De standaard automaat is slecht, helemaal met je eens, maar soms zijn ze nog belabberder dan anders, soms is dat de plaatsing, som is er een 'tuuuut' die aanhoudt, soms zit er zo'n rare vlek in het scherm dat je een stuk nog slechter dan gewoonlijk kan aflezen. Wanneer je 'alles is stom' roept, verwacht ik van de klantendienst ook niet zoveel effort om het te verbeteren.
Ticketautomaten NMBS
Re: Ticketautomaten NMBS
-
Toen ik afgelopen vrijdag bij één van de automaten in de hal van Antwerpen-Centraal een Rail Pass kocht, viel mij inderdaad ook op dat er vrij hard op het scherm geduwd moest worden voordat de automaat reageerde.
Ruim een maand geleden kon ik geen biljet kopen aan de automaat van Asse. Wanneer betaald moest worden verscheen een melding van defect.
Een tweede poging gaf hetzelfde resultaat. De treinbegeleider kon evenwel op zijn boordcomputer zien welke automaten defect zijn zodat we geen extra boordtarief hoefden te betalen (nochtans zou deze 7 euro extra onvermijdelijk zijn volgens https://www.belgiantrain.be/nl/station- ... hines-work .
De treinbegeleider maakte een blauw chipkaartje 'regularisatie' dat verder dienst deed.
Twee weken later liet de automaat meteen weten defect te zijn.
Vandaag laat hij niets meer weten: het scherm is zwart.
Duurt dat niet abnormaal lang ?
Een tweede poging gaf hetzelfde resultaat. De treinbegeleider kon evenwel op zijn boordcomputer zien welke automaten defect zijn zodat we geen extra boordtarief hoefden te betalen (nochtans zou deze 7 euro extra onvermijdelijk zijn volgens https://www.belgiantrain.be/nl/station- ... hines-work .
De treinbegeleider maakte een blauw chipkaartje 'regularisatie' dat verder dienst deed.
Twee weken later liet de automaat meteen weten defect te zijn.
Vandaag laat hij niets meer weten: het scherm is zwart.
Duurt dat niet abnormaal lang ?
Laatst gewijzigd door joverwimp op 03 okt 2021, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Na TWEE maanden is de automaat aan het station van Asse hersteld.
Heel wat occasionele reizigers nemen daar de trein naar Brussel en op die beperkte afstand zie je zelden een treinbegeleider. Dat zal de nmbs een flinke stuiver gekost hebben want die mensen reisden gratis.
Heel wat occasionele reizigers nemen daar de trein naar Brussel en op die beperkte afstand zie je zelden een treinbegeleider. Dat zal de nmbs een flinke stuiver gekost hebben want die mensen reisden gratis.
Re: Ticket automaten NMBS
Wel daar ben ik het helemaal niet mee eens. De werken in Luik kostten 450M€ voor de nodige spoorinfra + iconisch station. Voor naar schatting 250M€ had je dezelfde spoorinfra (die absoluut nodig was) met een bescheiden station gehad.Asterix schreef: ↑02 apr 2018, 03:26 Ik had het over het vernieuwen van stations. Wanneer men in jaar x besloot om Luik te vernieuwen, had men er even goed voor kunnen kiezen om Luik kleinschaliger te bouwen mét bovenop de aanpak van een heel aantal onbemande stopplaatsen. De bouwkundige vernieuwing, bedoel ik dan.
Destijds had men echt niet genoeg budget, men heeft gewoon keuzes gemaakt die met alles behalve gezond verstand te maken hadden.
De 450M€ kwam, zoals quasi alle investeringsfinanciering, rechtstreeks van de federale overheid. Het is net die overheid die een iconisch gebouw wou hebben in zowel Antwerpen als Luik (en later ook in Mechelen en Mons). Stel nu dat de spoorwegen zouden gezegd hebben "sorry, 450M€ vinden wij te duur, dat bouwen wij niet", dan ben ik vrij zeker dat ze gewoon die 250M€ zouden gekregen hebben voor een bescheiden station en dat de toenmalige regering de overige 200M€ zou gegeven hebben aan een iconisch justitiepaleis, politiecommissariaat of wie weet zelfs brandweerkazerne.
Laten we vooral blij zijn dat ze het monumentale gebouw in de spoorsector gebouwd hebben en dat het geld niet naar een gebouw in een andere sector gegaan is. Denken dat die 200M€ aan andere spoorprojecten had kunnen uitgegeven worden is gewoon onjuist, dit kwam uit het potje "architectuur" en daar moest het ook blijven in de hoofden van de toenmalige politici.