Pagina 56 van 146

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 jun 2016, 10:06
door Shrek
dentheo schreef:Kan Infrabel TBL1+ opleggen ?
Neen, maar we kunnen wel de memor-krokodil weigeren :wink:

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 jun 2016, 10:12
door Steve
Shrek schreef:
Steve schreef:En hoe zit het nu alweer met het goederenvervoer, inclusief de privé-operatoren? Hebben die nu al allemaal TBL1+ of zal dat in de nabije toekomst zo zijn? En quid HST's op de plaatsen zonder ETCS?
Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).
Inclusief pakweg de NZV of bijvoorbeeld omleidingsroutes (L36, L37, L94, ...)?

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 jun 2016, 10:14
door Bibke
Shrek schreef:
dentheo schreef:Kan Infrabel TBL1+ opleggen ?
Neen, maar we kunnen wel de memor-krokodil weigeren :wink:
Maar dan er nog steeds zonder TBL1+ gereden worden en dat zuiver op de seinen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 jun 2016, 10:15
door Shrek
Steve schreef:
Shrek schreef:
Steve schreef:En hoe zit het nu alweer met het goederenvervoer, inclusief de privé-operatoren? Hebben die nu al allemaal TBL1+ of zal dat in de nabije toekomst zo zijn? En quid HST's op de plaatsen zonder ETCS?
Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).
Inclusief pakweg de NZV?
Ja, ook daar komt ETCS1.

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 jun 2016, 10:15
door Shrek
Bibke schreef:
Shrek schreef:
dentheo schreef:Kan Infrabel TBL1+ opleggen ?
Neen, maar we kunnen wel de memor-krokodil weigeren :wink:
Maar dan er nog steeds zonder TBL1+ gereden worden en dat zuiver op de seinen.
Ah neen, dat is verboden he. Een trein moet minstens het veiligheidsniveau van de kroko hebben. In de praktijk betekent dat dus TBL1+ of ETCS op de lijnen waar de krokos weggaan.

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 jun 2016, 10:17
door Steve
Shrek schreef:
Steve schreef:
Shrek schreef: Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).
Inclusief pakweg de NZV?
Ja, ook daar komt ETCS1.
Je fietst om m'n vraag heen van de omleidingsroutes :wink:

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 jun 2016, 10:22
door Shrek
Steve schreef:
Shrek schreef:
Steve schreef: Inclusief pakweg de NZV?
Ja, ook daar komt ETCS1.
Je fietst om m'n vraag heen van de omleidingsroutes :wink:
Die stond er nog niet bij toen ik antwoordde :P
Maar inderdaad, ook alle omleidingsroutes krijgen "binnenkort" ETCS. L94 bijvoorbeeld zou tegen 2018 gereed moeten zijn.

Re: BENELUX

Geplaatst: 10 jun 2016, 08:57
door Nadleeh
Shrek schreef:
Bibke schreef:
Shrek schreef: Neen, maar we kunnen wel de memor-krokodil weigeren :wink:
Maar dan er nog steeds zonder TBL1+ gereden worden en dat zuiver op de seinen.
Ah neen, dat is verboden he. Een trein moet minstens het veiligheidsniveau van de kroko hebben. In de praktijk betekent dat dus TBL1+ of ETCS op de lijnen waar de krokos weggaan.
Komt ETCS op alle verbindingen en TBL1+ op de rustigere lijnen (bijvoorbeeld de L44 naar Spa), of is het streven op termijn ook zulke zijlijntjes naar ECTS te brengen (lijkt me kostbaar)?

Re: BENELUX

Geplaatst: 10 jun 2016, 09:00
door Shrek
Nadleeh schreef:
Shrek schreef:
Bibke schreef: Maar dan er nog steeds zonder TBL1+ gereden worden en dat zuiver op de seinen.
Ah neen, dat is verboden he. Een trein moet minstens het veiligheidsniveau van de kroko hebben. In de praktijk betekent dat dus TBL1+ of ETCS op de lijnen waar de krokos weggaan.
Komt ETCS op alle verbindingen en TBL1+ op de rustigere lijnen (bijvoorbeeld de L44 naar Spa), of is het streven op termijn ook zulke zijlijntjes naar ECTS te brengen (lijkt me kostbaar)?
Na 2020 krijgen ook deze lijntjes ETCS.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 10 jun 2016, 11:24
door Eimai
Maar wel ETCS Limited Supervision voor de kleine lijntjes, zodat de bestuurder nog steeds de seinen moet opvolgen.

Re: ETCS in België: effectief gebruik in goederenvervoer

Geplaatst: 28 sep 2016, 14:16
door IGBT-6000
Een kleine vraag : Hoeveel spoorweg operatoren rijden nu hun goederentreinen van Antwerpen tot Luxemburg (Athus) onder controle van ETCS?
Geert

Re: RE: Re: ETCS in België: effectief gebruik in goederenvervoer

Geplaatst: 28 sep 2016, 14:55
door Shrek
IGBT-6000 schreef:Een kleine vraag : Hoeveel spoorweg operatoren rijden nu hun goederentreinen van Antwerpen tot Luxemburg (Athus) onder controle van ETCS?
Geert
Op dit moment nog geen enkele.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 11 dec 2016, 17:51
door Shrek
Sinds vandaag is er ETCS op de grensovergang van Aubange naar Rodange, hierdoor kunnen treinen in ETCS België binnenrijden vanuit Luxemburg. CFL maakt daar vanaf morgen meteen gebruik van door 2 treinparen Virton-Luxemburg in te leggen die enkel op ETCS rijden.
Dit wordt na de Noorderkempen-shuttle de 2e verbinding in België die geen gebruikt meer maakt van TBL1+, kroko of andere verouderde systemen.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 08 jan 2017, 23:00
door Shrek
Voor wie even wil zien waar er nu juist allemaal ETCS ligt:
http://www.infrabel.be/nl/documenten/c0 ... nning-etcs

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 jan 2017, 00:07
door Catenist
Is het een beveiligd document Shrek? Ik krijg enkel een leeg pdf document te zien.