Pagina 58 van 61

Geplaatst: 30 nov 2007, 12:22
door Shrek
waarom zijn het eigenlijk maar 5 M6-rijtuigen? 6 is toch ook toegelaten? :P

Geplaatst: 30 nov 2007, 12:31
door Dietrich
Lengte van bepaalde perrons? 2 keer ( 5*M6 + 27 ) is toch al een redelijke lengte.

Geplaatst: 30 nov 2007, 12:42
door super1500
Steven schreef:en dit onder voorwaarde dat die schakelaar goed staat hoor zoniet is dat gewoon 2 xhle 27.

bij een dubbele 13 gebeurd dit automatisch zonder tussenkomst van de bestuurder, daar is de software op voorzien.
Steven,

gebeurt dit bij de 27MUX ook niet automatisch?
De mux locs (en rijtuigen) wisselen via de mux-bus toch elkaars gegevens uit, dus de locs 'weten' dat er meer dan 1 loc aanwezig is.

Geplaatst: 30 nov 2007, 15:57
door Steven
neen aangezien de mux geen inwerking heeft op die bewuste schakelaar die manueel moet gedraaid worden. mux = communicatiesysteem niets meer of minder dan dat.

Geplaatst: 30 nov 2007, 17:28
door Wover
Shrek schreef:waarom zijn het eigenlijk maar 5 M6-rijtuigen? 6 is toch ook toegelaten? :P
Maximum 12 rijuitgen, maar met die 27 ertussen krijg je dus 5 + 1 + 5, wat al 11 is. Ze kunnen er dus eventueel nog wel een M6 tussenproppen, moesten er toch nog capaciteitsproblemen zijn.

Geplaatst: 30 nov 2007, 17:30
door Steven
tot op heden hebben ze nog geen enkele trein commercieel met 12 M6 laten rijden.

Geplaatst: 30 nov 2007, 17:32
door Wover
Misschien op Turnhout - Brussel binnekort, naar't schijnt ging men daar een extra rijtuig aankoppelen vanaf 9/12, maar dan zouden ze op 11 komen ;).

Geplaatst: 30 nov 2007, 17:47
door Steven
wover 1 van die turnhout brussel treinen was maar uit 8 of 9 M5 samengesteld, vermoedelijk zullen die M6 worden met 10 stuks

Geplaatst: 30 nov 2007, 18:29
door Dietrich
Naar het schijnt is het al gedaan met die combinatie van twee keer 27 en BDx (ontkoppelen moeilijk/veel werk)... volgende week terug MS96.

Geplaatst: 30 nov 2007, 18:30
door Steven
de rit van gisteren was een soort commerciele proefrit, volgens de grafiek is die samenstelling maar voorzien vanaf 10/12/07 dus vandaar komende week gewoon ms 96

Geplaatst: 30 nov 2007, 19:13
door Bert
Wover schreef:
Shrek schreef:waarom zijn het eigenlijk maar 5 M6-rijtuigen? 6 is toch ook toegelaten? :P
Maximum 12 rijuitgen, maar met die 27 ertussen krijg je dus 5 + 1 + 5, wat al 11 is. Ze kunnen er dus eventueel nog wel een M6 tussenproppen, moesten er toch nog capaciteitsproblemen zijn.
en de ic a is 12 HV + 1HLE = 13... :wink:

Geplaatst: 30 nov 2007, 19:15
door Wover
Bert schreef:
Wover schreef:
Shrek schreef:waarom zijn het eigenlijk maar 5 M6-rijtuigen? 6 is toch ook toegelaten? :P
Maximum 12 rijuitgen, maar met die 27 ertussen krijg je dus 5 + 1 + 5, wat al 11 is. Ze kunnen er dus eventueel nog wel een M6 tussenproppen, moesten er toch nog capaciteitsproblemen zijn.
en de ic a is 12 HV + 1HLE = 13... :wink:
Ja, maar als er een locomotief aan het uiteinde van de trein zit moet je die niet meerekenen omdat die niet aan het perron moet komen ;).

Geplaatst: 30 nov 2007, 19:55
door Bartjedj
Maar in de meeste stations is dat wel noodzakelijk ivm wissels voor en achter het station en de seinen.

BDJ

Geplaatst: 30 nov 2007, 20:14
door dentheo
Steven schreef:die loks rijden nooit op halve kracht, wel is voorzien om ze op beperkte aanzetstroom te plaatsen (speciale schakelaar in de machinekamer), door deze schakelaar zo te plaatsen zal de stroom bij het aanzetten beperkt worden, maar de eigenlijke totale kracht blijft gelijk hoor. eens de trein zijn snelheid heeft is die stroom iets minder van belang he.
Niet korrekt, als hij zijn maximale stroom niet mag halen haalt hij ook nooit zijn maximaal vermogen......

Geplaatst: 30 nov 2007, 21:08
door treinbruno
ik heb eens gehoord van een TB dat er maar max. 10 rijtuigen (M6) mogen meerijden omdat de trein anders te veel zou wegen -
de M6 rijtuigen zouden blijkbaar redelijk zwaar zijn.