Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
In Spoorwegjournaal enkele foto's.melle schreef:Zijn er eigenlijk al wat meer foto's van de break te vinden?
Iemand die weet of de vernieuwde break morgen op Antwerpen - Luik van dienst is?
Ik ben schrijnwerker in CW-Mechelen en wij zijn nog volop bezig aan de 380. Volgens de planning zou deze eind februari moeten klaar zijn. Heb vandaag gezien dat ze bezig waren om hem te koppelen. Er is qua schrijnwerk allessinds nog veel werk aan.
Ik heb de nieuwe break zien tussen Antwerpen-Bercem en Centraal, volgens Railtime zou het IR 2815 Brussel-Antwerpen zijn geweest.
Enfin ja, ik denk het, want ik zat in de tram (lijn 8 ), die stevig volgepropt zat...
Enfin ja, ik denk het, want ik zat in de tram (lijn 8 ), die stevig volgepropt zat...
-
Ik heb hem ook gezien vandaag in Antwerpen Berchem, was trein 8215 Noorderdokken-Aarschot.
Die trein bestond uit 2 breaks, eerst een gewone, en de tweede was een gemoderniseerde waar reizigers inzaten
Die trein bestond uit 2 breaks, eerst een gewone, en de tweede was een gemoderniseerde waar reizigers inzaten

Dan vrees ik dat ik niet goed gezien heb, want ik spotte hem om 16:35 tussen FCV en FN, en die trein reed richting FN... Nochtans leek die neus verdacht veel op een AM80m ...
-
Misschien werd die nieuwe break er pas in FN bijgezet, waardoor het dus wel mogelijk is...
Of misschien zijn er al 2 gemoderniseerde
Of misschien zijn er al 2 gemoderniseerde

Geloof dat de 308 in panne staat in Kinkempois iets met de omvormers en GPS<->GSM-R een collega is er vorige week nog naartoe geweest om de bedrading te controleren.
Hij is daarnet desondanks gezien in A'pen, stond vooraan in een afgeschafte trein ... treinbestuurder kon niet in de stuurpost.tomdg schreef:Geloof dat de 308 in panne staat in Kinkempois iets met de omvormers en GPS<->GSM-R een collega is er vorige week nog naartoe geweest om de bedrading te controleren.
Dat heb je nu eenmaal als je matrieel laat rijden waarvan de meeste tb's nog geen sleutel hebben.

Greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
TB's hebben wel een sleutel, in de meeste depot's hangt een bericht uit van de manier waarop deze verdeeld worden. In fbmz moest je er gewoon zelf omgaan bij de instructeurs. Hoe het in de andere depots gebeurd weet ik niet.
Hebben ze het sleutelmechanisme dan veranderd? Zou mij toch ook maar dom zijn 

- trainfreak
Waarom? Nu kan iedereen zomaar binnenwandelen in de stuurpost.Presario schreef:Hebben ze het sleutelmechanisme dan veranderd? Zou mij toch ook maar dom zijn
Met een speciale sleutel wordt dat al veel moeilijker.