Pagina 57 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 dec 2009, 11:38
door melle
Zijn er eigenlijk al wat meer foto's van de break te vinden?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 27 dec 2009, 12:34
door Terminus
melle schreef:Zijn er eigenlijk al wat meer foto's van de break te vinden?
In Spoorwegjournaal enkele foto's.

Iemand die weet of de vernieuwde break morgen op Antwerpen - Luik van dienst is?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 jan 2010, 22:54
door joachim
Ik ben schrijnwerker in CW-Mechelen en wij zijn nog volop bezig aan de 380. Volgens de planning zou deze eind februari moeten klaar zijn. Heb vandaag gezien dat ze bezig waren om hem te koppelen. Er is qua schrijnwerk allessinds nog veel werk aan.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 jan 2010, 18:36
door bobke
Heeft iemand foto's van de nieuwe breaks?

grtn

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 jan 2010, 21:55
door Robin
bobke schreef:Heeft iemand foto's van de nieuwe breaks?

grtn
zie pagina 46 :roll:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 15 jan 2010, 17:19
door Trammist
Ik heb de nieuwe break zien tussen Antwerpen-Bercem en Centraal, volgens Railtime zou het IR 2815 Brussel-Antwerpen zijn geweest.

Enfin ja, ik denk het, want ik zat in de tram (lijn 8 ), die stevig volgepropt zat...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 16 jan 2010, 00:02
door treinbruno
Ik heb hem ook gezien vandaag in Antwerpen Berchem, was trein 8215 Noorderdokken-Aarschot.
Die trein bestond uit 2 breaks, eerst een gewone, en de tweede was een gemoderniseerde waar reizigers inzaten :P

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 16 jan 2010, 00:10
door Trammist
Dan vrees ik dat ik niet goed gezien heb, want ik spotte hem om 16:35 tussen FCV en FN, en die trein reed richting FN... Nochtans leek die neus verdacht veel op een AM80m ...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 16 jan 2010, 21:12
door treinbruno
Misschien werd die nieuwe break er pas in FN bijgezet, waardoor het dus wel mogelijk is...
Of misschien zijn er al 2 gemoderniseerde :mrgreen:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 jan 2010, 14:58
door HijDieHetWeet
De 380 zou een valentijnscadeau moeten worden.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 jan 2010, 18:41
door tomdg
Geloof dat de 308 in panne staat in Kinkempois iets met de omvormers en GPS<->GSM-R een collega is er vorige week nog naartoe geweest om de bedrading te controleren.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 jan 2010, 18:56
door HLE 2302
tomdg schreef:Geloof dat de 308 in panne staat in Kinkempois iets met de omvormers en GPS<->GSM-R een collega is er vorige week nog naartoe geweest om de bedrading te controleren.
Hij is daarnet desondanks gezien in A'pen, stond vooraan in een afgeschafte trein ... treinbestuurder kon niet in de stuurpost.

Dat heb je nu eenmaal als je matrieel laat rijden waarvan de meeste tb's nog geen sleutel hebben. :P

Greetz 2302

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 jan 2010, 19:06
door Steven
TB's hebben wel een sleutel, in de meeste depot's hangt een bericht uit van de manier waarop deze verdeeld worden. In fbmz moest je er gewoon zelf omgaan bij de instructeurs. Hoe het in de andere depots gebeurd weet ik niet.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 jan 2010, 19:06
door Presario
Hebben ze het sleutelmechanisme dan veranderd? Zou mij toch ook maar dom zijn :roll:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 jan 2010, 19:20
door trainfreak
Presario schreef:Hebben ze het sleutelmechanisme dan veranderd? Zou mij toch ook maar dom zijn :roll:
Waarom? Nu kan iedereen zomaar binnenwandelen in de stuurpost.
Met een speciale sleutel wordt dat al veel moeilijker.