Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
melle

Re: Modernisering Breaks

Bericht door melle »

Zijn er eigenlijk al wat meer foto's van de break te vinden?
Terminus
Berichten: 1146
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Terminus »

melle schreef:Zijn er eigenlijk al wat meer foto's van de break te vinden?
In Spoorwegjournaal enkele foto's.

Iemand die weet of de vernieuwde break morgen op Antwerpen - Luik van dienst is?
joachim

Re: Modernisering Breaks

Bericht door joachim »

Ik ben schrijnwerker in CW-Mechelen en wij zijn nog volop bezig aan de 380. Volgens de planning zou deze eind februari moeten klaar zijn. Heb vandaag gezien dat ze bezig waren om hem te koppelen. Er is qua schrijnwerk allessinds nog veel werk aan.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Modernisering Breaks

Bericht door bobke »

Heeft iemand foto's van de nieuwe breaks?

grtn
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

bobke schreef:Heeft iemand foto's van de nieuwe breaks?

grtn
zie pagina 46 :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Trammist

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trammist »

Ik heb de nieuwe break zien tussen Antwerpen-Bercem en Centraal, volgens Railtime zou het IR 2815 Brussel-Antwerpen zijn geweest.

Enfin ja, ik denk het, want ik zat in de tram (lijn 8 ), die stevig volgepropt zat...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treinbruno »

Ik heb hem ook gezien vandaag in Antwerpen Berchem, was trein 8215 Noorderdokken-Aarschot.
Die trein bestond uit 2 breaks, eerst een gewone, en de tweede was een gemoderniseerde waar reizigers inzaten :P
Afbeelding
Trammist

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trammist »

Dan vrees ik dat ik niet goed gezien heb, want ik spotte hem om 16:35 tussen FCV en FN, en die trein reed richting FN... Nochtans leek die neus verdacht veel op een AM80m ...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treinbruno »

Misschien werd die nieuwe break er pas in FN bijgezet, waardoor het dus wel mogelijk is...
Of misschien zijn er al 2 gemoderniseerde :mrgreen:
Afbeelding
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

De 380 zou een valentijnscadeau moeten worden.
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door tomdg »

Geloof dat de 308 in panne staat in Kinkempois iets met de omvormers en GPS<->GSM-R een collega is er vorige week nog naartoe geweest om de bedrading te controleren.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

tomdg schreef:Geloof dat de 308 in panne staat in Kinkempois iets met de omvormers en GPS<->GSM-R een collega is er vorige week nog naartoe geweest om de bedrading te controleren.
Hij is daarnet desondanks gezien in A'pen, stond vooraan in een afgeschafte trein ... treinbestuurder kon niet in de stuurpost.

Dat heb je nu eenmaal als je matrieel laat rijden waarvan de meeste tb's nog geen sleutel hebben. :P

Greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

TB's hebben wel een sleutel, in de meeste depot's hangt een bericht uit van de manier waarop deze verdeeld worden. In fbmz moest je er gewoon zelf omgaan bij de instructeurs. Hoe het in de andere depots gebeurd weet ik niet.
Presario

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Presario »

Hebben ze het sleutelmechanisme dan veranderd? Zou mij toch ook maar dom zijn :roll:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Modernisering Breaks

Bericht door trainfreak »

Presario schreef:Hebben ze het sleutelmechanisme dan veranderd? Zou mij toch ook maar dom zijn :roll:
Waarom? Nu kan iedereen zomaar binnenwandelen in de stuurpost.
Met een speciale sleutel wordt dat al veel moeilijker.
Plaats reactie