseerde klassiekjes gezien te Denderleeuw.
Normaal is dat toch bijna altijd een combinatie van een niet gemoderniseerd en een gemoderniseerd klassiekje.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 19 dec 2011, 20:18
door Dieselfreak
Stijn91 schreef:Vandaag heb ik 1 keer 3 gemoderniseerde klassiekjes en 1 keer 4 gemoderniseerde klassiekjes gezien te Denderleeuw.
Een samenstelling twee of meer witte komt geregeld voor, toch? 2 of meer rode zie ik minder vaak.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 19 dec 2011, 20:35
door Stijn91
Dieselfreak schreef:Stijn91 schreef:Vandaag heb ik 1 keer 3 gemoderniseerde klassiekjes en 1 keer 4 gemoderniseerde klassiekjes gezien te Denderleeuw.
Een samenstelling twee of meer witte komt geregeld voor, toch? 2 of meer rode zie ik minder vaak.
2 Klassiekjes wel, maar 4 klassiekjes is volgens mij toch uitzonderlijk of toch voor mij. 2 rode klassiekjes zie je inderdaad niet veel (meer).
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 02 jan 2012, 18:01
door Dieselfreak
2012, het jaar waarin veel rode klassiekjes naar het museum zouden verhuizen.
Ik heb vandaag de stellen 183, 187 en 239 gezien.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 06 jan 2012, 14:25
door AM'er
De klassiekjes houden nog stand, nu reeds 50 jaar lang.
Vorig jaar drukte de Minister en de NMBS door dat het verouderde materieel zorgt voor de vele vertragingen.
Wel, als ze nu eens eerlijk zijn, moet er mijn inziens gezegd dat al die oude klassiekjes altijd paraat staan om pannes met nieuw materieel op te vangen en dat ze technisch weinig last hebben van pannes.
Vorige winter, toen veel nieuw materieel last had van de vrieskou en de sneeuw, reden er veel klassiekjes als vervanging.
Die oude knarren kunnen immers tegen wat kou.
Dat ze daarbij aanhalen dat het interieur achterhaald is van deze stellen, kan ik begrijpen, ook aanpassingen voor mindervaliden moet een noodzaak zijn.
Ook begrijp ik dat stroomverslindend materieel uit ecologische overweging moet plaatsmaken voor duurzamer materieel.
Maar zomaar de schuld geven van vertragingen aan het verouderde materieel en steeds doordrukken dat nieuw materieel dé oplossing is, is pure volksverlakkerij dobberend op een populistische stroming.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 06 jan 2012, 15:15
door Stijn82
Van mij mogen die rode klassiekjes zo rap mogelijk verdwijnen. Dat je ze als liefhebber tof vindt, kan ik begrijpen, maar voor de gemiddelde reiziger is het comfort ondermaats. Ook de 800'en vind ik op 't randje en zouden dringend gemoderniseerd of afgevoerd moeten worden. De raampjes zijn niet eens wind- en waterdicht ...
De gemoderniseerde klassiekjes zijn wel in orde vind ik.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 07 jan 2012, 22:11
door MaartendeJ
Tussen Maastricht en Luik rijden ze nog... Woensdag had de 5362 2 (rode!) klassiekertjes. In Eijsden had de tegentrein slechts 1 (rood) klassiekertje, wat resulteerde in staanplaatsen. En dat om 12:30...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 07 jan 2012, 22:53
door TrainzDr3ver
Rijden ze nog naar Aken?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 08 jan 2012, 09:33
door LML
Yep, IR q Liége G.-Aachen Hbf.
Dat zijn er nog van het oudste type. Vraag me niet naar exacte treinstelnrs., die ken of weet ik niet...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 08 jan 2012, 15:16
door nahoj
De rode klassiekjes, MR62-63-65, nrs. 153-270, blijven maximaal in dienst tot de MR08 hun diensten beginnen over te nemen, vanaf april.
Voorlopig zijn het de enige motorstellen die naar Aachen mogen. Maar met de aan de gang zijnde grensoverschrijdende homologaties voor TBL1+ zal dat wel veranderen.
Normaalgezien zouden ze in 2013 verdwenen moeten zijn van het net, of toch op zijn minst een zeldzaamheid geworden zijn.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 08 jan 2012, 16:13
door dentheo
nahoj schreef:
Maar met de aan de gang zijnde grensoverschrijdende homologaties voor TBL1+ zal dat wel veranderen.
Waar zijn die "bezig" ?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 08 jan 2012, 16:26
door nahoj
dentheo schreef:nahoj schreef:
Maar met de aan de gang zijnde grensoverschrijdende homologaties voor TBL1+ zal dat wel veranderen.
Waar zijn die "bezig" ?
Essen-Roosendaal, Visé-Maastricht, Welkenraedt-Aachen, Sterpenich-Luxemburg, Moeskroen-Rijsel, Doornik-Rijsel, Erquelinnes-Jeumont.
Telkens voor specifieke reeksen voertuigen, maar vraag me niet welke, want dat weet ik niet van buiten.
Disclaimer: deze lijst is mogelijk niet 100% correct of volledig.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 26 jan 2012, 20:47
door Stijn91
Vandaag in Ninove 3 gekoppelde bordeaux klassiekjes gezien, kon jammer genoeg de nummers niet zien.