Wat heeft die kleurstelling daar nu mee te maken?? Het is nieuw en het blinkt. Niets fijner om vol te spuiten zeker? Gasten oppakken en laten betalen. Zelfs graffiti op alle ramen van die kopkast.
Ligt het nu aan mij, of... In "Op De Baan" staat er dat de zetels in het middenrijtuig behouden werden, dat ze een nieuw overtrek hebben gekregen (dezelfde stof als bij de M6-en), maar op die foto zie ik zelfs andere zetels...
Het ligt niet aan u, ze hebben dus wel degelijk M6 zetels gebruikt in de middenrijtuigen en niet de originele want die zien er wel anders uit. Die hebben een andere structuur.
Ik heb er daarstraks ingezeten van Turnhout naar Antwerpen-centraal. Het is echt wel lichter binnen (van kleuren en verlichting). Ben blij dat ze geen bagagerekken van de M6 hebben geplaatst maar een soort compromis tussen de oude met een M6 draagvlak hebben gemaakt. Er kan nog steeds gemakkelijk een reistas op. Echter het kraakt en rammelt de hele tijd. De stof op de zetels is minde rplakkerig dan de oude en ze hebben de zetels precies goed opgevuld. Het zat comfortabel. IK zat in het AB gedeelte en boven de bagagerekken waren er 2 stopcontacten. Waar iemand al direct zijn laptop op had aangesloten. De informatiedisplays werken nog niet (Turnhout-Antwerpen zal ook wel niet in de software zitten want in de M6 werken ze ook nooit). IK vind hem van buiten maar ongeinspireerd maar vanbinnen is het niet slecht. Spijtig van de goeie stoelen in het middenrijtuig maar door de laterale opstlling is de break toch wat rolstoelvriendelijker geworden. Spijtig dat ze de deurtjes toch niet door de perslucht exemplaren hebben vervangen ze blijven nog altijd openstaan. het kerkbezoek in Vlaanderen is nog steeds hoog aan de gemiddelde treinreiziger te zien
Stijn014 schreef:Ik heb er daarstraks ingezeten van Turnhout naar Antwerpen-centraal. Het is echt wel lichter binnen (van kleuren en verlichting). Ben blij dat ze geen bagagerekken van de M6 hebben geplaatst maar een soort compromis tussen de oude met een M6 draagvlak hebben gemaakt. Er kan nog steeds gemakkelijk een reistas op. Echter het kraakt en rammelt de hele tijd. De stof op de zetels is minde rplakkerig dan de oude en ze hebben de zetels precies goed opgevuld. Het zat comfortabel. IK zat in het AB gedeelte en boven de bagagerekken waren er 2 stopcontacten. Waar iemand al direct zijn laptop op had aangesloten. De informatiedisplays werken nog niet (Turnhout-Antwerpen zal ook wel niet in de software zitten want in de M6 werken ze ook nooit). IK vind hem van buiten maar ongeinspireerd maar vanbinnen is het niet slecht. Spijtig van de goeie stoelen in het middenrijtuig maar door de laterale opstlling is de break toch wat rolstoelvriendelijker geworden. Spijtig dat ze de deurtjes toch niet door de perslucht exemplaren hebben vervangen ze blijven nog altijd openstaan. het kerkbezoek in Vlaanderen is nog steeds hoog aan de gemiddelde treinreiziger te zien
Ik heb deze zien staan in het station van Herentals. Het eerste rijtuig was helemaal besmeurd met graffiti
poyaud schreef:Er bestaan producten die op de kast kunnen gespoten worden tegen graffitie.
6312 van Infrabel heeft deze beschermlaag gekregen bij de herschildering.
De laatste tijd zag ik dat er gewoon stickers op de breaks hangen, die vanaf er graffiti ophangt verwijderd worden en er worden dan nieuwe stickers op gezet
Ik ben gisteren naar Turnhout geweest en heb tussen Antwerpen en Turnhout in zo een gemoderniseerde Break gezeten stel 308, waar er inderdaad graffiti op zat (heeft lang geduurd!).
Zoals te verwachten is de 1ste klas een flop, de medewerkers van deze dienst die dit onwerpen hebben moeten blijkbaar nooit uit eigen
zak een 1ste klasticket betalen anders zouden ze toch wat meer aanbieden dan dit flauw afkooksel.
De elektronische displays werkte niet en alles is inderdaad zoals in nen flauwen M6.
Alhoewel de 1 duidelijk op de deur staat zullen heel wat reizigers zich wel in de 1ste klas komen zetten vrees, maar ja
je kan het ze moeilijk kwalijk nemen als je een vergrootglas nodig hebt om het verschil tussen 1ste klas en 2de klas te zien.
Laatst gewijzigd door Duikbril AM86 op 01 feb 2010, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Natuurlijk hebben ze die mooie tekeningen weg genomen, je hoeft toch geen verschil meer te zien tussen 1ste klas en 2de klas.
Behalve het prijskaartje dan.
Ze hadden beter ook de oorsprokelijke zetels behouden die waren ook veel beter dan die goedkope stijve zetels van M6.
Het is naar mijn mening een triestige goedkope renovatie geworden die blijkbaar niet mag kosten, precies rijden koelkasten met die witte wanden.
Ik heb ook nog altijd niet veel CR-klassiekjes gezien met werkende displays, dus ik ben benieuwd na hoeveel maanden (jaren) ze bij de Breaks allemaal zullen werken.