Pagina 58 van 80
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 09:20
door FLV-FGSP
De speciale rit gaat niet door wegens het ontbreken van een stempel + handtekening van de DVIS
http://www.weertdegekste.nl/blog/2015/1 ... antwerpen/
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 09:22
door Steve
Toch benieuwd wat daar nu weer achter zit...
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 10:19
door FLV-FGSP
Steve schreef:Toch benieuwd wat daar nu weer achter zit...
Mogelijk een bureaucraat met te veel geldingsdrang...
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 16:27
door profke
Schrik dat die trein effectief bewijst wat men wil verhinderen: dat trein Hamont weery KAN en GEWENST is.
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 16:49
door Shrek
profke schreef:Schrik dat die trein effectief bewijst wat men wil verhinderen: dat trein Hamont weery KAN en GEWENST is.
Daar heeft dvis helemaal niets mee te maken. Zij houden echter wel treinen tegen bij een ontbrekende handtekening of een klein foutje in de aanvraag. Ik denk dus in die richting.
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 16:56
door groentje
De vraag is echter of DVIS nog een extra stempel of handtekening kan eisen voor materieel dat Europees is goedgekeurd voor internationaal verkeer. En wat hun motivatie is om de boel zo laattijdig te laten weten, ergens ruikt me dit toch een beetje naar sabotage.
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 17:01
door Shrek
groentje schreef:De vraag is echter of DVIS nog een extra stempel of handtekening kan eisen voor materieel dat Europees is goedgekeurd voor internationaal verkeer. En wat hun motivatie is om de boel zo laattijdig te laten weten, ergens ruikt me dit toch een beetje naar sabotage.
Als ze een goedkeuring van dvis nodig hebben wilt dat per definitie al zeggen dat ze ergens willen afwijken van de geldende reglementen. Dus zo standaard zal hun trein niet zijn

Wat was eigenlijk de voorziene samenstelling?
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 17:37
door Bibke
Shrek schreef:Wat was eigenlijk de voorziene samenstelling?
Een 77 en 3 rijtuigen van hen waaronder een panoramarijtuig. Alles is goedgekeurd voor het Europese spoornet.
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 17:45
door Tim
FLV-FGSP schreef:Steve schreef:Toch benieuwd wat daar nu weer achter zit...
Mogelijk een bureaucraat met te veel geldingsdrang...
Inderdaad ja. Wellicht zo'n klootzakske die zich eens interessant wil maken maar nog nooit een trein van dichtbij gezien heeft...
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 18:06
door Shrek
Bibke schreef:Shrek schreef:Wat was eigenlijk de voorziene samenstelling?
Een 77 en 3 rijtuigen van hen waaronder een panoramarijtuig. Alles is goedgekeurd voor het Europese spoornet.
Een 77 met passagiersrijtuigen is volgens mij helemaal niet standaard goedgekeurd.
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 18:11
door LHOON
Shrek schreef:
Een 77 met passagiersrijtuigen is volgens mij helemaal niet standaard goedgekeurd.
Heeft al gereden (ooit een extra trein naar Mol meen ik).
De 77 heeft vanzelfsprekend geen uitrusting voor verwarming (is nu wellicht nog niet nodig), maar is zijn remsysteem compatibel met passagiersrijtuigen?
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 18:15
door Tim
Een 77 heeft geen EP rem maar dat hadden de 62's die M2's sleepten ook niet.
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 18:33
door Shrek
LHOON schreef:Shrek schreef:
Een 77 met passagiersrijtuigen is volgens mij helemaal niet standaard goedgekeurd.
Heeft al gereden (ooit een extra trein naar Mol meen ik).
De 77 heeft vanzelfsprekend geen uitrusting voor verwarming (is nu wellicht nog niet nodig), maar is zijn remsysteem compatibel met passagiersrijtuigen?
Misschien bedoel je zo'n militaire trein? Die hebben vaak ook een aparte goedkeuring van DVIS.
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 19:28
door Tim
Voor pennenzakkenrock:
https://www.flickr.com/photos/89853710@N08/14283906915
Toen de M2's afgeschreven waren hebben ze het nog met M4'en gedaan ook dacht ik.
Re: IJzeren Rijn
Geplaatst: 09 okt 2015, 20:51
door Catenist
Tim schreef:Een 77 heeft geen EP rem maar dat hadden de 62's die M2's sleepten ook niet.
Ben je daar zeker van, dacht dat de 77 wel degelijk een EP rem heeft hoor
