De langst levende klassiekjes
-
Re: De langst levende klassiekjes
Stelletje 163 tufte vandaag mee in een reeks van vier (verder allemaal gemoderniseerde) klassiekjes, tussen Noord en Schaarbeek, wellicht als CR naar Leuven. Het op één na oudste stel?
Naar aanleiding van een incident (aanrijding) te Leuven.LHOON schreef:defect?HijDieHetWeet schreef:168 is definitief buiten dienst.
Hallo,
weet iemand wanneer de rode klassiekjes ongeveer aan de kant worden geschoven? Ik verzamel die allemaal op foto en zou graag eens willen weten wanneer ze weggaan.
Groeten.
weet iemand wanneer de rode klassiekjes ongeveer aan de kant worden geschoven? Ik verzamel die allemaal op foto en zou graag eens willen weten wanneer ze weggaan.
Groeten.
Als alles loopt met MR08 (Desiro) zoals het zou moeten, zijn de rode klassiekjes vòòr de lente van 2013 volledig buiten dienst. Als je nog foto's wil, is het dus nù de moment.
Tussen haakjes, stel 158 zal je wellicht ook niet meer in dienst zien.
Tussen haakjes, stel 158 zal je wellicht ook niet meer in dienst zien.
Bedankt voor je antwoord. Dus nog een jaartje tijd, dan kan heb ik nog kans om er redelijk veel te zien.
Bedankt voor je antwoord. Dus nog een jaartje tijd, dan kan heb ik nog kans om er redelijk veel te zien.
Hallonahoj schreef:Tussen haakjes, stel 158 zal je wellicht ook niet meer in dienst zien.
Vreemd... die 158 was een van de laatste die had een RI (in 2006).
Had die 158 een ongeval ?
Stel 641 (ongeval in Buizingen) is op weg naar Mechelen vanuit Cuesmes via Schaerbeek (zie wallorail voor fotos).
Misschien voor herstelling.
Groeten
M
Deze woensdag gespot op mijn tocht naar mijn zus:
de 208 in stelplaats Merelbeke
de 159, 189 en 203 gekoppeld in Dendermonde
en mijn notities voor Brussel-Zuid lijken verloren te zijn gegaan...
de 208 in stelplaats Merelbeke
de 159, 189 en 203 gekoppeld in Dendermonde
en mijn notities voor Brussel-Zuid lijken verloren te zijn gegaan...
158 heeft belangrijke schade (geen ongeval).Marcad schreef:Hallonahoj schreef:Tussen haakjes, stel 158 zal je wellicht ook niet meer in dienst zien.
Vreemd... die 158 was een van de laatste die had een RI (in 2006).
Had die 158 een ongeval ?
Stel 641 (ongeval in Buizingen) is op weg naar Mechelen vanuit Cuesmes via Schaerbeek (zie wallorail voor fotos).
Misschien voor herstelling.
Groeten
M
641 wordt hersteld.
Volgens dit document zou dat de 169 moeten zijn (als die nog rondrijdt...)yannickvw schreef:Wat is nu eigenlijk het oudste klassiekje dat op dit moment rondrijdt? Gisteren had ik de 160 in mijn konvooi...
-
- Contacteer:
Vanavond door onoplettendheid van de bestuurder(vermoed ik dan) nog een klassiekje met open deuren vertrokken in het station van Mechelen. Kwam gelukkig na een aantal meter wel tot stilstand.
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html