Welke andere klassiekjes van deze generatie (levering zomer 62) zijn nu eigenlijk nog in dienst? Deze 157 moet intussen toch een van de alleroudste zijn...


Normaal wel zeker, daarbij zijn dat irritante stellen, want veel te weinig plaatsen.Merijn schreef:Een vraagje: als de rode klassiekjes eruit zullen gaan, verdwijnen dan ook de ex-Sabena stellen? Die zijn tenslotte toch nog niet zo oud...
En de NMBS heeft het dan nog gewoon 'pech' genoemd, als je op zo'n stel terechtkomt. Die rode Klassiekskes met het andere interieur zijn die van uit de jaren '70.Stijn91 schreef:Normaal wel zeker, daarbij zijn dat irritante stellen, want veel te weinig plaatsen.Merijn schreef:Een vraagje: als de rode klassiekjes eruit zullen gaan, verdwijnen dan ook de ex-Sabena stellen? Die zijn tenslotte toch nog niet zo oud...
De sabena's zijn best te doen door de grote beschikbare ruimte (indien ze niet te vol zitten natuurlijk).Retard schreef:En de NMBS heeft het dan nog gewoon 'pech' genoemd, als je op zo'n stel terechtkomt.Stijn91 schreef:Normaal wel zeker, daarbij zijn dat irritante stellen, want veel te weinig plaatsen.Merijn schreef:Een vraagje: als de rode klassiekjes eruit zullen gaan, verdwijnen dan ook de ex-Sabena stellen? Die zijn tenslotte toch nog niet zo oud...
Die plaats voor bagage is geen overbodige luxe op de treinen van en naar de luchthaven.Stijn91 schreef:Normaal wel zeker, daarbij zijn dat irritante stellen, want veel te weinig plaatsen.Merijn schreef:Een vraagje: als de rode klassiekjes eruit zullen gaan, verdwijnen dan ook de ex-Sabena stellen? Die zijn tenslotte toch nog niet zo oud...
MIVB-reiziger schreef:Dat weet ik (ik loop hier al lang genoeg rond intussen), maar ik probeerde veeleer te hengelen of iemand misschien een idee heeft van de daadwerkelijke uitdienstnemingen van de klassiekjes van deze generatie. Tussen de observaties kunnen soms immers een paar weken zitten, en de laatste tijd gaan de zaken helaas erg snel wat de oude klassiekjes betreft...
Alle rode klassiekjes, zijnde MR 62-63-65 en 70Sabena worden in deze als één pot nat beschouwd, en gaan geleidelijk buiten dienst gedurende de periode die rest tot einde 2013. Zowel tempo als keuze van opzij te zetten stellen is gebaseerd op meerdere (technische) overwegingen.Merijn schreef: Een vraagje: als de rode klassiekjes eruit zullen gaan, verdwijnen dan ook de ex-Sabena stellen? Die zijn tenslotte toch nog niet zo oud...